Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Någon skrev att hon inte jobbade alls.
Någon skrev att hon hjälpte Samuel i stallet.
Någon skrev att Samuel försörjde henne.
Sen beror det kanske på hur man vill se det.
Hon blev försörjd av Samuel eller hon gjorde en stor del av arbetet på gården utan att få lön för det.
När hästarna började gå sämre så började KA jobba enligt info i tråden.
Det borde ju ha varit när SR blev dålig, högt blodtryck, och drog ner på verksamheten efter att hans föräldrar dog i aug och nov 2016.
Så troligen började hon jobba under 2016, med vad finns ingen info om.
När det fanns fler hästar jobbade hon också som travtränare av den info jag har sett och hon deltog troligen i arbetet på gården när det fanns många hästar i stallet.
Hon är ju en erkänt duktig hästskötare i travstall.
Artikeln i Trevronden är från 3 december 2017.
För en tid sedan sålde han ut sin andel i Phototoy då han tröttnade när hästen ströks inför klass II-finalen på Solvalla under kriteriesöndagen och Samuel har tvingats ta ett livsnödvändigt beslut.
– Förra sommaren hade jag högt blodtryck. Båda mina föräldrar och min moster dog förra året inom några veckor och hästarna gick dåligt, så förra julen var det fruktansvärt jobbigt. Jag har alltid varit en glad gubbbe, men då var jag väldigt deprimerad och läkarna sa åt mig att jag behövde ta ett break för annars skulle jag inte orka. Jag har två barn, fyra och sex år, så för deras skull har jag valt att varva ner. Fyra hästar är lagom för mig.
https://www.travronden.se/nyheter/landet-runt/kanslosam-seger-rehn-i-amatorfinalen-115477