Citat:
Ursprungligen postat av
Scrip7
Wolves har inlett bra, men det finns en sak som kan tala emot att det ska fortsätta gå lika bra. Det är att man har inte haft någon rotation alls i laget. Man har haft samma startelva i varje match den här säsongen. Så det är omöjligt att säga hur det kommer gå om man får ett par spelare skadade, hur truppmoralen blir efter ett par förluster i rad och det ser sämre ut samt ett missnöje i truppen om för lite speltid för många spelare. Så länge som man vinner så fungerar det, men det kan gå jävligt snabbt utför med det nuvarande tänket om man inte vinner.
Vi är känsliga för skador när det gäller mittfältet.I övrigt så bedömer jag att vi har från hygglig ersättning(defensiven)till mycket bra reserver(offensivt i form av Traore och Cavaleiro framförallt).
Vi har helt enkelt inte kunnat skaffa oss nödvändigt djup än i spelartruppen för att vara mindre känsliga för skador på vissa positioner än vad vi är.Jag förmodar att det kommer att korrigeras kommande sommarfönster.
Vi har roterat kraftigt när det gäller våra carabao Cup matcher,men det är sant att i ligan så har vi startat samma uppställning åtta matcher i rad,vilket är ett rekord.Den raden kommer naturligtvis att brytas förr eller senare och jag kan bara hoppas att avstängningar/skador kommer sporadiskt och helst inte på vissa nyckelpositioner på mittfältet.
För övrigt kul att se att Wolves spelare Helder Costa fick göra mål i sin landslagsdebut för Portugal,som slog Skottland borta med 3-1.Den senaste Wolvesspelaren före Costa som målade i sin landslagsdebut var en viss Stephen George Bull,MBE.
Han scorade för övrigt också emot Skottland,precis som Helder gjorde.