2019-02-04, 19:43
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Enligt google translate står det bland annat följande i artikeln:

"Han skickade ett textmeddelande till sin ex-fru, med en bild av de två barnen och den grattis på födelsedagen. Han sa: "Jag kommer snart att nå mina föräldrar". "

Fy fan! Då stämde mina farhågor av vad det stod i artikeln. Stackars mamma som för alltid kommer ha den bilden i minnet.
Citera
2019-02-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Undrar var dom har fått den infon från?
Ofta är det så att utländska tidningar skriver mer öppet om vad som har hänt än vår egen PK media.
Att det ska ha stått att han snart kommer att nå sina föräldrar låter faktiskt troligt för det är ju bara 2-2.5 år sedan dom dog.
Han har troligen bott på samma gård som dom i hela sitt liv och har aldrig fått stå på sina egna ben och klara sig helt och hållet själv.

Är detta sant så är det rent för jävligt och bara ännu mer visar på hämndmord.

Det ligger nog mycket i den teorin. Han har alltid bott på föräldrarnas gård, tillsammans med dem så länge de levde. Även hans första sambo levde väl med dem? Någon som känt honom i ungdomen skrev att hans mamma inte ville tro att han drack som tonåring. Han fick nog svårt att klara sig utan föräldrarna när de gick bort . Detta är naturligtvis också en teori och fundering. Man vill ju så gärna ha en förklaring till varför det gick som det gick även fast man inte kände familjen. Det är ju barnen som man tänker på.
Citera
2019-02-04, 19:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Enligt google translate står det bland annat följande i artikeln:

"Han skickade ett textmeddelande till sin ex-fru, med en bild av de två barnen och den grattis på födelsedagen. Han sa: "Jag kommer snart att nå mina föräldrar". "

Citat:
Undrar var dom har fått den infon från?

Den infon har de förstås fått från Flashback.
Tidigt i tråden var det någon som påstod detta men det rättades senare.
Citera
2019-02-04, 19:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den infon har de förstås fått från Flashback.
Tidigt i tråden var det någon som påstod detta men det rättades senare.
Vilken del av infon?

Skickat bild vet jag är rättat men kan vi vara säkra på att det är så?
Att han snart är hos sina föräldrar har jag inte sett förut att han ska ha skrivit.
Citera
2019-02-04, 20:00
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stargates
Till skillnad från dig så ser jag honom som en människa och vad han förmedlar i filmen. Konsten ligger i att förstå vad han inte säger och vad han känner som han inte ger uttryck för. Skillnaden mellan kärlek och hat är hårsmånsfin. Människan psyke är oerhört komplicerat.

Det är varken din eller min sak att döma någon, FB är ingen domstol, det är pöbeln härinne och nivån är låg på inläggen.

Du har bara dömt honom rakt av, du har redan i dina inlägg här konstaterat och diagnostiserat att mannen ifråga bl.a är:
”en utstuderad ondsint människa”
”psykopat”

Vad du tycker och vad du vet är två olika saker.

Mördar man sina egna barn är väl "psykopat" adekvat. Tycker du inte?
Citera
2019-02-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Mördar man sina egna barn är väl "psykopat" adekvat. Tycker du inte?

Kan man diagnoskriterier så tycker man inte att psykopat är rätt ord nej. Läs på om "anti social personlighetsstörning" även kallat psykopat. Så nej. Åter nej. SR var inte "psykopat".
Citera
2019-02-04, 20:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vilken del av infon?

Skickat bild vet jag är rättat men kan vi vara säkra på att det är så?
Att han snart är hos sina föräldrar har jag inte sett förut att han ska ha skrivit.

Det var bilden jag menade. Tror att flera personer i tråden har dementerat detta och sagt att han bara skickade ett textmeddelande och ingen bild.

Vad han säger om föräldrarna tror jag inte jag har sett förut.
Citera
2019-02-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Kan man diagnoskriterier så tycker man inte att psykopat är rätt ord nej. Läs på om "anti social personlighetsstörning" även kallat psykopat. Så nej. Åter nej. SR var inte "psykopat".

Nej, absolut inte psykopat. Inte psykotisk.

Däremot djupt förvirrad och vansinnigt svartsjuk. Självömkande och ynklig. Allt enligt sin presentation av sig själv i filmen.

I mitt tycke alltså.

Sen gissar jag att han var ganska osjälvständig. Behövde sina föräldrar, sin sambo och sin bästa kompis. Hon som dog veckorna innan.
Citera
2019-02-04, 20:55
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Någon skrev att hon inte jobbade alls.
Någon skrev att hon hjälpte Samuel i stallet.
Någon skrev att Samuel försörjde henne.

Sen beror det kanske på hur man vill se det.
Hon blev försörjd av Samuel eller hon gjorde en stor del av arbetet på gården utan att få lön för det.

Ja det verkade lite luddigt eftersom man aldrig vet om det bara är någons gissning eller sanning.
Då kan hon alltså varit s.k. hemmafru och Samuel hade ju bara 4 hästar så borde inte varit så mycket jobb med dem.
Min fundering var om bilen som borde varit deras gemensamma (hon fick stå som ägare) och köpt på kredit av SR(?) kunde ha något att göra med den där utpressningen? Det brukar ju oftast handla om pengar..
Citera
2019-02-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
Ja det verkade lite luddigt eftersom man aldrig vet om det bara är någons gissning eller sanning.
Då kan hon alltså varit s.k. hemmafru och Samuel hade ju bara 4 hästar så borde inte varit så mycket jobb med dem.
Min fundering var om bilen som borde varit deras gemensamma (hon fick stå som ägare) och köpt på kredit av SR(?) kunde ha något att göra med den där utpressningen? Det brukar ju oftast handla om pengar..

Hästarna gick ju även på lösdrift vilket innebär ännu mindre stalljobbb. Gissar att ha en häst i träning uppstallad kostar någonstans mellan 7000-12000 sek per månad(ej 100% säker).

Hon kan omöjligt ha jobbat med att träna hästarna. En häst tränas cirka 3-4 ggr i vecka.
Citera
2019-02-04, 21:29
Medlem
Tror vi det blir en dödsannons i Sala allehanda?
Citera
2019-02-04, 21:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Någon skrev att hon inte jobbade alls.
Någon skrev att hon hjälpte Samuel i stallet.
Någon skrev att Samuel försörjde henne.

Sen beror det kanske på hur man vill se det.
Hon blev försörjd av Samuel eller hon gjorde en stor del av arbetet på gården utan att få lön för det.
När hästarna började gå sämre så började KA jobba enligt info i tråden.
Det borde ju ha varit när SR blev dålig, högt blodtryck, och drog ner på verksamheten efter att hans föräldrar dog i aug och nov 2016.
Så troligen började hon jobba under 2016, med vad finns ingen info om.
När det fanns fler hästar jobbade hon också som travtränare av den info jag har sett och hon deltog troligen i arbetet på gården när det fanns många hästar i stallet.
Hon är ju en erkänt duktig hästskötare i travstall.

Artikeln i Trevronden är från 3 december 2017.
För en tid sedan sålde han ut sin andel i Phototoy då han tröttnade när hästen ströks inför klass II-finalen på Solvalla under kriteriesöndagen och Samuel har tvingats ta ett livsnödvändigt beslut.
– Förra sommaren hade jag högt blodtryck. Båda mina föräldrar och min moster dog förra året inom några veckor och hästarna gick dåligt, så förra julen var det fruktansvärt jobbigt. Jag har alltid varit en glad gubbbe, men då var jag väldigt deprimerad och läkarna sa åt mig att jag behövde ta ett break för annars skulle jag inte orka. Jag har två barn, fyra och sex år, så för deras skull har jag valt att varva ner. Fyra hästar är lagom för mig.
https://www.travronden.se/nyheter/landet-runt/kanslosam-seger-rehn-i-amatorfinalen-115477
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in