2019-01-31, 01:27
Medlem
Autobahn76s avatar
Borderline, struligt förhållande och troligtvis långa perioder med på och av-förhållande. Gemensamma barn som far illa av allt bråk, extremt mycket svartsjuka, övergivenhetsskräck som är brutal jobbig för mannen i detta fall (kvinnan verkade vara hans allt (substitut för en tidigare frånvarande mamma kanske?). Jag spånar fritt. Sen ryktas det om en ev otrohetsaffär från kvinnans sida. Och sen kanske en dumpning på det?

Släng sen fram flaskan på det och katastrofen är inte långt borta.

Minns Svullo. Ungefär samma scenario med honom. Men han släckte åtminstone inte sina barn.
Verkar som att det finns många "män" där ute står och faller med sina fruar. Kvinnorna brukar i regel klara sig bra mycket bättre i en separation.
Citera
2019-01-31, 01:33
Medlem
https://youtu.be/Z9-mEYj62lc

Hittade nyss en video som förklarar situationen ganska bra. Bruden måste verkligen ha kommit honom alltför nära. Kombinera det här med hans psykiska problem och vi har en brottsplats.
Citera
2019-01-31, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av He1970
Från instagram
Vems instagram är du blockad från?
Citera
2019-01-31, 01:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Har också en känsla av att detta är något som har sina rötter i hans barndom. Och här följt honom upp i vuxen ålder och sedan resulterade i detta fruktansvärda nu när han blev lämnad och måste ta ansvar för sig själv.
Han bodde på föräldragården och till för 2-2,5 år sen bodde troligen hans föräldrar där också då det fanns flera boningshus på gården.
Pappan dog aug 2016, han blev 84 år. Mamman dog nov 2016, hon blev 82 år.
Karin ska ha flyttat ut i juni 2018 och för första gången i hans liv blev han tvungen att stå helt på egna ben och bo ensam.

Fanns det då en personlighetsstörning och diagnoser och en av dom var borderline så blev det kanske för svårt att kapa navelsträngen vid 44 års ålder från först föräldrarna och sen den andra kvinnan.
Den andra äldre kvinnan som blev ca 66 år fanns kvar till den 14 januari i år och hon dog hastigt.
Hon var en god vän till SR och Karin och fungerade som en extramamma, extramormor mm.

Som SR skrev på henne sida.
Samuel Rehn: Finns inte nå rättvisa här i livet längre 😢 😤 grabbarna och du godismarianne hade sett fram emot Walters födelsedag idag och dom såg alltid fram emot när du hämta dom på dagis 😍 vet inte hur många hundra mil vi åkt på trav ihop och prata om precis allt o både blivit osams och bästa kompisar 🙏 enormt stor saknad och chock och beklagar sorgen till alla er barn och släkt och vänner 💖 😢

Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Jag tror inte förståndshandikapp. Han visar upp sina känslor utan något filter. Han döljer sig inte bakom någon fasad här och försöker vinna publik mot KA. Det är raw och det är äkta. Han är genuint förkrossad över situationen när han bölar ut. Ångrar han sig? Det ser jag inga tecken på.

Känslor är något vi utvecklar under de första få åren av våra liv. Dom känslor du känner idag kändes precis lika dant som när du var 4 år. SR visar upp dessa känslor här.
Vad har hänt den här mannen under hans barndom?
Alternativt vad har hänt i hans liv som gjorde att han blev som han blev och sköt sina barn.
Så fruktansvärt svårt att förstå hur man kan mörda två barn på 5 och 7 år
Senast redigerad av Timeout 2019-01-31 kl. 01:42.
Citera
2019-01-31, 01:39
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thugnificent2017
https://youtu.be/Z9-mEYj62lc

Hittade nyss en video som förklarar situationen ganska bra. Bruden måste verkligen ha kommit honom alltför nära. Kombinera det här med hans psykiska problem och vi har en brottsplats.

Är det här som kallas layman's terms?
Citera
2019-01-31, 01:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vems instagram är du blockad från?
Karin har lagt sitt instagram privat så bara godkända följare kan läsa där.
Ingen annan ser något då det ligger privat.
Citera
2019-01-31, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin har lagt sitt instagram privat så bara godkända följare kan läsa där.
Ingen annan ser något då det ligger privat.

Okej, ja det kan man ju förstå.
Jag var inne för nga dagar sen, så det har hon gjort nyligen?
Citera
2019-01-31, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du tolkar texten illa. Har man behandlat någon vidrigt, och denne person tar livet av sig själv o barnen, kräver situationen lite självrannsakan.
I övrigt har jag inget att säga dig då du hugger som en kobra när du försöker läsa inlägg.

Här behövs nog inte någon självrannsakan. Jag ser SR:s ex som ett offer.
Jag har sett filmen och ser en självömkande psykopat som ger empatilösheten ett ansikte.
Han mördar sina barn för att hämnas på modern.
En tidigare flickvän har tagit sitt liv.
Vad har dessa kvinnor fått utstå tillsammans med denna man?
Citera
2019-01-31, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Är det här som kallas layman's terms?

Haha aa han förklarar ganska enkelt så att alla förstår.
Citera
2019-01-31, 02:03
Medlem
Citat:
Jag la till en del efter att du hade citerat mig vilket gör det hela ännu mer troligt.

Vid svår stress eller traumatiska upplevelser kan allvarligare dissociationer uppträda, där den allvarligare formen är en strukturell dissociation som yttrar sig i en uppdelning av personligheten, vilket ofta kan leda till amnesi inför traumat.

Jag tycker det ni är inne på med barndom och borderline, samt förlust av många viktiga
personer är mycket intressant..
Inom 2 år har han förlorat bägge föräldra, "extramormor" o sambo..Det blev droppen.
Tack för beskrivning Borderline/dissociationer
Citera
2019-01-31, 02:07
Medlem
Citat:
Finns det någon som har läst om Dalaröpappan som mördade sina två barn genom att bränna dom inne, ett tredje barn överlevde, SOM SKULLE KOMMA PÅ TANKEN ATT ANKLAGA BARNENS MAMMA i det fallet? Likheterna är slående när det gäller HÄMNDMORD!

Du har så rätt i att en relation kan förändras helt när man får barn för då är barnen i fokus och pappan som har en personlighetsstörning och har haft allt fokus på sig själv hamnar i bakgrunden, det klarar han inte.
Så fungerar tyvärr narcissister och det är oftast inget som kvinnan märker innan barnen har fötts. Det hon kan märka är hans svartsjuka och kontrollbehov.

Dalaröpappan som försökte bränna inne sina tre barn, Maja 7 år överlevde, Emil och Simon 3 och 5 år gamla brändes inne, dömdes till livstids fängelse för mord och mordförsök.
Pappan skickade ett sms till mamman när han har tänt på och har åkt därifrån med texten "Hämnden är ljuv, din jävla idiot".
Rättspsykiatriska undersökningen visade att han uppvisade drag av borderline och narcissistisk personlighetsstörning.
Han visade inga känslor i rätten.

VARFÖR MÖRDADE DALARÖPAPPAN BARNEN? HAN VILLE STRAFFA MAMMAN!
Från Hovrättsdomen vad rätten anser och dömer honom för.

"Den dömde pappan har genomgått flera utredningar sedan han greps för morden och mordförsöket mot sina barn och han bedöms av psykolog att vara manipulativ och ha ett stort kontrollbehov."
"Samtidigt hade Lotta flera gånger under de drygt tio år de var tillsammans uppmanat sin make att söka psykvård. Anledningen var att han ofta isolerade sig, ofta hamnade i konflikter och ofta såg verkligheten i svart eller vitt."
https://www.expressen.se/nyheter/han-mordade-sina-tva-barn--far-permission/

Dalaröpappan hade också planerat morden och sitt eget självmord som han inte vågade genomföra. Rispade sig lite på handlederna.
https://www.expressen.se/nyheter/dalaropappan-i-ratten-jag-tappade-helt/

Efter att ha överklagat domen till hovrätten vill nu Dalaröpappan gå ytterligare ett steg - och kräver att få prövat om han kan dömas till rättspsykiatrisk vård.
Som skäl anger hans advokat bland annat att den rättspsykiatriska undersökningen i målet varit bristfällig.
Bland annat står det i överklagandet att undersökningen visade att han uppvisar drag av borderline och narcissistisk personlighetsstörning.
https://www.expressen.se/nyheter/dalaropappan-vill-driva-sitt-fall-till-hd/

MÅSTE SVARA ... trots eg OT

Likheter??? Du lyckades då välja ett fall där jag absolut inte ser några alls.
Han satt lugnt utanför och väntade in att elden skulle ta sig i stugan. Dom små barnen sov överst i en våningssäng, där han monterat ner trappan så att ingen skulle ta sig ner. Låsta fönsterluckor och dörr. Utanför i bilen satt han i väntan på att tändvätskan/elden skulle ta sig. När så hände, skickade han mailet till mamman. När elden tagit sig körde han kallt vidare mot Öland. Nöjd och obekymrad.

De två yngsta plågades lååångsamt till döds skrikandes. Den på 7 år lyckades ta sig ut. "Jag försökte men jag kunde inte rädda dom" var det första hon sa till mamman.
------------------
Ja, det var ren hämnd av en Narccissist.
Vilka likheter ser du med detta fall???
Citera
2019-01-31, 02:11
Medlem
GNOMDSs avatar
Varför sökte han inte hjälp ? Psykvård finns hos närmaste vårdcentral.Psykakut i Uppsala. Han valde att leka Gud och ta kål på sina två barn. Det är något annat. Statistik säger att vid mord är det ofta : En man.Närstående.Alkohol.Droger.Pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in