2018-10-13, 22:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det är absolut inte orealistiskt men man kommer förmodligen vara där tidigare än 9år. Påpekar bara hybrisen snubben har.

Hur ska du ha det? Om du anser att det förmodligen sker tidigare så är väl lookalike försiktig snarare än att han har hybris?
Citera
2018-10-13, 23:45
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur ska du ha det? Om du anser att det förmodligen sker tidigare så är väl lookalike försiktig snarare än att han har hybris?

Han har skrivit ett flertal flertal gånger om att om 9år och nu när deras tränare får månadens pris steg hybrisen.
Citera
2018-10-14, 00:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Han har skrivit ett flertal flertal gånger om att om 9år och nu när deras tränare får månadens pris steg hybrisen.

Visst har nämnda skribent en offensiv framtoning. Men det ska snarare uppmuntras. Han skapar lite liv med sina inlägg och jag blev tidigt guidad om Neves och Boly tex. För mig en välkommen skribent i tråden, och en vad jag sett kompetent tänkare i andra trådar.
Citera
2018-10-14, 11:33
Medlem
Är det fastslaget att jag har hybris nu,eller inte?
Skämt åsido så tackar jag för de berömmande ord som tidigare yppats.

Historiskt sett så krävs det omkring 60 poäng under en säsong för att nå en sjundeplats i Premier League.I skrivande stund så ligger vi i Wolves klart över detta poängsnitt,å andra sidan sett så kan det snabbt ändra sig.

Gällande vår utmaning om framtida CL platser så kan det konstateras att i nuläget är vi inte jättelångt efter.Vi är faktiskt bara fem poäng från delad poängmässig serieledning.Vi har slagit klubbar i klassen Burnley,Soton,Palace och West Ham,vi har spelat oavgjort emot både City och United samt förtjänade spelmässigt sett inte att förlora emot Leicester.

Jag vill påstå att vi redan denna säsong inte kan avskrivas förmågan att nå en sjundeplats,och tittar man på vad som kommer att krävas för att på fullt allvar kunna konkurrera om en topp fyra framgent så tror jag att vi är kanske tre klasspelare ifrån i skrivande stund plus ett litet bättre djup i truppen som helhet.

Jag kan konstatera att vi har extremt rik ägare som dessutom är bevisat villig att lägga de pengar som krävs för att nå en spelartrupp som kvalitetsmässigt är av topp fyra klass.Vi har bevisat goda förutsättningar för att nå detta om man lägger till superagent Mendes koppling till vår ägare Fosun,och vi lägger ständigt strategin för att kunna pumpa in de nödvändiga investeringarna i spelartruppen via ökad omsättning genom att bygga ut Molineux betydligt och försöka vara enn av de ledande klubbarna på den potentiellt enorma Kina marknaden i synnerhet.

Jag vill understryka långsiktigheten i satsningen och jag vill också påpeka att om vi kunde gjort det City gjorde när Mansour köpte klubben så hade vi gjort det.Nu har vi de tvivelaktiga FFP reglerna att ta hänsyn till,något City inte behövde när det begav sig..så därför kommer det att ta lite längre tid.Detta är på både gott och ont,klubben får onekligen den tid som krävs för att bygga fundamenten bättre.

Wolves är i toppskiktet för att stanna.Den som tror annat kommer att tro fel.
Citera
2018-10-14, 12:48
Moderator
zanteras avatar
Wolves ser helt klart spännande ut i dagsläget men det är alltid svårt att spekulera. Det kan hända mycket på dessa 9 åren, från att ägare tröttnar och säljer (eller slutar skjuta in pengar) till att tränaren lämnar eller man tappar viktiga nyckelspelare och inte lyckas ersätta dessa med lika bra (eller bättre) värvningar...

I ett optimalt scenario där allt förblir som det är nu och Wolves kan fokusera på att sälja sina svaga spelare, värva in bättre och sakta bygga på vad man har - så är det klart att laget kan bli en utmanare. Men det finns ju alltid faktorer som påverkar, tränare och spelare blir ju sällan (i dagens fotboll) speciellt långvariga och mycket kan hända.

Personligen tycker jag dock Wolves har varit en frisk fläkt i år och jag försöker kolla på deras matcher om det är möjligt (och inte krockar med mer spännande match). Gillar lag som försöker spela fotboll och attackera, speciellt i dessa dagar när ens eget lag spelar tråkigaste fotbollen i ligan.
Citera
2018-10-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Historiskt sett så krävs det omkring 60 poäng under en säsong för att nå en sjundeplats i Premier League.I skrivande stund så ligger vi i Wolves klart över detta poängsnitt,å andra sidan sett så kan det snabbt ändra sig.

Gällande vår utmaning om framtida CL platser så kan det konstateras att i nuläget är vi inte jättelångt efter.Vi är faktiskt bara fem poäng från delad poängmässig serieledning.Vi har slagit klubbar i klassen Burnley,Soton,Palace och West Ham,vi har spelat oavgjort emot både City och United samt förtjänade spelmässigt sett inte att förlora emot Leicester.

Jag vill påstå att vi redan denna säsong inte kan avskrivas förmågan att nå en sjundeplats,och tittar man på vad som kommer att krävas för att på fullt allvar kunna konkurrera om en topp fyra framgent så tror jag att vi är kanske tre klasspelare ifrån i skrivande stund plus ett litet bättre djup i truppen som helhet.

Jag kan konstatera att vi har extremt rik ägare som dessutom är bevisat villig att lägga de pengar som krävs för att nå en spelartrupp som kvalitetsmässigt är av topp fyra klass.Vi har bevisat goda förutsättningar för att nå detta om man lägger till superagent Mendes koppling till vår ägare Fosun,och vi lägger ständigt strategin för att kunna pumpa in de nödvändiga investeringarna i spelartruppen via ökad omsättning genom att bygga ut Molineux betydligt och försöka vara enn av de ledande klubbarna på den potentiellt enorma Kina marknaden i synnerhet.

Jag vill understryka långsiktigheten i satsningen och jag vill också påpeka att om vi kunde gjort det City gjorde när Mansour köpte klubben så hade vi gjort det.Nu har vi de tvivelaktiga FFP reglerna att ta hänsyn till,något City inte behövde när det begav sig..så därför kommer det att ta lite längre tid.Detta är på både gott och ont,klubben får onekligen den tid som krävs för att bygga fundamenten bättre.

Nej jag ser inte någon hybris hos dig. Du har ditt favoritlag.
Däremot kan det bli med dig som en del cityfans som har slutat att skriva i tråden.

Det är inte ovanligt att det går bra för en nykomling under hösten för att sedan falla tillbaka. Något som bara framtiden kan visa.
Citera
2018-10-15, 18:47
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:

Wolves har inlett bra, men det finns en sak som kan tala emot att det ska fortsätta gå lika bra. Det är att man har inte haft någon rotation alls i laget. Man har haft samma startelva i varje match den här säsongen. Så det är omöjligt att säga hur det kommer gå om man får ett par spelare skadade, hur truppmoralen blir efter ett par förluster i rad och det ser sämre ut samt ett missnöje i truppen om för lite speltid för många spelare. Så länge som man vinner så fungerar det, men det kan gå jävligt snabbt utför med det nuvarande tänket om man inte vinner.
Citera
2018-10-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Wolves har inlett bra, men det finns en sak som kan tala emot att det ska fortsätta gå lika bra. Det är att man har inte haft någon rotation alls i laget. Man har haft samma startelva i varje match den här säsongen. Så det är omöjligt att säga hur det kommer gå om man får ett par spelare skadade, hur truppmoralen blir efter ett par förluster i rad och det ser sämre ut samt ett missnöje i truppen om för lite speltid för många spelare. Så länge som man vinner så fungerar det, men det kan gå jävligt snabbt utför med det nuvarande tänket om man inte vinner.

Vi är känsliga för skador när det gäller mittfältet.I övrigt så bedömer jag att vi har från hygglig ersättning(defensiven)till mycket bra reserver(offensivt i form av Traore och Cavaleiro framförallt).

Vi har helt enkelt inte kunnat skaffa oss nödvändigt djup än i spelartruppen för att vara mindre känsliga för skador på vissa positioner än vad vi är.Jag förmodar att det kommer att korrigeras kommande sommarfönster.

Vi har roterat kraftigt när det gäller våra carabao Cup matcher,men det är sant att i ligan så har vi startat samma uppställning åtta matcher i rad,vilket är ett rekord.Den raden kommer naturligtvis att brytas förr eller senare och jag kan bara hoppas att avstängningar/skador kommer sporadiskt och helst inte på vissa nyckelpositioner på mittfältet.

För övrigt kul att se att Wolves spelare Helder Costa fick göra mål i sin landslagsdebut för Portugal,som slog Skottland borta med 3-1.Den senaste Wolvesspelaren före Costa som målade i sin landslagsdebut var en viss Stephen George Bull,MBE.
Han scorade för övrigt också emot Skottland,precis som Helder gjorde.
Citera
2018-10-17, 18:39
Medlem
Portos relativt nyvalde president har varit i Wolverhampton för att förhandla en transfersumma för vår målvakt Rui Patricio.
Patricio var en av initialt sju spelare som valde att lämna Porto efter det att de överfallits av de egna fansen.
Nu ryktas det om att Wolves och Porto är överens om en övergångssumma om cirka 15,8 miljoner Pund för den Portugisiske landslagskeepern.

Rui Patricio har spelat samtliga åtta omgångar som avverkats i Premier League,och han har imponerat rejält.Han har varit en bidragande orsak till att vi bara har släppt in två mål(City och United)de senaste sex spelomgångarna och han har stått för vad som är en kandidat till årets räddning när han mirakelklarar ett försök från Raheem Sterling.

Rui Patricio skrev på ett fyraårskontrakt med Wolverhampton Wanderers i somras och det förefaller från klubbens sida ha varit en mycket god affär.Han ingår i superagent Mendes stall.
Senast redigerad av Lookalike 2018-10-17 kl. 18:57.
Citera
2018-10-17, 18:57
Medlem
MputoMbambas avatar
Citat:
Portos relativt nyvalde president har varit i Wolverhampton för att förhandla en transfersumma för vår målvakt Rui Patricio.
Patricio var en av initialt sju spelare som valde att lämna Porto efter det att de överfallits av de egna fansen.
Nu ryktas det om att Wolves och Porto är överens om en övergångssumma om cirka 15,8 miljoner Pund för den Portugisiske landslagskeepern.

Rui Patricio har spelat samtliga åtta omgångar som avverkats i Premier League,och han har imponerat rejält.Han har varit en bidragande orsak till att vi bara har släppt in två mål(City och United)de senaste sex spelomgångarna och han har stått för vad som är en kandidat till årets räddning när han mirakelklarar ett försök från Raheem Sterling.
De heter Sporting men låt gå. Kompissumma dessutom om du frågar mig men de ville väl få det överstökat kanske.
Citera
2018-10-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MputoMbamba
De heter Sporting men låt gå. Kompissumma dessutom om du frågar mig men de ville väl få det överstökat kanske.

Rätt av dig och fel av mig.Sporting Lissabon skall det vara som var Patricios förra klubb.
Övergångssumman på 15,8 Miljoner Pund är en spottstyver om man ser på vissa andra målvaktsköp och de flesta anser nog att vi har fått förbannat mycket målvakt för pengarna.
Citera
2018-10-17, 19:38
Medlem
LFCYNWAs avatar
Leeds Roofe är tillbaka i spel efter sin skadan när han i fredags fick 70 minuter med u23 laget och gjorde ett mål. Förhoppningsvis är han redo att starta i helgen borta not Rovers. Dags för Leeds att börja vinna igen om man är på riktigt den här säsongen lite för många oavgjorda matcher på slutet. Inget att oro sig för allt för mycket så här långt, mycket kvar att spela av säsongen men alla som har följt Leeds under ett antal år vet i bakhuvudet att det kommer komma en dipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in