2019-01-28, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag vill se en länk där det står som du beskriver.

Vad jag förstått och informerats om så var KA först på plats, skotten hörs, men KA väntar i bilen tills att Polisen kommer, troligtvis på Polisens order.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-28 kl. 23:28.
Citera
2019-01-28, 23:29
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vad jag förstått och informerats om så var KA först på plats, skotten hörs, men KA väntar i bilen tills att Polisen kommer, troligtvis på Polisens order.
Då säger du tvärtemot den andre skribenten.
Så vi får väl vara ovetande tills nån tar fram fakta som håller.
Citera
2019-01-28, 23:30
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix

Isåfall blåste han skallen av sig kort efter att han lagt ifrån sig telefonen.
Citera
2019-01-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Alltså. Polisen har bekräftat att skottet hördes när Polis väl kommit till platsen. Polisen kan högst osannolikt ha tagit sig dit på 5 minuter. Det betyder, att om Polisen hörde skottet som dödade SR, så vet vi med stor sannolikhet att det finns ett utrymme på ganska många minuter. Och SR säger att "nu kommer snuten" men det är sannolikt KA. Och då är frågan vad gjorde SR under denna tid? Kanske övervägde han att inte göra det?
Var en som skrev i går att mamman var där först, körde in på gården men backade sedan ut och ställde sig lite längre bort, om jag inte missminner mig så var det ca 20 min innan polisen kom. Jag ska kika efter det inlägget
Citera
2019-01-28, 23:32
Medlem
baron-brazils avatar
Enligt källor i Samuels närhet sägs detta:

Han var sedd som en knepig jäkel.
Han var illa omtyckt inom sin sport och kallades ofta ”idiot” & ”dåre”.

Enda undantaget verkar vara hans vän inom sporten, J*rgen W*stholm som han dessutom bodde hos i perioder under sin depression.

Det som är mycket häpnadsväckande är den bristfälliga infon som finns om Samuels exflickvän, Anna.

Ingenstans finns något att hitta.
Inte ens bandet hon sjöng i skriver något om henne.

Är det någon som vet någonting om denna, Anna?
Hennes psykiska historik, vem hon var, hur dom levde tillsammans, var och när dom träffades och vart hon valde att avsluta sitt liv?

Det är för mycket tillfälligheter, hemligheter och oreda...
Citera
2019-01-28, 23:33
Medlem
raggarsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det låter hemskt. Beklagar allt du har fått genomlida. Skönt att läsa att du och barnet har det bra nu.

Jag är dock säker på att under hela helvetet du gick igenom funderade du aldrig någonsin på att mörda ditt barn, likt Samuel gjorde och slutligen t.o.m. valde att begå själva handlingen.

Aldrig i närheten av såna tankar gällande mig själv och barnet. MEN jag fick stöd omgående, tog mig för att prata med släkt/vänner och familjerätten. Utan dom kan resultatet blivit annorlunda så GM i tråden kanske saknade just någon att få stöd av, speciellt efter vännens bortgång tidigare.

Finns många frågor, men inga svar än, frågan är om det någonsin kommer fram allt som kan ge oss klarhet i vad som gjord GM till barnamördare?

Jag tar ingen parts sida som många andra verkar göra. Däremot hoppas jag fakta kommer fram vad som orsakade denna tragedi 😢 kanske något vi alla kan lära oss av gällande psykisk ohälsa.

Var själv på en föreläsning om ämnet ” vi måste prata om Johanna ” tror jag den hette. Små små tecken kan vara så avgörande i slutändan när hjärnspökena tagit över.
Citera
2019-01-28, 23:33
Medlem
Citat:
Visst är det så. Vi är nog många som är föräldralösa här i forumet, pga ålder. SÅ är det. Man förlorar både vänner och syskon med tiden. Man blir utan jobb, kanske man får svåra ekonomiska konsekvenser av det dessutom. Men man dödar inte sina barn. Vad detta handlar om är fortfarande inte att säga att "stackars kille, han hade det så svårt, inte konstigt han dödade sina barn". Det handlar om VARFÖR I HELVETE DÖDADE DU DINA BARN? Att begripa bakgrunden är ju så jävla svårt, eftersom ingen av oss här skulle ens komma på tanken.

Och det är nog det som gör att vi hänger här. Vi vill ha svar på varför man begår det värsta brottet man kan begå som förälder.

Varför dödade han sina barn? Jag har i alla fall otroligt svårt att tro att anledningen var depression.
Bidragande till ett sämre mående, ja kanske men inte som förklaring. (psykos var definitivt inte iaf)
De flesta som är deprimerade har väldigt lite ork,knappt någon motivation att ens kliva upp på morgonen,låg energi för att ens ta sig igenom dagen, slarvar med hygien, sover mycket, äter dåligt, slarvar med städning, räkningar osv.

Som jag kunnat utläsa verkar SR ändå haft ett fungerande liv med mycket ansvar med gård,hästar osv, självklart kan han ha en depression,
men knappast en djupare variant, för då KAN man inte jobba mm, hur mycket man än vill.
Att man är djupt deprimerad är ingen förklaring för att mörda sina barn, tyvärr var det nog som många skriver/antar: Hämnd.
Att han ska var så förtvivlad och att han var svartsjuk och blev triggad av att hon ev var ihop med en afghan räcker heller inte som förklaring.
Min uppfattning är att han endast tycker synd om sig själv, en egoistisk självömkande hämndlysten narcissist, tycker det är så tydligt i videon.

Det är främsta förklaringen, en egoist som inte klarar av att bli avisad. han säger ju det själv, jag klarar inte det där.....Att hon är så dum, buhu.

Att sen även säga något som att barnen vantrivs hos mamman och därigenom tro att man ska skydda dom,
Från vad?? En dum mamma? Nä, tror mer att han i så fall inte ville att hans barn skulle få leva vidare utan honom..

Genom att ta ifrån dom hela deras liv är fruktansvärt egoistiskt, och är i mina ögon bara ett sätt att använda sina barn som hämnd mot KA.
Tyvärr älskade han inte sina barn, inte tillräckligt i alla fall.

Har svårt att tro att SR inte hade förmågan att se att de hade en kommande framtid, med kompisar, massa släkt, födelsedagar, julaftnar, somrar,ja vad ni vill, att få växa upp, gå i skolan, få massa kompisar,bli tonåringar, bli kära, utbilda sig och bli vuxna.
Detta tog ifrån sina barn, han tyckte han bestämde över deras liv!
Oavsett om han hade en djup depression var han ju inte mentalt handikappad på något sätt, han planerade ju in i det sista angående praktiska saker. Hade han överlevt efter att skjutit sig, hade han nog enligt lagen räknas som helt tillräknelig och fått livstids fängelse, (och behövt skydd där, då barnamördare står lågt i rang)

Tycker själv det är hemskt det jag skriver, men är ju naturligtvis som alla här helt chockad av vad en människa kan göra....
Citera
2019-01-28, 23:34
Avslutad
Citat:
Då säger du tvärtemot den andre skribenten.
Så vi får väl vara ovetande tills nån tar fram fakta som håller.

Tror även ngn bekräftade tidigare i tråden att KA var först på plats.

Min teori i förra inlägget ska stämma enligt en travbekant till SR, sen får du väl invänta Expressen eller Aftonbladet om du det vill.
Citera
2019-01-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Var en som skrev i går att mamman var där först, körde in på gården men backade sedan ut och ställde sig lite längre bort, om jag inte missminner mig så var det ca 20 min innan polisen kom. Jag ska kika efter det inlägget

bjompa|66548236]Där har du fel.
Finns ett vittne som såg KAs bil åka in på gården samtidigt som det smäller.
Det vittnet är förhört idag.
Citera
2019-01-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
SR är varken den första eller den sista som mördar barnen för att hämnas på exet. Det har hänt förut och kommer att hända igen.
När kontrollerande, svartsjuka män blir lämnade då kan helvetet bryta ut. Det sitter i deras personlighet som har en medfödd störning och sen kanske dom även är borderline som pappan på Dalarö. Han är en narcissist med borderline.
Normal män är varken kontrollerande eller svartsjuka på det viset.
Dom blir farliga när dom mister kontrollen och 17-18 kvinnor mördas per år av en man dom har eller har haft ett förhållande med.
Tyvärr går vissa ett steg längre och mördar barnen i ren hämnd mot kvinnan.
Hämndmorden har alltid funnits och kommer alltid att finnas... tyvärr

Den som någon gång gått i skolan eller arbetat har stött på dessa människor som många ggr är fulla med hat. Inte som vi andra med lite ogillande till starkt ogillande. Utan ett riktigt starkt hat.
Jag har i mitt liv stött på dessa rent hatiska människor av såväl kvinnligt som manligt kön.

Snurret i deras huvud och hatet i dess ögon ,dess kontrollbehov, svartsjuka och missunnsamhet är inte att leka med. Ett ord på fel plats kan räcka för att dra igång den sk jävulska dansen.
Vad pappan i det här fallet led av för någon ev diagnos låter jag vara osagt, jag har aldrig träffat karln.

Att skjuta någon överhuvudtaget och speciellt sina egna små barn, tyder mycket riktigt på att det inte stod rätt till i huvudet på honom.
Frågan kvarstår dock hos mig. Hur kan man skjuta ngt av det käraste man har ?
Kanske var trots allt inte barnen det käraste han hade. Kanske kunde han på riktigt helt enkelt inte älska någon överhuvudtaget och borde kanske ha levt i ensamhet med sina hästar.

Men vad var det som fyllde hans bägare som till slut rann över ??
Senast redigerad av zebop 2019-01-28 kl. 23:44.
Citera
2019-01-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Enligt källor i Samuels närhet sägs detta:

Han var sedd som en knepig jäkel.
Han var illa omtyckt inom sin sport och kallades ofta ”idiot” & ”dåre”.

Enda undantaget verkar vara hans vän inom sporten, J*rgen W*stholm som han dessutom bodde hos i perioder under sin depression.

Det som är mycket häpnadsväckande är den bristfälliga infon som finns om Samuels exflickvän, Anna.

Ingenstans finns något att hitta.
Inte ens bandet hon sjöng i skriver något om henne.

Är det någon som vet någonting om denna, Anna?
Hennes psykiska historik, vem hon var, hur dom levde tillsammans, var och när dom träffades och vart hon valde att avsluta sitt liv?

Det är för mycket tillfälligheter, hemligheter och oreda...

Om en människa som SR nu är kapabel till att mörda sina barn i svartsjuka och självömkan. Vad säger att han inte hängde sitt ex.. Hon kanske råkat kolla för länge på någon het snubbe i kassan på ica.. Eller velat lämna honom.. Det luktar surt om det där ”självmordet”..
Citera
2019-01-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det krävs fortfarande mer än ett par diagnoser. Inte ens psykopater dödar sina barn. Fler faktorer än så måste uppfyllas för en människa ska klara av att intetgöra sin avkomma.

Kan inte annat än att hålla med.
Det borde finnas mer här än några diagnoser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in