2019-01-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det rationellt att blocka? Är det inte mer rationellt att dokumentera o anmäla (om han hotat mm.) Kalla människor här..brrr, era ex. kan inte haft det lätt..

Inte alla Vissa av oss vill bara försöka förstå varför detta hände.
Citera
2019-01-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Inte alla Vissa av oss vill bara försöka förstå varför detta hände.

Okej tack
Citera
2019-01-28, 21:26
Avslutad
Fått information av en bekant från Dalarna vilken kände SR via travhästarna mm.
Han sa till mej att KA träffade denna Afghanska muskelknutte redan innan hon lämnade SR och huset.

Han sa även att SR var otroligt social och trevlig för det mesta, men att sedan föräldrarna dog hade SR haft svårare att dölja sitt illamående.
Detta hade han nog döljt under en längre tid innan, han menar då utåt sett, inte inom SR:s egna stängda dörrar.
Citera
2019-01-28, 21:27
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Får jag fråga hur du betett dig vid separation. har du själv blivit utsatt för det mot din vilja..bara undrar.
har du ringt ett ex o bara vill ha denne tillbaka, o denne slänger luren i örat på dig o säger "sköt du dig själv"..blockar o kanske hånar dig..
Nej trodde nog att du inte upplevt det..

Jag har upplevt det! Mitt ex, min första kärlek var otrogen mot mig, jag dumpade henne men ångrade mig efter ett par månader då jag saknade henne. Hon hade gått vidare och börjat "datea" en ny kille och var nykär. Jag blev helt knäckt.. Jag ringde, smsa och skrev till henne på facebook dagligen. Jag var djupt nedstämd och ville inte göra ett skit med mitt liv, satt hemma och tyckte synd om mig själv i säkert en månad.

Men vet du vad, jag gick vidare. Det släpper, man kommer över det.

Jag har två bästa kompisar som dött, mina föräldrar har gått bort, en av mina kusiner gick precis bort, två av mina hundar dog av ålder, en katt blev påkörd, flickvänner har lämnat mig och jag har lämnat flickvänner. Det är gör skit ont, man blir sjukt ledsen. MEN man kommer över det, de alla flesta vuxna människor kommer över det utan att mörda barn eller sig själv!
Citera
2019-01-28, 21:29
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Är det rationellt att blocka? Är det inte mer rationellt att dokumentera o anmäla (om han hotat mm.) Kalla människor här..brrr, era ex. kan inte haft det lätt..
Det behöver inte handla om hot. Det kan handla om hundratals sms om dagen. Kontakt dagligen via facebook. Otaliga uppringningar på mobilen etc etc. Det kan falla under rubriceringen stalking och/eller trakasserier.

Det kan också vara så att hon blockat honom på socala medier enbart för att hon inte vill att han ska ha insyn i hennes liv.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-28 kl. 21:32.
Citera
2019-01-28, 21:30
Medlem
Vargiveums avatar
Vad vet man om sambon Anna egentligen och varför hon begick självmord?
Citera
2019-01-28, 21:31
Medlem
Citat:
Garanterat, plus annat. Då är det livsfarligt att blocka mm. En borderline hatar separationer mer än nåt annat. Deras känsloliv kan skifta minut för minut. Svåraste personerna att leva med..

Bipolär tänkte jag mer på. Med tanke på hans historik med måendet osv. Sen all trauma med många dödsfall. Sen kanske han drack en del i slutet vem vet. Ingen vet heller om han fick nån medicin utskrivet. Kanske var starkare grejer
Citera
2019-01-28, 21:32
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Han sa till mej att KA träffade denna Afghanska muskelknutte redan innan hon lämnade SR och huset.

Han sa även att SR var otroligt social och trevlig för det mesta, men att sedan föräldrarna dog hade SR haft svårare att dölja sitt illamående.
Detta hade han nog döljt under en längre tid innan, han menar då utåt sett, inte inom SR:s egna stängda dörrar.
Får mer och mer känslan av att allt enbart handla om hämnd mot barnens mor.
Citera
2019-01-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix

Ja där ser man. Det kan vara bra att lyfta på locket innan det kokar över.
SR teg och lät det koka över.

Jag tror dock att det ligger betydligt mer bakom hans mående än föräldrarnas död och nån afghan.
Citera
2019-01-28, 21:36
Medlem
Citat:
Okej tack

Känns i bland som man sitter i en rättegång här och alla ska försöka försvara sin ide om saker och ting och vi vet ingenting mer än det som är skälet till det. Det bildar en hätsk stämning bland vissa, lite tråkigt tyvärr då jag tror att alla tycker detsamma, finns inget som rättfärdigare SR handling. Vad var det som utlöste det han gjorde? Där tror vissa att man tar SR parti om man i frågarsätter eller har tankar om mamman och tvärtom naturligtvis.
Citera
2019-01-28, 21:36
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Det beror helt och hållet på, är personen helt fixerad och vägrar förstå att man behöver ANDRUM så är att blocka personen det man kan göra.

Min kompis ex-flickvän var sjukligt svartsjuk. Efter att dom gjort slut så fortsatte hon att förfölja honom och försöka styra hans liv. La han ut en bild från krogen på Instagram så kom ett sms från exet som frågade vilken slyna han var ute och söp med. Eller om han skrev att han var på bio så fick han ett sms som frågade om han skulle knulla horan efter filmen. Båda gångerna var det jag och min polare som var ute, inga brudar eller ragg. Hon ringde till hans jobb och lämnade meddelanden till telefonister. Till slut blockade han henne, bytte till kontaktkort och hade hon fortsatt på annat vis så hade han anmält henne och tvingat bort henne. Hennes hjärnspöken var inte längre hans problem, han levde med henne i 8 år och det räckte!
Citera
2019-01-28, 21:38
Medlem
Citat:

I bland kan det nog vara bra att blocka, om inte annat så för att slippa dras med i jävulens karusell. Den som snurrar allt fortare och vars färd blir allt värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in