2017-05-27, 23:25
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Man måste ha sett säsong 1 o 2 för att begripa något av början på säsong 3. Men ja första delen av säsong 3 är ett dubbelavsnitt. 1, 3 o 4 är det. Jag laddade ner en 2 också, men det var sista halvan av 1:an.
Precis börjat titta när jag skrev inlägget. Är 40 minuter in och gillar det.

Är Lynch, så känns som att man inte ska förstå/vara mysteriöst, men är alltså vissa saker som ni som sett det fattar som jag inte fattar.

Handlar det mest om bakgrunder till karaktärer eller är tex glasboxen något man förstår mer av om man sett de tidigare säsongerna?
Citera
2017-05-27, 23:44
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Precis börjat titta när jag skrev inlägget. Är 40 minuter in och gillar det.

Är Lynch, så känns som att man inte ska förstå/vara mysteriöst, men är alltså vissa saker som ni som sett det fattar som jag inte fattar.

Handlar det mest om bakgrunder till karaktärer eller är tex glasboxen något man förstår mer av om man sett de tidigare säsongerna?

Glasboxen är ett mysterium för alla skulle jag nog säga.
Citera
2017-05-28, 00:08
Medlem
Lasermopsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Glasboxen är ett mysterium för alla skulle jag nog säga.
Men det är bara min spekulation...
Citera
2017-05-28, 00:14
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Spekulationer om budskapet från The Log:

Ingen dum tolkning...
Citera
2017-05-28, 00:19
Medlem
Venators avatar
Citat:

Citera
2017-05-28, 00:20
Medlem
Venators avatar
Det finns ju spekulationer hit och dit i tråden om olika skådisar och deras eventuella roller - exempelvis om vi kommer att få se den famösa Diane.

På IMDB finns vad som presenteras som den kompletta uppsättningen skådespelare:
http://www.imdb.com/title/tt4093826/...=tt_cl_sm#cast

Ska man tro den listan så är påfallande många karaktärer som fått betydelse nu i början men som bara är med i ett eller två avsnitt totalt.
Citera
2017-05-28, 00:25
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Fråga1: Kan jag se säsong 3 utan att ha sett de gamla säsong 1 och 2?

(undrar inte om det är bättre att se säsong 1 först, utan om det går att börja på säsong 3. Prövade mig på säsong 1 för några år sedan men gillade den inte, antagligen för att den inte levde upp till 20 år av hype, så kommer inte försöka mig på den igen)

Det bästa är nog att se igenom både första och andra säsongen, samt långfilmen Fire Walk With Me (1992) och de borttagna scenerna som finns i The Missing Pieces (2014). De här första avsnitten på tredje säsongen är väldigt surrealistiska och mörka, och det enda som kommer i närheten av det som Lynch är inne på nu i Twin Peaks universumet är, imo, just de borttagna scenerna i The Missing Pieces.

Vet inte hur pass lätt/svårt det är att få tag på dem via torrents dock.
Citera
2017-05-28, 00:29
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det finns ju spekulationer hit och dit i tråden om olika skådisar och deras eventuella roller - exempelvis om vi kommer att få se den famösa Diane.

På IMDB finns vad som presenteras som den kompletta uppsättningen skådespelare:
http://www.imdb.com/title/tt4093826/...=tt_cl_sm#cast

Ska man tro den listan så är påfallande många karaktärer som fått betydelse nu i början men som bara är med i ett eller två avsnitt totalt.

Ser inte att Laura Dern är listad någonstans där på Imdb, men vad jag vet så ska hon väl vara med i tredje säsongen. Tänk ifall det är Diane hon kommer att spela. Jädrar vad glad som ett litet barn jag kommer att bli i så fall.
Citera
2017-05-28, 02:18
Medlem
Dejads avatar
Tänk på spoilers, har editerat in några.

/Moderator.
Citera
2017-05-28, 05:41
Medlem
KamalKhans avatar
Tragiskt att se så många Lynchwankers här och så få Twin Peaks fans. Tycker de första avsnitten har fått på tok för mycket beröm.
Citera
2017-05-28, 08:59
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

Fortsatta spekulationer om kvinnans identitet:
Citera
2017-05-28, 09:55
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Dessutom så

Kommer ni ihåg "Judy" från FWWM? Undrar om man får mer klarhet i det under denna säsong.
Senast redigerad av portnoy 2017-05-28 kl. 09:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in