2019-02-02, 18:49
Medlem
Pyra666s avatar
hej mitt första inlägg i den här tråden.
Jah har maxdos imovane, 2x7,5. Men får tre om dan av min läkare eftersom socialstyrelsen endast godkänner 2x7,7, och är jag föreskriven 20mg diazipam om dan för å bossta min extrema insomnia.
Jag ville bossta mer så jag läste om enzymet i röd grapefrekt. Efter mycket testing, här är min perfekta boost.
Svep en liter godmorgon red grapefruit. Vänta en till till du pissat ut allt. Enzymet är verksamt länge.
När magen börjar kurra och låter tom, ta dina benzos.
för mig tripplar det effekten av allt jag testat.
Jag blir euphorisk. Social. Å superskönt benzad. Tar aldrig benzo igen utan röd grapefruit juice.
Citera
2019-02-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyra666
hej mitt första inlägg i den här tråden.
Jah har maxdos imovane, 2x7,5. Men får tre om dan av min läkare eftersom socialstyrelsen endast godkänner 2x7,7, och är jag föreskriven 20mg diazipam om dan för å bossta min extrema insomnia.
Jag ville bossta mer så jag läste om enzymet i röd grapefrekt. Efter mycket testing, här är min perfekta boost.
Svep en liter godmorgon red grapefruit. Vänta en till till du pissat ut allt. Enzymet är verksamt länge.
När magen börjar kurra och låter tom, ta dina benzos.
för mig tripplar det effekten av allt jag testat.
Jag blir euphorisk. Social. Å superskönt benzad. Tar aldrig benzo igen utan röd grapefruit juice.

Haha
Wtf
Har precis klämt i mig 10mg zolpidem och kan knappt skiva detta. Snart somnar jag sittande. Faan va härligt det är med låg tolerans =)
Klev av 15 års röka på detta. Har varit rejält risig några veckor men nu börjar jag kunna göra saker igen. Energin räcker från morgon till kväll och sover bättre än jag gjorde som tonåring.

För din sömn hjälper KBT bäst av allt...
Prova kör några guidade meditationer på tuben och relaxa med lurarna i sängen. Gör det när helst du känner dig sömnig, för lite sömn ät bättre än inget.

Mitt problem var alltid att när rökat gått ur vaknade jag, pissade en liter drygt ochkunde såklart inte somna om utan att trycka i mig 2g bubba kush X)

Nu med lite övning kan jag somna nästan överallt.
SÅ är jag dessutom clean och MÅR BRA <3
All kärlek!
Citera
2019-02-03, 01:13
Medlem
When you get receipt imovane or zopiklon from doctor and apotek say it's finish so I call my doctor and say theres no imovane so I get slicnoct
Citera
2019-02-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kliwaj
When you get receipt imovane or zopiklon from doctor and apotek say it's finish so I call my doctor and say theres no imovane so I get slicnoct
Jag fattar inte...
Citera
2019-02-03, 16:35
Medlem
Har någon provat Stilnoct av märket Belbien från Hemofarm? Jämfört med apoteksvaran, vad tyckte ni?
Citera
2019-02-03, 17:18
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag fattar inte...

Samma för mig.
Har recept på det, men får inte tag i det för det är slut så jag får köpa det från en internetshop tillsvidare.
Inte det mest ekonomiska alternativet men jag är glad att jag slipper vara utan i alla fall.
Verkar heller inte som att någon vet när de kommer fyllas på igen på apoteken.
Citera
2019-02-03, 18:39
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag fattar inte...
H*n menar att både imovane och zopiklon i dagsläget är restade, därför blir nästa likvärdiga medicin stilnoct. För detta behövs dock ett nytt recept, men visst fan slog även jag en volt på väg ut från apoteket när jag möttes av nyheten.
Citera
2019-02-04, 12:59
Medlem
skitpuddings avatar
Jahapp, nu vart man av med inkomsten pga imovanslutet, eller snarare att ingen läkare vill hjälpa en. Hade jag fått Stilnoct utskrivet hade jag haft kvar min praktikplats, men nu blev jag av med den eftersom jag inte kunde sova. Kan alltså inte betala min hyra vilket innebär att jag snart blir av med lägenheten. Har lite sparpengar men jag sitter och dricker sprit för att kunna sova så pengarna lär inte räcka så länge. Blir jag vräkt kommer jag att hoppa framför tåget. Sparar en slant så jag kan köpa sprit, häller i mig en flaska vodka och sen är det adjöss till det här skitlivet. Men jag får dö lyckligt medveten om att jag i alla fall inte blev beroende av Stilnoct, för det hade ju varit farligt
Citera
2019-02-04, 15:41
Medlem
TilhelmWells avatar
Idag köpte jag ut ett paket Zopiclone Orion 7,5 mg 30st på ett apotek på söder i Stockholm. Det var det sista där och förmodligen det sista 30-paketet hos Apoteket i Stockholmsområdet om man går efter sökfunktionen på sidan. Förra veckan hade ett apotek i Axelsberg (Hägersten) några kvar men jag missade det. Det går att även söka på Apoteket Hjärtat och Lloyds apotek (samt att ringa dem). Kronans får man dock ringa till om man vill ha ett visst apoteks lagerstatus. 30-paketen verkat dock vara slut överallt nu.

Många Apotek har fått in 100-paket av Zopiklon Pilum men de vill inte bryta paketen. Jag har frågat varför de inte kan packa om dem i kartonger märkta med 30 st innan de skickar ut dem och det svarade en apotekare "bra fråga" på.

Enligt Apotekets diskussionsforum så ska Imovane 7,5 mg 30 st börja kunna levereras 8 mars (en fredag) fast distributionstiden ligger utanför tillverkarens ansvar. Vissa andra tror slutet av mars.

https://kundforum.apoteket.se/org/ap.../imovane-3rl2/
Citera
2019-02-04, 16:30
Medlem
skitpuddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Idag köpte jag ut ett paket Zopiclone Orion 7,5 mg 30st på ett apotek på söder i Stockholm. Det var det sista där och förmodligen det sista 30-paketet hos Apoteket i Stockholmsområdet om man går efter sökfunktionen på sidan. Förra veckan hade ett apotek i Axelsberg (Hägersten) några kvar men jag missade det. Det går att även söka på Apoteket Hjärtat och Lloyds apotek (samt att ringa dem). Kronans får man dock ringa till om man vill ha ett visst apoteks lagerstatus. 30-paketen verkat dock vara slut överallt nu.

Många Apotek har fått in 100-paket av Zopiklon Pilum men de vill inte bryta paketen. Jag har frågat varför de inte kan packa om dem i kartonger märkta med 30 st innan de skickar ut dem och det svarade en apotekare "bra fråga" på.

Enligt Apotekets diskussionsforum så ska Imovane 7,5 mg 30 st börja kunna levereras 8 mars (en fredag) fast distributionstiden ligger utanför tillverkarens ansvar. Vissa andra tror slutet av mars.

https://kundforum.apoteket.se/org/ap.../imovane-3rl2/

Vilken tur du hade! Själv har jag kört runt i hela Södermanland, kollat alla apotek från Flen till Nyköping och mer därtill. Har funderat på att råna apoteket på deras 100-förpackningar. Dvs tilltvinga mig en sådan förpackning men betala för mig, såklart.

Undrar hur många som hinner ta sina liv innan detta ordnar sig? Över en månad kvar till 8 mars. Det är säkert inte bara jag som får ekonomin kraschad pga detta.
Citera
2019-02-04, 17:46
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding
Vilken tur du hade! Själv har jag kört runt i hela Södermanland, kollat alla apotek från Flen till Nyköping och mer därtill. Har funderat på att råna apoteket på deras 100-förpackningar. Dvs tilltvinga mig en sådan förpackning men betala för mig, såklart.

Undrar hur många som hinner ta sina liv innan detta ordnar sig? Över en månad kvar till 8 mars. Det är säkert inte bara jag som får ekonomin kraschad pga detta.

In och sök på följande sidan (Finns varan på ditt apotek?). Zopiklon Pilum 7,5 mg 100 st. Går ju välja andra storlekar och fabrikat också i sökrutan högre upp.

https://www.apoteket.se/produkt/zopi...lister-241665/

Vet inte vart du bor men Nyköping, Västra Storgatan 25, har fler än 10 st. Be din läkare skriva ut 100 st direkt innan du gör något dumt. Förklara hur det ligger till med de mindre paketen och att de är slut och kommer så vara ett tag till. Annars gå till en vårdcentral direkt imorgon och be om att få prata med en jourläkare.
Citera
2019-02-04, 17:47
Medlem
Jag har endast haft 30-pack på detta innan men som sagt råder det tokslut på det så min läkare ringde upp mig och gav mig ett hundrapack istället!

Jag är supernöjd!

Edit: fick besöka två apotek innan det fanns ett som hade ett fåtal kvar. Är huggsexa på de sista paketen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in