Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-03, 12:26
Ingen Twin Peaks idag...?
Citera
2017-07-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Stilistiskt är avsnittet 100% Lynch. Det är ju mer eller mindre Eraserhead 2.0 ytligt betraktat. Men jo, Frosts backstory syns i bakgrunden vilket inte är konstigt. Då han skrev boken visste han självklart redan vilket manus han och Lynch hade skrivit tillsammans. Själv tycker jag att idén om att atombomben
Fast kan det där verkligen stämma?

Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ingen Twin Peaks idag...?
Nej, en veckas uppehåll. Kommer igen nästa måndag.
Citera
2017-07-03, 15:08
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Fast kan det där verkligen stämma?

Citera
2017-07-03, 15:20
Medlem
Rofers avatar
Tyckte boken kändes som ett halvkasst avsnitt av Arkiv X. Tycker också förra avsnittet mest kändes överflödigt, i övrigt gillar jag nya säsongen.
Citera
2017-07-03, 15:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Årets understatement.......
Första gången på väldigt länge som jag snabbspolar i en serie. David Lynch ville göra om bravaden från 90-talet och vara banbrytande, tyvärr blev det platt fall i stället.
Det jag satt och fundera på att detta måste leda till någon dialog av betydelse någon gång.
Men där satt jag och väntade...

Twin peaks i säsong 3 är inte det twin peaks som vi såg för ~28 år sedan, eller ens nära.
Tråkigt att man lagt för mycket tid på rum med draperier, och folk som pratar baklänges.
Citera
2017-07-03, 16:06
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Nu många år senare är det ingen som längre påstår att säsong 4 var bra, eller ser om den.
Jag skulle det.
Citera
2017-07-03, 16:40
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jag skulle det.

Ja det finns folk till allt.
Citera
2017-07-03, 17:57
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Ja det finns folk till allt.
Det krävde inte mycket för att du skulle ändra åsikt...!
Citera
2017-07-03, 18:21
Medlem
swimp78s avatar
Utan att ha sett säsongen analyserar jag följande utifrån vad jag läst;

Av de som gillar gamla twin peaks fanns det två huvudgrupper : 1.de som främst gillade såpaelementet, knäppa karaktärerna , paj och kaffe-myset och mordmysteriet
De tyckte att serien blev flummig och obegriplig i andra säsongen

2. De som främst gillade det flippade, The Lodge, dvärgar och baklängestal och uppskattade de mystisk elementen. De brukade säga att serien blev bättre i s2.

(Hårddraget alltså, det fanna förstås de som gillade båda..)

Det verkar som om grupp 2 blev mest tillfredställda av s3.
Citera
2017-07-03, 19:27
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det krävde inte mycket för att du skulle ändra åsikt...!

Jag har inte ändrat åsikt, men om du inte förstod andemeningen av det jag skrev är det inte mycket att göra...

Jag kunde ha slängt in ett "nästan" före ordet "ingen" men nu blev det inte så..
Citera
2017-07-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Av de som gillar gamla twin peaks fanns det två huvudgrupper : 1.de som främst gillade såpaelementet, knäppa karaktärerna , paj och kaffe-myset och mordmysteriet

2. De som främst gillade det flippade, The Lodge, dvärgar och baklängestal och uppskattade de mystisk elementen. De brukade säga att serien blev bättre i s2.

Jag personligen tycker twin peaks var som bäst i början av säsong 2 obehaglig mystik, nu är det inte riktigt mystik längre och inte vidare värst obehagligt mest flippat och senaste avsnittet och något i början blev to much för min smak, svårt dock att hitta samma mystik med frank Silva död och en dvärg som blivit ett totalt oläskigt träd i övrigt gillar jag säsong 3
Citera
2017-07-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Bra analys=) Jag kan tillägga att jag tror att grupp 2 gillar mycket av Lynch övriga filmer. Om man t.ex. har sett Lost Highway och Eraserhead så är inte säsong 3 så utflippad jämförelsevis. Tycker personligen att hela serien var som bäst i slutet på säsong 1 och början på säsong 2. Senare delen av säsong 2 (förutom slutet) tyckte jag var direkt tråkig så säsong 3 hamnar i min mening någonstans däremellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in