Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Visst är det så. Vi är nog många som är föräldralösa här i forumet, pga ålder. SÅ är det. Man förlorar både vänner och syskon med tiden. Man blir utan jobb, kanske man får svåra ekonomiska konsekvenser av det dessutom. Men man dödar inte sina barn. Vad detta handlar om är fortfarande inte att säga att "stackars kille, han hade det så svårt, inte konstigt han dödade sina barn". Det handlar om VARFÖR I HELVETE DÖDADE DU DINA BARN? Att begripa bakgrunden är ju så jävla svårt, eftersom ingen av oss här skulle ens komma på tanken.
Och det är nog det som gör att vi hänger här. Vi vill ha svar på varför man begår det värsta brottet man kan begå som förälder.
Varför dödade han sina barn? Jag har i alla fall otroligt svårt att tro att anledningen var depression.
Bidragande till ett sämre mående, ja kanske men inte som förklaring. (psykos var definitivt inte iaf)
De flesta som är deprimerade har väldigt lite ork,knappt någon motivation att ens kliva upp på morgonen,låg energi för att ens ta sig igenom dagen, slarvar med hygien, sover mycket, äter dåligt, slarvar med städning, räkningar osv.
Som jag kunnat utläsa verkar SR ändå haft ett fungerande liv med mycket ansvar med gård,hästar osv, självklart kan han ha en depression,
men knappast en djupare variant, för då KAN man inte jobba mm, hur mycket man än vill.
Att man är djupt deprimerad är ingen
förklaring för att mörda sina barn, tyvärr var det nog som många skriver/antar:
Hämnd.
Att han ska var så förtvivlad och att han var svartsjuk och blev triggad av att hon ev var ihop med en afghan räcker heller inte som
förklaring.
Min uppfattning är att han endast tycker synd om sig själv, en egoistisk självömkande hämndlysten narcissist, tycker det är så tydligt i videon.
Det är främsta
förklaringen, en egoist som inte klarar av att bli avisad. han säger ju det själv, jag klarar inte det där.....Att hon är så dum, buhu.
Att sen även säga något som att barnen vantrivs hos mamman och därigenom tro att man ska skydda dom,
Från vad?? En dum mamma? Nä, tror mer att han i så fall inte ville att hans barn skulle få leva vidare utan honom..
Genom att ta ifrån dom
hela deras liv är fruktansvärt egoistiskt, och är i mina ögon bara ett sätt att använda sina barn som hämnd mot KA.
Tyvärr älskade han inte sina barn, inte tillräckligt i alla fall.
Har svårt att tro att SR inte hade förmågan att se att de hade en kommande framtid, med kompisar, massa släkt, födelsedagar, julaftnar, somrar,ja vad ni vill, att få växa upp, gå i skolan, få massa kompisar,bli tonåringar, bli kära, utbilda sig och bli vuxna.
Detta tog ifrån sina barn, han tyckte han bestämde över deras liv!
Oavsett om han hade en djup depression var han ju inte mentalt handikappad på något sätt, han planerade ju in i det sista angående praktiska saker. Hade han överlevt efter att skjutit sig, hade han nog enligt lagen räknas som helt tillräknelig och fått livstids fängelse, (och behövt skydd där, då barnamördare står lågt i rang)
Tycker själv det är hemskt det jag skriver, men är ju naturligtvis som alla här helt chockad av vad en människa kan göra....