2019-02-04, 17:51
Medlem
Så vad är bäst att göra inför läkarbesök nästa vecka? Brukar få 100-pack utskrivna, men antar att även dessa är slut vid det här laget. Vill fan inte ha stilnoct eller (flu)nitra. Finns Halcion(triazolam) fortfarande?
Citera
2019-02-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikad
Så vad är bäst att göra inför läkarbesök nästa vecka? Brukar få 100-pack utskrivna, men antar att även dessa är slut vid det här laget. Vill fan inte ha stilnoct eller (flu)nitra. Finns Halcion(triazolam) fortfarande?

Kan du inte ringa din läkare nu och förklara situationen?

Min mottagning har en röstbrevlåda där man talar in vad för recept man vill förlänga. Jag ringde imorse och fick återkoppling nu på eftermiddagen. Jag brukar vanligtvis har 30 men fick 100 pga allt kaos. Handlar nog om enstaka dagar innan 100-packen är slut med. (Min läkare ringde upp mig och förklarade det jag redan visste men jag spelade ovetandes.)
Citera
2019-02-04, 19:39
Medlem
skitpuddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Kan du inte ringa din läkare nu och förklara situationen?

Alla har tyvärr inte sån tur med läkare. Vissa av oss har läkare som tror att det faktum att man använder imovane betyder att man är en dödsknarkare.
Citera
2019-02-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpudding
Alla har tyvärr inte sån tur med läkare. Vissa av oss har läkare som tror att det faktum att man använder imovane betyder att man är en dödsknarkare.

Då har jag dubbeltur, med tanke på att jag står som knarkare i min journal... Har dock haft samma läkare hela livet och god relation till denna.
Citera
2019-02-04, 22:52
Medlem
Skriver här nu så alla förstår! Det finns två läkmemedels bolag som tillverkar zopiklon:meda som är köpta av mylan och pillum... Och meda imovane är restat till slutet av april Och då har ju alla fått ta ut zopiklon pillum och nu är dom slut i lager finns i vissa butiker om du har tur! Jag förnyade recept i dag och läkaren sa att han kommer inte skriva zopiklon eftersom han inte kunde hitta någon butik i närheten där dem har på lager. Så nu blir det automatiskt zolpidem,Stilnox till dom börjar produsera...
Citera
2019-02-04, 23:10
Medlem
Läkaren sa att det är för Sverige är för ett litat land och läkemedelsverket är usla...

Tydligen prioriterades tabletterna till viktigare EU-länder än Sverige om man ska tro apotekaren jag köpte det av.
Citera
2019-02-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Idag köpte jag ut ett paket Zopiclone Orion 7,5 mg 30st på ett apotek på söder i Stockholm. Det var det sista där och förmodligen det sista 30-paketet hos Apoteket i Stockholmsområdet om man går efter sökfunktionen på sidan. Förra veckan hade ett apotek i Axelsberg (Hägersten) några kvar men jag missade det. Det går att även söka på Apoteket Hjärtat och Lloyds apotek (samt att ringa dem). Kronans får man dock ringa till om man vill ha ett visst apoteks lagerstatus. 30-paketen verkat dock vara slut överallt nu.

Många Apotek har fått in 100-paket av Zopiklon Pilum men de vill inte bryta paketen. Jag har frågat varför de inte kan packa om dem i kartonger märkta med 30 st innan de skickar ut dem och det svarade en apotekare "bra fråga" på.

Enligt Apotekets diskussionsforum så ska Imovane 7,5 mg 30 st börja kunna levereras 8 mars (en fredag) fast distributionstiden ligger utanför tillverkarens ansvar. Vissa andra tror slutet av mars.

https://kundforum.apoteket.se/org/ap.../imovane-3rl2/

På apoteket i orten där jag bor så bryter dom 100-pack just nu och delar upp till 30pack.

Märkligt att bara vissa apotek gör så.
Citera
2019-02-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
På apoteket i orten där jag bor så bryter dom 100-pack just nu och delar upp till 30pack.

Märkligt att bara vissa apotek gör så.

Jävla märkligt, de får ju kassera resten då...
Citera
2019-02-05, 01:57
Medlem
Citat:
Jävla märkligt, de får ju kassera resten då...

Dom delar ju upp ett 100-pack i 3st 30-pack och ett 10-pack. Så inget kasseras.
Citera
2019-02-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Dom delar ju upp ett 100-pack i 3st 30-pack och ett 10-pack. Så inget kasseras.

Frågan är om de får det, blir ju helt annorlunda prisbild kontra vad ett hundrapack ska kosta.
Citera
2019-02-05, 02:12
Medlem
Citat:
Frågan är om de får det, blir ju helt annorlunda prisbild kontra vad ett hundrapack ska kosta.

Med tanke på den rådande situationen så måste dom fått tillstånd att göra så här tills lagrerna fylls på igen.

Annars borde dom ju inte göra det liksom.

Fick mina 30st levererade in en zippåse.
Citera
2019-02-05, 11:13
Medlem
darkomcfaces avatar
Hämtade ut 2st 100pack av märket Jubilant idag för 30min sen... Så nu har jag tills Imovane kommer tillbaka.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in