2019-01-28, 22:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargiveum
Vad vet man om sambon Anna egentligen och varför hon begick självmord?
Den frågan har jag ställt flera gånger men det är tydligen locket på.
Förstår inte varför för någon kan ju berätta lite.
Att vara en dansbandssångerska och vara duktig och omtyckt och för att sen omskola sig till läkarsekreterare och så hänger hon sig???
Citera
2019-01-28, 22:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Inget säkert alltså. Men i sammanhanget lutar det åt att det var KA som var först på plats. Att polisen inte bekräftar ingendera känns som ett ståndstagande att inte avslöja att det faktiskt var vad som hände.
Hade han sett att det var KAs bil så tror jag inte att han hade haft samma brådska att skjuta sig. Tror att han bara såg eller hörde att det kom en bil och fick bråttom att skjuta sig.
Citera
2019-01-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Känns i bland som man sitter i en rättegång här och alla ska försöka försvara sin ide om saker och ting och vi vet ingenting mer än det som är skälet till det. Det bildar en hätsk stämning bland vissa, lite tråkigt tyvärr då jag tror att alla tycker detsamma, finns inget som rättfärdigare SR handling. Vad var det som utlöste det han gjorde? Där tror vissa att man tar SR parti om man i frågarsätter eller har tankar om mamman och tvärtom naturligtvis.

Finns dåligt med svängrum här ja
Citera
2019-01-28, 22:24
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av He1970
Bipolär tänkte jag mer på. Med tanke på hans historik med måendet osv. Sen all trauma med många dödsfall. Sen kanske han drack en del i slutet vem vet. Ingen vet heller om han fick nån medicin utskrivet. Kanske var starkare grejer

Tänkte bipolär, med nasirsistsk o psykopatiska drag, dom är ofta väldigt sociala, trevliga och faller sedan djupt. Drar med sig allt och alla i fallet.
Citera
2019-01-28, 22:24
Medlem
raggarsvinets avatar
Jag försvarar inte pappan nu, avskyvärt handlande gällande barnen 😢

Jag är en medelåldersman, något yngre än GM. Alltid vart ”klok och korrekt i mitt uppförande”. Oftast för snäll för mitt eget bästa och blivit utnyttjad ekonomiskt och känslomässigt många gånger genom åren.

Har själv gått igenom skilsmässa mm under sista 1,5åren efter en relation där jag var rejält nedtryckt, psykiskt misshandlad och ekonomiskt utnyttjad.
I början hade vi varannan vecka på barnet trots hon drog 8mil bort. Sen när det var dags för henne att börja jobba igen fick jag ett sms där hon krävde att jag skrev över barnet så hon kunde lösa barnomsorg då vi inte kunde ha på olika orter inom samma län.
Läsa det smset fick mig att bryta ihop totalt! Som tur är har jag närstående familj och vänner jag kunde ringa då. Pratade med familjerätten direkt dagen efter och tårarna sprutade ur mig.
Dagen efter hade exet insett att det var klokt att inte bryta upp barnet från tryggheten med förskola, bostad mm.

Men få ett sånt krav efter många års psykisk misshandel, ekonomin körd i botten pga räddat henne, erbjöd mig t.o.m att låna 50000 så hon skulle ha ett startbidrag på nya orten!
Övrig info gällande vår relation var att jag var mer förälder än hennes barns riktiga föräldrar var under våra år tillsammans, jag räddade hennes ekonomi på bekostnad av min, jag fick besöka farbror doktorn för både en och två smittbara sjukdomar som hon mot alla odds fick mig att tro att jag vart otrogen trots 100% trohet från min sida.

Hon tog allt hon ville från bostaden när jag jobbade, både en och annan familjeklenod som försvann, allt som köpts gemensamt försvann, någon enstaka pryl till barnet var kvar, lika med kläder, ett par ombyten fanns kvar trots jag och min släkt köpt massvis med kläder och leksaker.

Vi vet inte hur deras relation var, men hade inte jag haft stöd från familj, vänner och familjerätt som fick mig att se framåt istället för att älta det som händer, då vette tusan vad som hänt med mig. Jag vet inte själv om jag gått ner mig eller ryckt upp mig.
Kan tillägga att barnet mår bra, bor hos mig mesta tiden, vill helst inte besöka mamman men barnet har rätt till en mamma så länge barnet inte behandlas illa.

Människans beteende är så olika från person till person, så spekulera hit och dit är bara spekulationer. Ingen har rätt eller fel, men idiotförklara andra för dom inte tycker som en själv är fel.

Lider med alla anhöriga oavsett sida, lider med mamman som förlorat sina barn, lider med pappan som inte såg någon annan utväg, lider med barnen som aldrig fick växa upp.
Senast redigerad av raggarsvinet 2019-01-28 kl. 22:30.
Citera
2019-01-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvian
Mina erfarenheter är olika på det området. Jag har aldrig själv (tack o liv) haft ngn som agerar stalker. Dock har jag själv traskat runt i det området. Jag var totalt oförmögen att se att personen som valde att lämna vår relation ville bli lämnad i fred. Låg på, tjatade, sökte helt knäppa anledningar till kontakt. Såhär i efterhand önskar jag att exet hade strukit kontakten rakt av eftersom jag inte respekterade viljan att få bli lämnad i fred. Har även erfarenhet av kortare relation där personen i fråga valde att bryta helt. Det hjälpte mig långt mycket längre att snabbare komma över personen.

Utöver det har jag bevittnat på nära håll (skulle säga i det närmsta man kan komma om man själv inte lever i relationen) hur det kan vara när en kontrollerande person i en separation stöter bort den andra parten o gör att den i sin tur får extrema ångestpåslag. I de fall menar jag att det för bådas skull hade varit rimligt att inte ha ngn kontakt.

Så med det förklarat... Blir nyfiken på din, som jag uppfattar det, fientliga inställning. Du försöker skriva mig på näsan. Viket inte gick helbra.

Och hur får du ihop att en person först blockar en och därefter hånar en? Det faller ju på sin egen orimlighet.

Jag tänker att om man väljer att blocka ngn så har det försiggåtts av en rad händelser där den som blickar slutligen känner sig så trängd att detta är det enda valet.

Hur menar du att det ska funka? Ska den som briserat bomben vara den som plockar spillror? Hur kan det funka menar du? Den som är puöveriserad önskar ju som enda tanke att man ska bli tillsammans igen. Är då den personen snäll, gullig, stöttande... Well, kan vi komma överens om att man inte behöver vara hjärnforskare för att förstå hur illa det rimmar. Just det sistnämnda har jag varit med om. Tog bra mkt längre tid att komma över personen i fråga.

Okej, hinner inte skriva mycket nu, men är glad över att höra ditt svar.Trodde inte du upplevt mycket av sånt, men hade fel - erkänner! Du har varit med om det (att vara den som har mest känslor). Du är mänsklig
Jag har också varit där, på båda sidorna. Men jag tycker man ska ha respekt för en som är ledsen o övergiven. Däremot är det som du säger, bra att inte möta för mycket..Blockera helt har jag svårt för, men om man skickar 100-tals sms mm. o stalkar, ja då är det en annan historia. Gränsen är övertrampad.

Efter en separation lovar man att aldrig ge sig in det igen..Så plötsligt står man där igen
PS. Förmodligen var den där första kärleken "det där" vilket man inte upplever så ofta. Därför du låg på så mycket. Jag tycker det är fullt förståeligt. har själv en sån historia o jag kommer alltid ha känslor för denne, lever med det o det är okej..
Citera
2019-01-28, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om SR har mått dåligt i 2.5 år och omgivningen till slut märkte det också... då undrar jag hur det såg ut i hemmet.
Att bo med någon som är ständigt nere och växlar sinnesstämning är ett rent helvete och vill han då inte söka hjälp så går ju förhållandet i sank till slut.

Tror faktiskt inte på uppgifterna om 26 åringen. Tog förhållandet mellan SR och KA slut i juni-juli förra året och hon flyttade i augusti så borde vi ha hört mer om KA:s nya förhållande.
Folk på små orter har väldigt svårt att hålla tyst och skvallrar gärna men inget har läckt ut här.

Enligt dej så var Afghanen KA:s PT, antar att hon ivf kan ha tränat ngt år och då har du ju själv svarat på frågan.

Ingen visste väl om de träffades under tiden hon fortfarande levde och bodde med SR.
Om de gjorde det så var de säkerligen diskreta till tusen, just pga att det är ett litet samhälle.
Citera
2019-01-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det beror helt och hållet på, är personen helt fixerad och vägrar förstå att man behöver ANDRUM så är att blocka personen det man kan göra.

Min kompis ex-flickvän var sjukligt svartsjuk. Efter att dom gjort slut så fortsatte hon att förfölja honom och försöka styra hans liv. La han ut en bild från krogen på Instagram så kom ett sms från exet som frågade vilken slyna han var ute och söp med. Eller om han skrev att han var på bio så fick han ett sms som frågade om han skulle knulla horan efter filmen. Båda gångerna var det jag och min polare som var ute, inga brudar eller ragg. Hon ringde till hans jobb och lämnade meddelanden till telefonister. Till slut blockade han henne, bytte till kontaktkort och hade hon fortsatt på annat vis så hade han anmält henne och tvingat bort henne. Hennes hjärnspöken var inte längre hans problem, han levde med henne i 8 år och det räckte!
Där är gränsen nådd, det håller jag med om..
Citera
2019-01-28, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hade han sett att det var KAs bil så tror jag inte att han hade haft samma brådska att skjuta sig. Tror att han bara såg eller hörde att det kom en bil och fick bråttom att skjuta sig.

Mest troligt hade väl även KA varit död då också, om han förstått att bilen vilken rullade in på gården var KA:s och inte Polisens.
Citera
2019-01-28, 22:39
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den frågan har jag ställt flera gånger men det är tydligen locket på.
Förstår inte varför för någon kan ju berätta lite.
Att vara en dansbandssångerska och vara duktig och omtyckt och för att sen omskola sig till läkarsekreterare och så hänger hon sig???
Det kan vara så enkelt att folk som kände henne inte finns på Flashback. Forumet har länge haft dåligt rykte. Vilket man begriper när man läser i vissa delfora.
Citera
2019-01-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ha var snarare en sådan som var för snäll och blev utnyttjad.
Mamman njöt medans hon drev honom till det här.
Hon gjorde ingenting positivt för att hjälpa till med hans ohälsa. Hon bara tog och tog.
Hemsk människa
Vad syftar du på att hon bara tog och tog?
Citera
2019-01-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag har upplevt det! Mitt ex, min första kärlek var otrogen mot mig, jag dumpade henne men ångrade mig efter ett par månader då jag saknade henne. Hon hade gått vidare och börjat "datea" en ny kille och var nykär. Jag blev helt knäckt.. Jag ringde, smsa och skrev till henne på facebook dagligen. Jag var djupt nedstämd och ville inte göra ett skit med mitt liv, satt hemma och tyckte synd om mig själv i säkert en månad.

Men vet du vad, jag gick vidare. Det släpper, man kommer över det.

Jag har två bästa kompisar som dött, mina föräldrar har gått bort, en av mina kusiner gick precis bort, två av mina hundar dog av ålder, en katt blev påkörd, flickvänner har lämnat mig och jag har lämnat flickvänner. Det är gör skit ont, man blir sjukt ledsen. MEN man kommer över det, de alla flesta vuxna människor kommer över det utan att mörda barn eller sig själv!

Jag tycker du är mänsklig och kärlek kan få en att göra en massa dumt, men sen kan man se det som en erfarenhet. Men inte kul när man är mitt i. Kraftig viktnedgång drabbade mig i samma situation. Var ute på nätterna för att bli av med frustration. Känslorna för denne kommer alltid finnas där, o det är okej. Jag kom vidare..
Ps. Tråkigt med dina föräldrar o kompisar..
Senast redigerad av popll 2019-01-28 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in