Citat:
Ursprungligen postat av
KirkHammett
Det är det som är min poäng. Eftersom skottet hördes först när Polis kom till plats, så borde SR haft 10-30 minuter. Vad gjorde han? Skulle han inte springa ut och få tillfredsställelsen att se KA i ögonen efter vad han gjort?
Eller satt han i poolen som patrick bateman i american psycho's slutscen
Nej nej nej... den som kom först till platsen hörde skottet och det vet vi fortfarande inte vem det är men det är troligen KA.
Av sammanställd info i tråden ska det ha kunnat vara så här.
SR skickar ett sms till KA och talar om att han har dödat eller ska döda barnen.
Hon larmar polisen och börjar köra/åka dit och det är en bit för hon är inte hemma utan på födelsedagskalas hos en väninna som fyller år samma dag som jag har fattat det.
Någon annan kanske kör henne så SR känner inte igen hennes bil.
Under tiden hon kör så får hon rapporter om att pojkarna är skjutna från någon.
Hon kommer fram till gården och SR ser ljusen från bilen och tror att det är polisen och skjuter sig snabbt och hon hör troligen skottet eller närmaste grannen hör det.
Det är kolsvart ute så vilken bil som kommer kan han inte veta då, han tror att det är polisen, tack och lov för annars hade KA varit död nu också.
KA har kontakt med polisen som är på väg och dom avråder henne från att gå in i huset till den beväpnade dåren och hon backar undan på deras inrådan och får vänta i ca 20 minuter innan polisen kommer.
Hon får troligen rapporter från gemensamma vänner under tiden hon väntar i bilen om vad som har hänt och livesändningen.
När SR ser ljusen från hennes bil går han direkt ut till poolen på altanen på baksidan av huset och skjuter sig och hunden ska ha varit med honom men den fick leva.
[quote=bjompa|Han skjuter ungarna, troligtvis medan dom sover, han sänder sedan live på fb, han avslutar livesändningen går ut på baksidan där poolen finns, huden följer med ut. KA rullar in på gården vilket han troligtvis ser från baksidan då vägen in kommer från baksidan/sida av huset. han skjuter sej själv vid poolen.[/QUOTE]
Idrottsmannens fasad rämnade före morden
Publicerad 27 jan 2019
Under 2018 så började mannens mående gå ut över idrotten som följt honom sedan barnsben, enligt en vän.
– Vi kunde ha planerat att träna ihop men så dök han inte upp. När han inte var med så berättade han att han hade en dålig period, säger en person som samarbetade med mannen inom idrotten.
Dök upp på evenemang
För någon månad sedan dök mannen ändå upp vid ett idrottsevenemang.
– Jag kände att han inte var sig själv. Jag fick inte samma kontakt med honom. Jag kände att det var något som inte stämde, men det kändes inte att det var på den här nivån.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/idrottsmannens-fasad-ramnade-fore-morden/