2019-01-29, 12:04
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ezzter
Det enda jag såg på filmen var en egoistisk jättebebis som tyckte synd om sig själv.
Allt handlar om hans hat till Karin, han har uppenbarligen panik över att inte kunna kontrollera henne längre, panik över att hon blockat honom då han säkert trakasserat henne. Han verkar nästintill besatt av henne då han ägnar så mycket tid i filmen till att prata om henne.
Om hon flyttade ut från honom i Juni är det väl inte konstigt om hon nu träffat någon ny?
Att barnen inte trivs hos henne, hur kan man säkert veta det? Kan vara någon han intalat sig själv och berättar om för att leta sympatier över det han gjort, att det är bättre han sköt sina barn så de slipper bo hos henne.

Angående K.A’s kommentar på tidningsartikeln där hon skriver att det finns två sidor kan det ju vara så att hon påpekar rubriken ”mannen hjärtekrossad”
Han kanske inte alls var hjärtekrossad utan satt sig i denna situation själv med sin svartsjuka/kontrollerande/egoism, därav hennes kommentar.
Hon har också varit ett egoistiskt svin och nu får hon skörda det hon sådde. Hon trodde nog dock inte det skulle hända i detta livet. Men ja ack så fel honidioten hade.
Citera
2019-01-29, 12:12
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Hon har också varit ett egoistiskt svin och nu får hon skörda det hon sådde. Hon trodde nog dock inte det skulle hända i detta livet. Men ja ack så fel honidioten hade.

Nu vet jag inte vad KA gjort mot gärningsmannen. Men jag tvivlar på att det var något som gjorde att hennes två barn förtjänade att mördas.
Citera
2019-01-29, 12:16
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Nu vet jag inte vad KA gjort mot gärningsmannen. Men jag tvivlar på att det var något som gjorde att hennes två barn förtjänade att mördas.
Nu är du semantiskt ute på hal is. Ingen mer än du pratar om att barn förtjänar dödas.
Jag diskuterar anledningen. Han säger ju att hon utpressade honom och varit ett praktsvin. Kan jag tänka mig, kvinnosvin med små hjärnor går på statens propaganda om feminism och sådan skit och använder staten som slagpåk mot männen, med utpressning och annat kul. Sedan visar de musen för yngre killar som kommer och ska sätta på dem, mest för att såra sina ex. Litar 20x mer på random man än på en random kvinna.

Det heter till döden skiljer oss åt när man lovar varandra äktenskap. Nu blev det ju så.
Citera
2019-01-29, 12:28
Medlem
Citat:
Nu är du semantiskt ute på hal is. Ingen mer än du pratar om att barn förtjänar dödas.
Jag diskuterar anledningen. Han säger ju att hon utpressade honom och varit ett praktsvin. Kan jag tänka mig, kvinnosvin med små hjärnor går på statens propaganda om feminism och sådan skit och använder staten som slagpåk mot männen, med utpressning och annat kul. Sedan visar de musen för yngre killar som kommer och ska sätta på dem, mest för att såra sina ex. Litar 20x mer på random man än på en random kvinna.

Det heter till döden skiljer oss åt när man lovar varandra äktenskap. Nu blev det ju så.

Nu var de inte gifta......
Sen låter du väldigt bitter nyss lämnad av en kvinna för en yngre man?
Citera
2019-01-29, 12:29
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjoh
Nu var de inte gifta......
Sen låter du väldigt bitter nyss lämnad av en kvinna för en yngre man?
Nej då jag vet bara hur det fungerar i vårt rika (förr i alla fall) progressiva västerland. Vi går progressivt mot avgrunden.

De som inte ser sambanden och lever med huvudet i röven kanske lär sig något. Kanske inte. Troligen inte. Annars hade de inte suttit med huvudet i röven från första början. Kanske någon promille av de som sitter med huvudet i röven kanske inser att de sitter med huvudet i röven?
Citera
2019-01-29, 12:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Högst troligt att KA inte är så änglalik som vääldigt många i tråden inbillar sig att hon är utan att känna till ett uns av fakta.

Varför fullständigt förneka det SR faktiskt säger i sin avskedsvideo, HAN har ju inte så mycket att förlora på att åtminstone hans sida av "sanningen" kommer ut.

Och till alla er som försöka skuldbelägga SRs vänner, att de inte "såg" något, att de "inte" bjöd på fiiika, eller erbjöd sig att "hjälpa". Ni har fan i mig ingen som helst aning om hur svårt det är att fika, hjälpa, etc. en vuxen (normalt mycket kapabel) människa som på papperet är vid sina sinnens fulla bruk, och som INTE VILL!!!

Det är även i princip omöjligt för anhöriga, ännu mer omöjligt för vänner, att få någon till psyket (och tvångsomhändertagen).

Den som bäst borde ha känt till SRs psykiska status är väl KA, men hon lämnade väl barnen där för hon fick väl inte tag på någon annan barnvakt, så att inte hennes planer för kvällen förstördes.

Och vadå att hon skulle ha rätt till halva bohag etc. för att hon "skött marktjänst" m.m. Vad faaaan vet ni, hon kanske krävde barnflicka, städfirma och catering levererat till huset......som SR fick betala.

Spekulation från mig.......men tänk åtminstone till lite i varje hörn av boxen innan ni öser ert tröttsamma hat här i tråden!
Citera
2019-01-29, 12:37
Medlem
Citat:
Nej då jag vet bara hur det fungerar i vårt rika (förr i alla fall) progressiva västerland. Vi går progressivt mot avgrunden.

De som inte ser sambanden och lever med huvudet i röven kanske lär sig något. Kanske inte. Troligen inte. Annars hade de inte suttit med huvudet i röven från första början. Kanske någon promille av de som sitter med huvudet i röven kanske inser att de sitter med huvudet i röven?

Kände du samuel eller Karin?
Vad utpressade hon honom med?
Kanske pressade honom att han var tvungen att söka hjälp för sina psyk problem annars fick han inte ha barnen mer vilket han inte skulle ha haft alls så här i efterhand....
Citera
2019-01-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Varför skulle man hedra en barnmördare??? Är du helt slut i huvudet eller?? Idiot

Hedra för de insatser han gjort inom travet. Är inget med det utvidgade självmordet att göra.
Citera
2019-01-29, 12:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjoh
Kände du samuel eller Karin?
Vad utpressade hon honom med?
Kanske pressade honom att han var tvungen att söka hjälp för sina psyk problem annars fick han inte ha barnen mer vilket han inte skulle ha haft alls så här i efterhand....

Nej, och vem var det som lämnade barnen hos SR då?? Eller lät honom att hämta dem??

Men du har säääkert någon slags påhittad ursäkt för det......

Hon verkar ju inte har pressat honom med att inte få träffa barnen om han inte sökte psykhjälp i varje fall.............så mycket VET vi, med facit i hand!!
Citera
2019-01-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Högst troligt att KA inte är så änglalik som vääldigt många i tråden inbillar sig att hon är utan att känna till ett uns av fakta.

Varför fullständigt förneka det SR faktiskt säger i sin avskedsvideo, HAN har ju inte så mycket att förlora på att åtminstone hans sida av "sanningen" kommer ut.

Och till alla er som försöka skuldbelägga SRs vänner, att de inte "såg" något, att de "inte" bjöd på fiiika, eller erbjöd sig att "hjälpa". Ni har fan i mig ingen som helst aning om hur svårt det är att fika, hjälpa, etc. en vuxen (normalt mycket kapabel) människa som på papperet är vid sina sinnens fulla bruk, och som INTE VILL!!!

Det är även i princip omöjligt för anhöriga, ännu mer omöjligt för vänner, att få någon till psyket (och tvångsomhändertagen).

Den som bäst borde ha känt till SRs psykiska status är väl KA, men hon lämnade väl barnen där för hon fick väl inte tag på någon annan barnvakt, så att inte hennes planer för kvällen förstördes.

Och vadå att hon skulle ha rätt till halva bohag etc. för att hon "skött marktjänst" m.m. Vad faaaan vet ni, hon kanske krävde barnflicka, städfirma och catering levererat till huset......som SR fick betala.

Spekulation från mig.......men tänk åtminstone till lite i varje hörn av boxen innan ni öser ert tröttsamma hat här i tråden!

Det går alltid att hjälpa en sjuk oavsett om han/hon är psyksjuk eller inte. Fika hemma eller borta för vardagligt prat var ett exempel, men det finns fler möjligheter att hjälpa till eller ställa upp.
Att göra en anmälan om barnens och/ellar pappans mående är också att hjälpa till.
Nu gjordes ingenting och vi vet hur det slutade.

Omgivningen reagerade inte och det var fel, gör inte om samma misstag en gång till.
Om inte annat så för barns skull.
Citera
2019-01-29, 12:52
Medlem
Citat:

Du borde nog också söka hjälp.
Du har en väldigt sjuk kvinnosyn.
Förhållanden består inte alltid hela livet. Du äger ALDRIG en annan människa, inte ens dina barn. Vi ansvarar var och en för våra egna handlingar.
Citera
2019-01-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej nej nej... den som kom först till platsen hörde skottet och det vet vi fortfarande inte vem det är men det är troligen KA.

Av sammanställd info i tråden ska det ha kunnat vara så här.
SR skickar ett sms till KA och talar om att han har dödat eller ska döda barnen.
Hon larmar polisen och börjar köra/åka dit och det är en bit för hon är inte hemma utan på födelsedagskalas hos en väninna som fyller år samma dag som jag har fattat det.
Någon annan kanske kör henne så SR känner inte igen hennes bil.
Under tiden hon kör så får hon rapporter om att pojkarna är skjutna från någon.

Hon kommer fram till gården och SR ser ljusen från bilen och tror att det är polisen och skjuter sig snabbt och hon hör troligen skottet eller närmaste grannen hör det.
Det är kolsvart ute så vilken bil som kommer kan han inte veta då, han tror att det är polisen, tack och lov för annars hade KA varit död nu också.

KA har kontakt med polisen som är på väg och dom avråder henne från att gå in i huset till den beväpnade dåren och hon backar undan på deras inrådan och får vänta i ca 20 minuter innan polisen kommer.

Hon får troligen rapporter från gemensamma vänner under tiden hon väntar i bilen om vad som har hänt och livesändningen.
När SR ser ljusen från hennes bil går han direkt ut till poolen på altanen på baksidan av huset och skjuter sig och hunden ska ha varit med honom men den fick leva.

Idrottsmannens fasad rämnade före morden
Publicerad 27 jan 2019

Under 2018 så började mannens mående gå ut över idrotten som följt honom sedan barnsben, enligt en vän.

– Vi kunde ha planerat att träna ihop men så dök han inte upp. När han inte var med så berättade han att han hade en dålig period, säger en person som samarbetade med mannen inom idrotten.

Dök upp på evenemang
För någon månad sedan dök mannen ändå upp vid ett idrottsevenemang.

– Jag kände att han inte var sig själv. Jag fick inte samma kontakt med honom. Jag kände att det var något som inte stämde, men det kändes inte att det var på den här nivån.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/idrottsmannens-fasad-ramnade-fore-morden/

Han står redan i poolen när han livesänder, det säger han i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in