2019-01-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Usuals
Om en människa som SR nu är kapabel till att mörda sina barn i svartsjuka och självömkan. Vad säger att han inte hängde sitt ex.. Hon kanske råkat kolla för länge på någon het snubbe i kassan på ica.. Eller velat lämna honom.. Det luktar surt om det där ”självmordet”..

Kanske var det hennes självmord som fick honom att börja må dåligt ?
Senast redigerad av zebop 2019-01-28 kl. 23:49.
Citera
2019-01-28, 23:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Tror även ngn bekräftade tidigare i tråden att KA var först på plats.

Min teori i förra inlägget ska stämma enligt en travbekant till SR, sen får du väl invänta Expressen eller Aftonbladet om du det vill.
Jag tror också KA kom först, S såg bilen och sköt sig. KA väntade in polisen som hittade tre döda individer. Men tyvärr svårt få polisen att bekräfta. Men det blir kanske något uttalande så småningom.
Citera
2019-01-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Den som någon gång gått i skolan eller arbetat har stött på dessa människor som många ggr är fulla med hat. Inte som vi andra med lite ogillande till starkt ogillande. Utan ett riktigt starkt hat.
Jag har i mitt liv stött på dessa rent hatiska människor av såväl kvinnligt som manligt kön.

Snurret i deras huvud och hatet i dess ögon ,dess kontrollbehov, svartsjuka och missunnsamhet är inte att leka med. Ett ord på fel plats kan räcka för att dra igång den sk jävulska dansen.
Vad pappan i det här fallet led av för någon ev diagnos låter jag vara osagt, jag har aldrig träffat karln.

Att skjuta någon överhuvudtaget och speciellt sina egna små barn, tyder mycket riktigt på att det inte stod rätt till i huvudet på honom.
Frågan kvarstår dock hos mig. Hur kan man skjuta ngt av det käraste man har ?
Kanske var trots allt inte barnen det käraste han hade. Kanske kunde han på riktigt helt enkelt inte älska någon överhuvudtaget och borde kanske ha levt i ensamhet med sina hästar.

Men vad var det som fyllde hans bägare som till slut rann över ??

Förtvivlan,maktlöshet tillsammans med depression?
Citera
2019-01-28, 23:51
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Var en som skrev i går att mamman var där först, körde in på gården men backade sedan ut och ställde sig lite längre bort, om jag inte missminner mig så var det ca 20 min innan polisen kom. Jag ska kika efter det inlägget

Så oerhört fruktansvärt, att sitta där i en bil och bara vänta och inte veta exakt vad som hänt eller händer. Det är säkert så att hon varit i kontakt med polisen och att dom sagt till henne att inte gå in, p g a fara för sitt eget liv. Han kunde ju lika gärna skjutit henne också om hon kom inrusandes i huset. Så hon väntade tills polisen kom. Förmodligen såg SR hennes bil utanför och var förberedd att skjuta kanske både henne och sen sig själv om hon kom in. Men så väntade han med att skjuta sig själv tills han såg att polisen kom. Då fattade han att nu var det kört.
Man kan undra om denna kvinna och mamma nånsin kommer att bli normal igen efter en sådan här händelse. Jag tror inte att att det finns någon psykologisk hjälp i världen som kan få henne att få ett normalt liv igen och frågan är om antidepressiv medicin fungerar i ett sånt här läge? Stackars, stackars kvinna. Det värsta tänkbara öde att möta. Hoppas att alla präster, diakoner och psykologer som finns i närheten nu sluter upp kring henne och gör vad dom kan. Jag skickar mina djupaste tankar och böner till henne .
Citera
2019-01-28, 23:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Det är det som är min poäng. Eftersom skottet hördes först när Polis kom till plats, så borde SR haft 10-30 minuter. Vad gjorde han? Skulle han inte springa ut och få tillfredsställelsen att se KA i ögonen efter vad han gjort?

Eller satt han i poolen som patrick bateman i american psycho's slutscen
Nej nej nej... den som kom först till platsen hörde skottet och det vet vi fortfarande inte vem det är men det är troligen KA.

Av sammanställd info i tråden ska det ha kunnat vara så här.
SR skickar ett sms till KA och talar om att han har dödat eller ska döda barnen.
Hon larmar polisen och börjar köra/åka dit och det är en bit för hon är inte hemma utan på födelsedagskalas hos en väninna som fyller år samma dag som jag har fattat det.
Någon annan kanske kör henne så SR känner inte igen hennes bil.
Under tiden hon kör så får hon rapporter om att pojkarna är skjutna från någon.

Hon kommer fram till gården och SR ser ljusen från bilen och tror att det är polisen och skjuter sig snabbt och hon hör troligen skottet eller närmaste grannen hör det.
Det är kolsvart ute så vilken bil som kommer kan han inte veta då, han tror att det är polisen, tack och lov för annars hade KA varit död nu också.

KA har kontakt med polisen som är på väg och dom avråder henne från att gå in i huset till den beväpnade dåren och hon backar undan på deras inrådan och får vänta i ca 20 minuter innan polisen kommer.

Hon får troligen rapporter från gemensamma vänner under tiden hon väntar i bilen om vad som har hänt och livesändningen.
När SR ser ljusen från hennes bil går han direkt ut till poolen på altanen på baksidan av huset och skjuter sig och hunden ska ha varit med honom men den fick leva.
[quote=bjompa|Han skjuter ungarna, troligtvis medan dom sover, han sänder sedan live på fb, han avslutar livesändningen går ut på baksidan där poolen finns, huden följer med ut. KA rullar in på gården vilket han troligtvis ser från baksidan då vägen in kommer från baksidan/sida av huset. han skjuter sej själv vid poolen.[/QUOTE]
Idrottsmannens fasad rämnade före morden
Publicerad 27 jan 2019

Under 2018 så började mannens mående gå ut över idrotten som följt honom sedan barnsben, enligt en vän.

– Vi kunde ha planerat att träna ihop men så dök han inte upp. När han inte var med så berättade han att han hade en dålig period, säger en person som samarbetade med mannen inom idrotten.

Dök upp på evenemang
För någon månad sedan dök mannen ändå upp vid ett idrottsevenemang.

– Jag kände att han inte var sig själv. Jag fick inte samma kontakt med honom. Jag kände att det var något som inte stämde, men det kändes inte att det var på den här nivån.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/idrottsmannens-fasad-ramnade-fore-morden/
Senast redigerad av Timeout 2019-01-28 kl. 23:55.
Citera
2019-01-28, 23:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Angående olika uppgifter om vem som var först på plats, KA eller polisen.
Kan det vara så här?

KA är den som först kommer dit.

Sen uttrycks det enligt vad jag minns: ”Polisen, som var först på plats...” - I betydelsen: ”DEN POLIS som var först på platsen”
Alltså, den förste polisen på platsen.
Då kan samtidigt KA varit först på plats.
Bara en tanke.

Jag är inte helt säker på betydelsen av VEM som kom dit först, men det har ju skrivits många inlägg om det.

Däremot vill jag gärna få klarhet i följande:

Skickade SR ett sms till KA?
Vad stod det i så fall i det?
Är ”afghanen” KA:s PT?
Hade KA inlett ett förhållande med ”afghanen” eller var det bara vad SR trodde?
Hur gick det till när SR:s tidigare ex AB begick självmord? Hur var deras förhållande? Blev det en polisutredning?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2019-01-28 kl. 23:59.
Citera
2019-01-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Pang!
sök på bjompa så kan du gå in och läsa alla inläggen där från honom
Citera
2019-01-28, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Usuals
Om en människa som SR nu är kapabel till att mörda sina barn i svartsjuka och självömkan. Vad säger att han inte hängde sitt ex.. Hon kanske råkat kolla för länge på någon het snubbe i kassan på ica.. Eller velat lämna honom.. Det luktar surt om det där ”självmordet”..

Vet inte så mkt ang självmordet, det jag vet är att SR var iväg på travtävlingar när hon hängde sej.
Dock var det SR som hittade henne men Poisen borde rimligtvis kunnat fastställa när hon dog och iom det då också fria SR...?
Citera
2019-01-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Langa hans instagram någon?

Folk är helt galna på hans Instagram, värre än här, tro det eller ej

https://www.instagram.com/p/Brx7hbwnV9H/
Citera
2019-01-29, 00:02
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hon kommer fram till gården och SR ser ljusen från bilen och tror att det är polisen och skjuter sig snabbt och hon hör troligen skottet eller närmaste grannen hör det.
Det är kolsvart ute så vilken bil som kommer kan han inte veta då, han tror att det är polisen, tack och lov för annars hade KA varit död nu också.

Man kan ju undra om han såg bilen eller om han bara sköt sig själv direkt. Med tanke på vad som diskuterats tidigare om att allt var en planerad gärning för att orsaka maximal smärta på KA -- kan man bara undra vad som hänt om han såg att det var KA som kom och inte Polisen. Jag tvivlar på att han hade dödat henne. Förmodligen var det som stod högst på hans lista just då att få återförenas med sin KA i ett emotionellt utspel. Han uttrycker att han vill få kontakt med henne i filmen. "Jag hoppas hon tittar" Bara min fantasi.
Senast redigerad av KirkHammett 2019-01-29 kl. 00:06.
Citera
2019-01-29, 00:04
Avslutad
Men om vi låter konspirationsteorier åka iväg lite fritt så..
Vi säger att SR låg bakom hennes död och därefter burit detta inom sej, inte konstigt då att psykiskt ohälsa dyker upp..
Som sagt enbart fantasier..
Citera
2019-01-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej nej nej... den som kom först till platsen hörde skottet och det vet vi fortfarande inte vem det är men det är troligen KA.

Av sammanställd info i tråden ska det ha kunnat vara så här.
SR skickar ett sms till KA och talar om att han har dödat eller ska döda barnen.
Hon larmar polisen och börjar köra/åka dit och det är en bit för hon är inte hemma utan på födelsedagskalas hos en väninna som fyller år samma dag som jag har fattat det.
Någon annan kanske kör henne så SR känner inte igen hennes bil.
Under tiden hon kör så får hon rapporter om att pojkarna är skjutna från någon.

KA har kontakt med polisen som är på väg och dom avråder henne från att gå in i huset till den beväpnade dåren och hon backar undan på deras inrådan och får vänta i ca 20 minuter innan polisen kommer.

Hon får troligen rapporter från gemensamma vänner under tiden hon väntar i bilen om vad som har hänt och livesändningen.
När SR ser ljusen från hennes bil går han direkt ut till poolen på altanen på baksidan av huset och skjuter sig och hunden ska ha varit med honom men den fick leva.

Idrottsmannens fasad rämnade före morden
Publicerad 27 jan 2019

Under 2018 så började mannens mående gå ut över idrotten som följt honom sedan barnsben, enligt en vän.

Vi kunde ha planerat att träna ihop men så dök han inte upp. När han inte var med så berättade han att han hade en dålig period, säger en person som samarbetade med mannen inom idrotten.

Dök upp på evenemang
För någon månad sedan dök mannen ändå upp vid ett idrottsevenemang.

– Jag kände att han inte var sig själv. Jag fick inte samma kontakt med honom. Jag kände att det var något som inte stämde, men det kändes inte att det var på den här nivån.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/idrottsmannens-fasad-ramnade-fore-morden/

Det kan tyda på depression, isolera sig, orkar inte vara social m.m. Kom och gick i skov kanske? Tills han inte kunde hantera det längre. Långvarig depression utan riktig hjälp kan ge andra sjukdomar. bara för att nämna någon psykoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in