2019-01-31, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Han har ju en bild på sin Facebook med texten ”I miss you mom”
Kan det inte va så att hans fru gått bort?

Läs: mom, inte i miss my wife, läs igen: I miss my MOM. Skulle det vara hans fru?
Citera
2019-01-31, 03:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
MÅSTE SVARA ... trots eg OT

Likheter??? Du lyckades då välja ett fall där jag absolut inte ser några alls.
Han satt lugnt utanför och väntade in att elden skulle ta sig i stugan. Dom små barnen sov överst i en våningssäng, där han monterat ner trappan så att ingen skulle ta sig ner. Låsta fönsterluckor och dörr. Utanför i bilen satt han i väntan på att tändvätskan/elden skulle ta sig. När så hände, skickade han mailet till mamman. När elden tagit sig körde han kallt vidare mot Öland. Nöjd och obekymrad.

De två yngsta plågades lååångsamt till döds skrikandes. Den på 7 år lyckades ta sig ut. "Jag försökte men jag kunde inte rädda dom" var det första hon sa till mamman.
------------------
Ja, det var ren hämnd av en Narccissist.
Vilka likheter ser du med detta fall???
Du brukar inte vara korkad i vanliga fall så varför nu?
Det handlar inte om HUR barnen mördades det handlar om VARFÖR och hur männen var och när dom mördade barnen!

Två män som båda har blivit dumpade av sina ex som dom har barn tillsammans med, mördar barnen kallblodigt och det är HÄMNDMORD.
Båda männen vill ha tillbaka sina ex men dom har gått vidare i livet.
SR blev dumpad för 7-8 månader sen och Dalarömannen mördade ca 14 månader efter att han blev dumpad.

SR uppvisar tecken på narcissism och nu är vi även inne på borderline när det gäller honom. Vad han hade lär vi aldrig få veta då det är locket på när GM tog sitt liv.
Likheterna är slående när vi vet hur SR har uppträtt enligt dom i tråden som känner honom eller har vänner som känner honom och känner till hans liv.

Dalarömannen "Den dömde pappan har genomgått flera utredningar sedan han greps för morden och mordförsöket mot sina barn och han bedöms av psykolog att vara manipulativ och ha ett stort kontrollbehov."

SR Vi har sett flera vittna om att SR hade ett enormt kontrollbehov och var svartsjuk och var labil i humöret.

Dalarömannen "Under förhållandet kunde dock Jonas humör växla väldigt mycket. Han kunde bli väldigt sur om hon tyckte annorlunda. Han kunde frysa ut henne och undvika att prata med henne under flera dagar. Han var även väldigt svartsjuk."

Dalarömannen överklagade domen. Efter att han i både tings- och hovrätt dömts till livstids fängelse vill han dömas till rättspsykiatrisk vård - eller få sitt straff tidsbestämt.
Som skäl anger hans advokat bland annat att den rättspsykiatriska undersökningen i målet varit bristfällig.
Bland annat står det i överklagandet att undersökningen visade att han uppvisar drag av borderline och narcissistisk personlighetsstörning.
"Dessa drag har i den rättspsykiatriska undersökningen inte utretts på ett tillförlitligt sätt, vilket borde ske med hänsyn till att det kan fä bäring på påföljdsfrågan"
Han vill alltså dömas som psykiskt sjuk och inte till fängelse.

Ser du inte likheterna mellan männen vid dom här hämndmorden?
Citera
2019-01-31, 03:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988
Fortfarande ingen som vilket typ av vapen han använde?

Om det inte är märket på själva vapnet du söker så kan jag säga att han använde två st hagelgevär, båda laddade med dubbla patroner.

Man skjuter ju skott två inom mindre än en sekund så pojke två hann inte vakna.
Vad jag förstått hade han lagt pojkarna i dubbelsängen vilket då gjorde att avståndet mellan pojkarna var väldigt kort, allt var mkt noga planerat.
Han sätter även ett skott till i de båda för säkerhets skull.

Så jävla sjukt alltihopa att det tar emot att skriva, får rysningar typ.
Citera
2019-01-31, 03:31
Avslutad
Jag tackar iom detta inlägg för mej i denna tråd.
Skulle efter gårdagskvällens samtal med den bekant till SR jag känner kunna skriva en hel del till men det finns inget värde i det.
Att bli kallad, lögnare, att man hittar på, än det ena än det andra, ger mej noll.
Ni alla andra vettiga människor här ska ha de' bara så bäst, vi ses säkert i ngn annan tråd.

(Har även här blitt rena rama skolboken för Psykologi 1+2, med "meterlånga" inlägg, det finns säkert andra trådar där man analyserar dessa olika diagnoser mm.)
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-31 kl. 03:52.
Citera
2019-01-31, 03:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Jag tackar iom detta inlägg för mej i denna tråd.
Skulle efter gårdagskvällens samtal med den bekant till SR jag känner kunna skriva en hel del till men det finns inget värde i det.
Att bli kallad, lögnare, att man hittar på, än det ena än det andra, ger mej noll.
Ni alla andra vettiga människor här ska ha de' bara så bäst, vi ses säkert i ngn annan tråd.
NEJ lämna inte tråden till alla dårarna. Snälla stanna kvar och ge oss lite sanningar.
Det är för mycket vansinnigheter här nu och Karin råkar illa ut med alla anklagelser mot henne.
Jag är helt säker på att hon inte har haft det lätt tillsammans med SR och du är en av dom få som har lämnat uppgifter som styrker andras uppgifter.
Skicka mig gärna pm om du vill för jag är helt på Karins sida i detta och jag vill gärna ha info.
Citera
2019-01-31, 03:44
Medlem
KirkHammetts avatar
Jag vill också veta
Citera
2019-01-31, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det handlar inte om HUR barnen mördades det handlar om VARFÖR och hur männen var och när dom mördade barnen!

Två män som båda har blivit dumpade av sina ex som dom har barn tillsammans med, mördar barnen kallblodigt och det är HÄMNDMORD.
Båda männen vill ha tillbaka sina ex men dom har gått vidare i livet.
SR blev dumpad för 7-8 månader sen och Dalarömannen mördade ca 14 månader efter att han blev dumpad.

SR uppvisar tecken på narcissism och nu är vi även inne på borderline när det gäller honom. Vad han hade lär vi aldrig få veta då det är locket på när GM tog sitt liv.
Likheterna är slående när vi vet hur SR har uppträtt enligt dom i tråden som känner honom eller har vänner som känner honom och känner till hans liv.

Dalarömannen "Den dömde pappan har genomgått flera utredningar sedan han greps för morden och mordförsöket mot sina barn och han bedöms av psykolog att vara manipulativ och ha ett stort kontrollbehov."

SR Vi har sett flera vittna om att SR hade ett enormt kontrollbehov och var svartsjuk och var labil i humöret.

Dalarömannen "Under förhållandet kunde dock Jonas humör växla väldigt mycket. Han kunde bli väldigt sur om hon tyckte annorlunda. Han kunde frysa ut henne och undvika att prata med henne under flera dagar. Han var även väldigt svartsjuk."

Dalarömannen överklagade domen. Efter att han i både tings- och hovrätt dömts till livstids fängelse vill han dömas till rättspsykiatrisk vård - eller få sitt straff tidsbestämt.
Som skäl anger hans advokat bland annat att den rättspsykiatriska undersökningen i målet varit bristfällig.
Bland annat står det i överklagandet att undersökningen visade att han uppvisar drag av borderline och narcissistisk personlighetsstörning.
"Dessa drag har i den rättspsykiatriska undersökningen inte utretts på ett tillförlitligt sätt, vilket borde ske med hänsyn till att det kan fä bäring på påföljdsfrågan"
Han vill alltså dömas som psykiskt sjuk och inte till fängelse.

Ser du inte likheterna mellan männen vid dom här hämndmorden?

Man hamnar fel redan från början om man tar sin avstamp i ett motiv. Det skall vara bland de sista man fastställer när man väl har alla tillgängliga fakta att analysera.

Här finns inget mer än några få disparata personliga intryck av framför allt SR, som under sina år av karriär som tränare och travkusk blev mer offentligt känd. Särskilt inom travsporten som var hans liv.

Dalarö-fallet finns en klar personlighetsstörning (Narccissism) med uppenbar empatibrist och utstuderad planläggning. Som inte förändras över tid. Känslomässigt opåverkad.

Sala-fallet ser jag inte det än så länge. Där vet vi att han har haft många påfrestningar/stark livsstress under senaste åren och behandlats för depression ett antal år samtidigt som riskfaktorer fortsatt ökat.
Stark känslomässig påverkan genomgående.

Som personer är dom varandras motsats snarast.

Sedan tycker jag man lägger för stor betydelse på 3.5 min video av en man i psykotiskt tillstånd som är redan har vapen vid sin pool-kant för att ta sitt liv.
Känslokyla är inte vad jag ser.
Senast redigerad av Remark 2019-01-31 kl. 04:13.
Citera
2019-01-31, 04:58
Medlem
Kamacamakans avatar
Ju mer jag ser på videon se jag en människa i total upplösning. Han vill straffa människan som orsakat honom så mycket lidande och anser att hon inte är värd det finaste och bästa som hänt i livet: deras gemensamma barn! Vill hon rata det livet så får hon stå sitt kast! Han och barnen försvinner för alltid och därmed har hon fått som hon ville!
Sån frustration och hämnd med definitiv slutgång!
I rena ilskan och hopplösheten han kände fanns det inte någon annan utväg.
Som tur är har dom allra flesta människor spärren som gör att man i värsta fall bara tänker tanken, men här brast det totalt!
Stackars alla anhöriga som måste ta hand om allt efter honom och dessutom ha en tveeggad sorg. För hur som helst har han troligtvis varit högt älskad tidigare och hans fruktansvärda brott måste ha kommit som en chock för alla. Annars hade någon ingripit och det hade aldrig behöva hända! Må dom fina barnen vila i frid och slippa begravas samtidigt som sin mördare.
Citera
2019-01-31, 05:11
Medlem
Tankefrihets avatar
Mörkare än så här blir det naturligtvis inte. En vidrig och narcissistisk handling. Jag förstår att han befann i den djupaste av avgrunder, men att ta med sina barn i döden är oförlåtligt.
Citera
2019-01-31, 07:26
Avslutad
Citat:
Man hamnar fel redan från början om man tar sin avstamp i ett motiv. Det skall vara bland de sista man fastställer när man väl har alla tillgängliga fakta att analysera.

Här finns inget mer än några få disparata personliga intryck av framför allt SR, som under sina år av karriär som tränare och travkusk blev mer offentligt känd. Särskilt inom travsporten som var hans liv.

Dalarö-fallet finns en klar personlighetsstörning (Narccissism) med uppenbar empatibrist och utstuderad planläggning. Som inte förändras över tid. Känslomässigt opåverkad.

Sala-fallet ser jag inte det än så länge. Där vet vi att han har haft många påfrestningar/stark livsstress under senaste åren och behandlats för depression ett antal år samtidigt som riskfaktorer fortsatt ökat.
Stark känslomässig påverkan genomgående.

Som personer är dom varandras motsats snarast.

Sedan tycker jag man lägger för stor betydelse på 3.5 min video av en man i psykotiskt tillstånd som är redan har vapen vid sin pool-kant för att ta sitt liv.
Fast inget i det du säger förklarar varför han dödade sina barn.

Det sker många självmord bland föräldrar varje år, men de som väljer att också döda sina barn är försvinnande få. Du behandlar det faktum att han tillhör dessa 1-2 föräldrar per år som dödar sina barn i samband med sitt eget självmord som om det vore en detalj, när det i själva verket är centralt. Det sticker ut. Ordentligt. Det skedde inte av en slump, för att han var deprimerad. Mord på sina barn är inte annorlunda än andra mord, det finns ett motiv. Så länge som du undviker frågan om varför han valde att mörda sina barn är du inte trovärdig.
Citera
2019-01-31, 07:54
Medlem
Skulle tänka mig att SR var en riktig psykopat. Han kan jämföras med alla andra barnamördare. Tex Anders Eklund. Förmodligen så bär han skulden till att hans ex hängde sig. Att hans hästar gick bra ett tag beror nog på att han plågade dom. Använde grisfösare och slog hästarna så att dom sprang. Han var väl en sån som gillar att plåga djur och människor. Ingen större förlust för världen att han tog livet av sig. Synd att han inte gjorde det tidigare.
Citera
2019-01-31, 08:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag håller helt med och har faktiskt undrat detsamma.

Citat:
Motivet är så tydligt det viktigaste för honom så hur skulle man kunna lägga det åt sidan när man försöker analysera allt annat.

Citat:
Nu vet vi inte vad SR har för diagnos men utstuderad planläggning och känslomässigt opåverkad av att han har mördat sina barn ser jag tydligt i Salafallet också.

Förutom att han inte visar några känslor av sorg över att ha mördat sina barn så visar han inte heller några känslor för sina systrar. Han vill framställa hur duktig han själv är som har förberett allting, fast det är så synd om honom. Han kunde åtminstone ha visat någon känsla eller typ av förstående eller bett om förlåtelse för vad han också utsätter sina systrar för.

Citat:
Kände du honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast inget i det du säger förklarar varför han dödade sina barn.

Det sker många självmord bland föräldrar varje år, men de som väljer att också döda sina barn är försvinnande få. Du behandlar det faktum att han tillhör dessa 1-2 föräldrar per år som dödar sina barn i samband med sitt eget självmord som om det vore en detalj, när det i själva verket är centralt. Det sticker ut. Ordentligt. Det skedde inte av en slump, för att han var deprimerad. Mord på sina barn är inte annorlunda än andra mord, det finns ett motiv. Så länge som du undviker frågan om varför han valde att mörda sina barn är du inte trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in