2019-02-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Sluta skrika med dina utropstecken.
Vad hon har del i, vet jag inte, jag är inte jurist inom ärvdabalken. De är ju nyligen separerade. Självklart har han uppenbarligen planerat in sina sönder i dådet. Det har ingen, inte jag heller, förnekat. Sen NÄR sönerna kom in i planen, vet varken du eller jag. En timme innan han sköt dom? Eller en månad innan?
Du läser mina inlägg som fan läser bibeln. För att komma med en klyscha.

DET HÄR KALLAR JAG FÖR ATT SKRIKA!!!!!!!

Sicken tur att jag har hundar som behöver vara ute minst 3 timmar om dagen.

Kan rekommendera att skaffa hund
Citera
2019-02-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ~Kikki~
För att de skulle kunna upplysa överförmyndarnämnden om hur han tänkt sig att pojkarnas arv skulle förvaltas? Eftersom jag inte vet vad som stod i brevet är min gissning lika god som din.

Jaha, var har jag sagt att du inte gissa?
Citera
2019-02-06, 13:33
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Samuel gör detta av hat mot Karin, att han hatat henne har inte missats av sina egna eller av Karins nära.

Var finns källa på detta påstående?
Citera
2019-02-06, 13:57
Medlem
Citat:
Samuel gör detta av hat mot Karin, att han hatat henne har inte missats av sina egna eller av Karins nära.

Båda sidorna vet att morden begås som hämnd mot Karin och att dagen för detta blir hennes födelsedag inte är en ren slump, dock ett litet sammanträffande att hon fyller år i januari.

Ingenting av detta hade hänt om inte Samuels nära vän Marianne hastigt gått bort den 14:e januari.
Efter denna chock för Samuel börjar han att planera detta illdåd på riktigt, innan hade det bara varit tomma hot mot Karin.

Så till er som undrar hur länge han gått och haft detta klart i sitt huvud kan jag säga att inte längre än från den 15:e januari.

Sänder även alla varma hälsningar som det bara går till Karin
Jag förstår att inget någonsin kommer bli till vardag för dej igen, men du ska veta att du har otroligt många människor runt om i landet vilka bara vill ta dej i sina famnar och krama om dej.

Det låter bra att båda sidor vet om att det var en hämnd mot KA.

Ja, vi är många många i landet som vill krama om KA. <3 <3 <3
Citera
2019-02-06, 14:03
Avslutad
Citat:

Båda sidorna vet att morden begås som hämnd mot Karin och att dagen för detta blir hennes födelsedag inte är en ren slump, dock ett litet sammanträffande att hon fyller år i januari.

Ingenting av detta hade hänt om inte Samuels nära vän Marianne hastigt gått bort den 14:e januari.
Efter denna chock för Samuel börjar han att planera detta illdåd på riktigt, innan hade det bara varit tomma hot mot Karin.

Så till er som undrar hur länge han gått och haft detta klart i sitt huvud kan jag säga att inte längre än från den 15:e januari.

Sänder även alla varma hälsningar som det bara går till Karin
Jag förstår att inget någonsin kommer bli till vardag för dej igen, men du ska veta att du har otroligt många människor runt om i landet vilka bara vill ta dej i sina famnar och krama om dej.

Jag skriver ovan om saker (en del av vad jag vet) jag fått info om av någon/några som känner både Samuel och Karin sedan många år tillbaka.

Givetvis namnger jag inte vem/vilka som berättat detta för mej.

Ni är fria att ta in detta eller inte.
Citera
2019-02-06, 14:11
Medlem
Citat:
Jag skriver ovan om saker (en del av vad jag vet) jag fått info om av någon/några som känner både Samuel och Karin sedan många år tillbaka.

Givetvis namnger jag inte vem/vilka som berättat detta för mej.

Ni är fria att ta in detta eller inte.

Fast du snackar ju så otroligt mycket om nåt du inte har en aning om. SR älskade KA mer än livet.
Citera
2019-02-06, 14:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
Var finns källa på detta påstående?

Från Samuel själv i hans avskedsvideo.
Det kan inte bli tydligare.
Inga andrahandsuppgifter.

Det viktigaste budskapet i videon är ju en attack på Karin.
I hans ögon är det hennes fel att han måste döda sina barn.
Citera
2019-02-06, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spekualtioner
Fast du snackar ju så otroligt mycket om nåt du inte har en aning om. SR älskade KA mer än livet.

Jag har ALDRIG sagt att Samuel INTE älskade Karin, men olycklig kärlek övgick till ett hat under hösten.
Sedan hur man överhuvudtaget kan döda sina barn är ett jävla stort frågetecken.

Eftersom du skriver som du gör innebär det att du INTE har någon insyn i detta!
Citera
2019-02-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har väldigt grunda kunskaper i arvsrätt, men har spontant funderat i exakt samma banor. Morden är brott och dessa dödsfall bör inte ha inverkan på arvsordningen. Det bör inte vara möjligt att kunna styra arv i en viss riktning genom att begå mord. Det låter orimligt. Det rimliga är att pojkarna ärver sin pappa - vilket de hade gjort om han inte mördat dem - och att deras mamma sedan ärver dem.

Det sorgliga är att jag faktiskt tror att just detta önskemål att förhindra att Karin tar över gården via pojkarna, är det som gjorde att Samuel sköt dem. Parallellt med att det var en hämndhandling. Iskallt.

Det som ni missar här är att det är 3 dödsbon.
Pojkarna dog först. Eftersom de mördades av pappan ärver han inte dem. Det gör mamman. Men mamman ärver inte S för det är ett helt annat dödsbo.

Så om pojkarna hade tillgångar går de till
mamman.

S:s tillgångar ärver syskonen. Ni blandar ihop ägandet.
Citera
2019-02-06, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spekualtioner

Läste om ditt inlägg, vad fan skriver du älskade henne mer än livet ???
JA. Tydligen mer än livet på sina båda sina pojkar också!

Du måste vara sjuk!
Citera
2019-02-06, 14:35
Medlem
Citat:
Jag har ALDRIG sagt att Samuel INTE älskade Karin, men olycklig kärlek övgick till ett hat under hösten.
Sedan hur man överhuvudtaget kan döda sina barn är ett jävla stort frågetecken.

Eftersom du skriver som du gör innebär det att du INTE har någon insyn i detta!

Du fortsätter alltså att nöta på med dina osanningar.
Och eftersom att du skriver som du gör så innebär det att varken du eller din sk källa INTE har någon insyn i detta!!
Citera
2019-02-06, 14:37
Medlem
Citat:
Läste om ditt inlägg, vad fan skriver du älskade henne mer än livet ???
JA. Tydligen mer än livet på sina båda sina pojkar också!

Du måste vara sjuk!

Men du du tror att han mördade sina pojkar för att hämnas på Karin och sen säger att du har insyn så är det du som är sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in