2019-02-04, 16:19
Medlem
Geggamojas avatar
I februari 2007 trodde han att döden var nära,
när hans traktor sjönk genom isen. Jävligt synd att han inte försökte sig på samma sak igen tolv år senare och lät sina grabbar sova där hemma i lugn och ro och vakna upp utan en pappa, men själva vid liv.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/VR6Gkr/korde-traktor--sjonk-genom-isen
Citera
2019-02-04, 16:26
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stargates
Jag har inte skrivit här på FB tidigare.
Jag har följt den här tråden sedan början och jag måste medge att jag blir förskräckt. 99,9 procent av alla kommentarer är hat, avsky och medlidande men till största del består den av rena spekulationer. Fakta lyser med sin frånvaro.

En separation har alltid två sidor och det krävs två för att dansa en tango. De flesta separationer är rent ut sagt skitjobbiga och man är oftast inte så vänlig mot varandra alla gånger. Det är först när man separerar man vet vem man har levt med. En vuxen människa får alltid ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Det som har hänt är naturligtvis fruktansvärt tragiskt och anhöriga på båda sidor sörjer naturligtvis förlusten av sina kära. Att sitta bakom dataskärm och fantisera så det till slut blir en trådsanning är beklagligt.

Att försöka anklaga och skuldbelägga någon för det inträffade är än mer sorgligt för de anhöriga som måste leva med vad som har hänt. Det är flera faktorer som är orsak och som bär skulden till en sån här händelse.

Jag har sett filmen ett flertal gånger. Jag ser en förtvivlad och trasig man, en man som är emotionellt helt slut. Han har stängt av spärrarna, hans inre är blankt, han är tom, dropparna har fått bägaren att rinna över. Det går aldrig att komma ifrån att hans smärta och sorg är självupplevd och det är hans känslor han ger uttryck för, vad han känner och upplever oavsett vad andra tycker.

Tråkigt när folk har en förmåga att försöka rota och lägga fram saker som är både ointressanta och irrelevanta i sammanhanget.

Jag önskar verkligen att de anhöriga och deras familjer och vänner får sörja ifred och att barnens mamma får all den hjälp och stöd hon behöver i denna svåra och smärtsamma stund.
Och här sitter du i ditt allra första inlägg och spekulerar, anklagar och skuldbelägger.
Det är enbart SR som bär skulden för att ha mördat sina barn, ingen annan.
Citera
2019-02-04, 17:25
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit här på FB tidigare.
Jag har följt den här tråden sedan början och jag måste medge att jag blir förskräckt. 99,9 procent av alla kommentarer är hat, avsky och medlidande men till största del består den av rena spekulationer. Fakta lyser med sin frånvaro.

En separation har alltid två sidor och det krävs två för att dansa en tango. De flesta separationer är rent ut sagt skitjobbiga och man är oftast inte så vänlig mot varandra alla gånger. Det är först när man separerar man vet vem man har levt med. En vuxen människa får alltid ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Det som har hänt är naturligtvis fruktansvärt tragiskt och anhöriga på båda sidor sörjer naturligtvis förlusten av sina kära. Att sitta bakom dataskärm och fantisera så det till slut blir en trådsanning är beklagligt.

Att försöka anklaga och skuldbelägga någon för det inträffade är än mer sorgligt för de anhöriga som måste leva med vad som har hänt. Det är flera faktorer som är orsak och som bär skulden till en sån här händelse.

Jag har sett filmen ett flertal gånger. Jag ser en förtvivlad och trasig man, en man som är emotionellt helt slut. Han har stängt av spärrarna, hans inre är blankt, han är tom, dropparna har fått bägaren att rinna över. Det går aldrig att komma ifrån att hans smärta och sorg är självupplevd och det är hans känslor han ger uttryck för, vad han känner och upplever oavsett vad andra tycker.

Tråkigt när folk har en förmåga att försöka rota och lägga fram saker som är både ointressanta och irrelevanta i sammanhanget.

Jag önskar verkligen att de anhöriga och deras familjer och vänner får sörja ifred och att barnens mamma får all den hjälp och stöd hon behöver i denna svåra och smärtsamma stund.

Ditt premiärinlägg i en händelse då en pappa s k j u t e r ihjäl sina två små barn med två skott vardera och du söker lindring åt den dubbla barnamördaren är patetiskt. Lyssna en gång till på hans film. Lyssna på hans hat mot KA och en Afghan. Det hatet är större än hans vilja att låta sina söner ha ett liv. Fy fan. Du är ju lika patetisk som honom... kanske är ni släkt
Citera
2019-02-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Och här sitter du i ditt allra första inlägg och spekulerar, anklagar och skuldbelägger.
Det är enbart SR som bär skulden för att ha mördat sina barn, ingen annan.

Är du läskunnig och kan förstå innebörden av vad jag skriver? Dina inlägg i denna sträng är ju bara en massa surr, ingenting av värde.
1. Vad spekulerar jag i?
2. Vad/vem anklagar jag?
3. Vad/vem skuldbelägger jag?

Skuld? Du måste mena skyldig!
Citera
2019-02-04, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ditt premiärinlägg i en händelse då en pappa s k j u t e r ihjäl sina två små barn med två skott vardera och du söker lindring åt den dubbla barnamördaren är patetiskt. Lyssna en gång till på hans film. Lyssna på hans hat mot KA och en Afghan. Det hatet är större än hans vilja att låta sina söner ha ett liv. Fy fan. Du är ju lika patetisk som honom... kanske är ni släkt

I varje digitalt inlägg du har gjort i denna sträng genomsyras din avsky och dina ord av enbart hat. Allt är inte svart och vitt här i världen.

Lindring? Ett nytt skapat fantasi ord från dig istället för att förstå eller acceptera det jag in facto skriver. Förvandska inte innebörden i det jag skriver.
Citera
2019-02-04, 17:56
Medlem
Citat:
I varje digitalt inlägg du har gjort i denna sträng genomsyras din avsky och dina ord av enbart hat. Allt är inte svart och vitt här i världen.

Lindring? Ett nytt skapat fantasi ord från dig istället för att förstå eller acceptera det jag in facto skriver. Förvandska inte innebörden i det jag skriver.

Så här skriver du:

Va fan får dig att tro att du har tolkningsföreträde?
Citera
2019-02-04, 18:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
Är det någon som vet om KA fortfarande jobbar som hästskötare?
Det var någon som skrev tidigare att hon inte jobbade alls vilket inte borde stämma eftersom hon köpte en bil i 200 000Kr-klassen på kredit i Mars 2018 enligt www.merinfo.se/.
Innan hon blev ihop med SR var hon anställd som hästskötare hos Claes Svensson i Lekeryd.
https://www.travronden.se/nyheter/ovrigt/claes-svenssonskotare-i-topp

Någon skrev att hon inte jobbade alls.
Någon skrev att hon hjälpte Samuel i stallet.
Någon skrev att Samuel försörjde henne.

Sen beror det kanske på hur man vill se det.
Hon blev försörjd av Samuel eller hon gjorde en stor del av arbetet på gården utan att få lön för det.
Citera
2019-02-04, 18:18
Medlem
Citat:
Så här skriver du:

Va fan får dig att tro att du har tolkningsföreträde?

Till skillnad från dig så ser jag honom som en människa och vad han förmedlar i filmen. Konsten ligger i att förstå vad han inte säger och vad han känner som han inte ger uttryck för. Skillnaden mellan kärlek och hat är hårsmånsfin. Människan psyke är oerhört komplicerat.

Det är varken din eller min sak att döma någon, FB är ingen domstol, det är pöbeln härinne och nivån är låg på inläggen.

Du har bara dömt honom rakt av, du har redan i dina inlägg här konstaterat och diagnostiserat att mannen ifråga bl.a är:
”en utstuderad ondsint människa”
”psykopat”

Vad du tycker och vad du vet är två olika saker.
Citera
2019-02-04, 18:35
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig så ser jag honom som en människa och vad han förmedlar i filmen. Konsten ligger i att förstå vad han inte säger och vad han känner som han inte ger uttryck för. Skillnaden mellan kärlek och hat är hårsmånsfin. Människan psyke är oerhört komplicerat.

Det är varken din eller min sak att döma någon, FB är ingen domstol, det är pöbeln härinne och nivån är låg på inläggen.

Du har bara dömt honom rakt av, du har redan i dina inlägg här konstaterat och diagnostiserat att mannen ifråga bl.a är:
”en utstuderad ondsint människa”
”psykopat”

Vad du tycker och vad du vet är två olika saker.

Vad du tycker och vad du vet är också olika saker.

Jag har aldrig skrivit att han är psykopat. Tvärtom, han var varken psykopat eller psykotisk. Kolla inledningen i filmen; koncentrerad och fokuserad (allt annat än psykotisk). Sen när han vet att han är online går han igång och tjuter som ett barn.

För övrigt och återigen; du ska inte inbilla dig att du har tolkningsföreträde här. Du får tycka precis vad du vill, skriva vad du vill men som en konsekvens av det gäller att du måste acceptera det andra skriver och tycker. Rätt eller fel är endast åsikter. Var och en har rätt till sin upplevelse och uppfattning om det makabra, bisarra och för en väldigt massa människor fullständigt förfärliga som travamatören Rehn gjorde mot sina två små lintottar. "Två skott i dem var"

Fy fan!
Citera
2019-02-04, 19:10
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Några italienska tidningar publicerar namn på barnamördaren och bild på de fina barnen.
https://www.google.com/amp/s/www.ilfattonisseno.it/2019/01/campione-svedese-di-trotto-uccide-i-figli-poi-si-suicida-in-diretta-facebook/amp/

Nu är jag inte så bra italienska men förstår lite grann. Står det i artikeln att han skickade ett sms till exet med bild på de döda barnen?
Citera
2019-02-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu är jag inte så bra italienska men förstår lite grann. Står det i artikeln att han skickade ett sms till exet med bild på de döda barnen?

Enligt google translate står det bland annat följande i artikeln:

"Han skickade ett textmeddelande till sin ex-fru, med en bild av de två barnen och den grattis på födelsedagen. Han sa: "Jag kommer snart att nå mina föräldrar". "
Citera
2019-02-04, 19:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Enligt google translate står det bland annat följande i artikeln:

"Han skickade ett textmeddelande till sin ex-fru, med en bild av de två barnen och den grattis på födelsedagen. Han sa: "Jag kommer snart att nå mina föräldrar". "
Undrar var dom har fått den infon från?
Ofta är det så att utländska tidningar skriver mer öppet om vad som har hänt än vår egen PK media.
Att det ska ha stått att han snart kommer att nå sina föräldrar låter faktiskt troligt för det är ju bara 2-2.5 år sedan dom dog.
Han har troligen bott på samma gård som dom i hela sitt liv och har aldrig fått stå på sina egna ben och klara sig helt och hållet själv.

Är detta sant så är det rent för jävligt och bara ännu mer visar på hämndmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Emmy8407
Hur GM uppväxt varit vet inte jag . Men känslan är att han vuxit upp i en kristen överbeskyddande familj som ej gett honom de redskap man behöver för att veta hur en sund relation ska se ut. På vilket sätt det felat kan man ju såklart inte veta om man inte själv levt i den, för det var nog stängda dörrar och en fin fasad utåt.
Edit: Den tidningen, ilfattonisseno.it, hade som källa gazzetta.it och översätter man den artikeln så skriver dom samma sak. Där finns även kommentarer som är av samma åsikter som vi som fördömer dom bestialiska morden på barnen.
https://www.gazzetta.it/Sport-Vari/Ippica/28-01-2019/ippica-trotto-rehn-320751701806.shtml
Senast redigerad av Timeout 2019-02-04 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in