2019-01-27, 14:25
Medlem
Eldpumas avatar
De flesta verkar vara övertygade om att mamman är helt oskyldig till händelseutvecklingen. Kan det inte ligga något i det han nämner om utpressning och att hon är så kall? Om hon skulle bedrivit någon form av utpressning mot honom, kanske med hjälp av sin nya vän, kanske t o m medvetet drivit på då han var psykiskt instabil för att få honom att begå självmord? Att han sedan tog barnen med sig ingick säkert inte i planen.
Citera
2019-01-27, 14:29
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Nån dag så kommer säkert alla hobbypsykiatriker härinne drabbas av något hemskt, och så kommer man att inse att livet inte är svart och vitt. Sitta och jiddra i hur hans förhållande med exet var, vem som bär skuld, huruvida han är psykiskt sjuk eller inte. Helt rökta i skallen hela högen.

Depression är en psykisk sjukdom, det har framkommit flertalet gånger att han lidit av depression till och från under många år, så alla förståsigpåare som sitter och häcklar kan ju hålla käften.

Vad gäller hans relation med exet så lär ju ingen av er veta ett skit, såvida det inte är ni som är 26-åringen som hon ska ha knullat runt med. Fjantar.

Ingen ifrågasätter väl om han var psykiskt sjuk eller... 🤔 han lär ju lidit av diverse psykiska problem , däribland depression .. ingen normalfuntad människa tar livet av sina barn , berättar om det i livesändning på facebook och lägger skulden på någon annan ... sjukaste jäveln jag läst om på länge! Men bara för att det i detta fallet är helt uppenbart att grisen inte var psykiskt stabil , så är inte hans handlingar "försvarbara" .. tycker jag! Men det verkar ju alla vänner tycka vilket är helt jävla sjukt enligt mig!
Citera
2019-01-27, 14:32
Medlem
Vad heter Mamman?
Citera
2019-01-27, 14:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Angående min keylogger tanke på mammans telefon.

Hon blockade snöflingan på alla sociala medier. Ändå visste han att hon skickade kärleks sms med anabola afghanen. Han pratar även om att han är utpressad. Mamman kanske pratade med vänner på sms där dom diskuterade om hur dom ska dela upp bohaget efter att dom separera, eftersom Snöflingan har keylogger ser han allt och drar slutsatsen att hon ska ta hela hans gård osv, någon hon juridiskt inte hade rätt till men Samuel var nog inte den vassaste kniven i lådan

Vi vet inte vad han visste.
Han påstod det men det kan lika bra vara något han fantiserat ihop i sin svartsjuka.
Han påstod väldigt mycket om henne som inte alls behöver vara sant.
Citera
2019-01-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det är nog det som är meningen. Att bakom skärm i anonymt forum skriva obehagliga triggande inlägg och se hur många arga svar man får. Ju känsligare ärende, som detta med Sa*uel och barnamorden, desto mer otrevligheter. Otroligt fegt. Men det säger mer om skribenten än mördaren. Och dessa skribenters inlägg kommer åtminstone jag ignorera fortsättningsvis. Ger inget alls vare sig att läsa eller besvara.
Däremot kan jag tycka att man inte går ut med ett "självmordsbrev" live på det här viset. Vem vet om det är barn som tittat på det, om han hade ungdomar som vän på FB. Det var inte ok nånstans. Å andra sidan var han inte rationell nånstans, så varför skulle han tänkt på det?

Jag tror inte han planerade detta på fb utan det blev som det blev , tycker bara att det som hänt är fruktansvärt och vi behöver kanske inte bete oss som vi är besserwisser gentemot varandra utan full förståelse att man behöver bolla tankar,ideer m.m för det är en tragedi
Citera
2019-01-27, 14:35
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988
Vad heter Mamman?
K@rin @ndersson
Citera
2019-01-27, 14:35
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är mycket här hur man ska förstå honom...
Inte honom som någon man känner, utan att kanske förstå hur sådant här kan hända...?
Citera
2019-01-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tror att stark svartsjuka är ett större hot mot en annan människas liv än psykossjukdom utan det inslaget. I uppmärksammade dåd av liknande slag har männen/gärningsmännen inte uppgetts lida av allvarlig psykisk störning däremot har det varit i anslutning till separation på kvinnans initiativ.
De som fått fängelse efter liknande dåd har inte bedömts ha svår psykisk sjukdom men personlighetsstörningar precis som de som dömts till rättspsykiatrisk vård haft svår psykisk sjukdom inte sällan i kombination med psykisk störning.
Citera
2019-01-27, 14:41
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De som fått fängelse efter liknande dåd har inte bedömts ha svår psykisk sjukdom men personlighetsstörningar precis som de som dömts till rättspsykiatrisk vård haft svår psykisk sjukdom inte sällan i kombination med psykisk störning.

Det är i princip endast psykossjukdom som kan ge vård i stället för (fängelse)straff. Jag relaterade till vissas resonemang kring depression som grund till morden. Jag tror mer på extrem svartsjuka.
Citera
2019-01-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldpuma
De flesta verkar vara övertygade om att mamman är helt oskyldig till händelseutvecklingen. Kan det inte ligga något i det han nämner om utpressning och att hon är så kall? Om hon skulle bedrivit någon form av utpressning mot honom, kanske med hjälp av sin nya vän, kanske t o m medvetet drivit på då han var psykiskt instabil för att få honom att begå självmord? Att han sedan tog barnen med sig ingick säkert inte i planen.
Vid separation där man inte är överens kan somliga anse att det är utpressning att inte längre vilja stå på gemensamma lån för fastighet, ta med sig delar av det gemensamma bohaget eller inte vilja betala hälften av kostnader för drift av hus och annat som uppstått efter att man separerat
Citera
2019-01-27, 14:52
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag tror faktiskt att vi kan ha att göra med en av de mest ondskefulla personerna på mycket mycket länge.

Jag skulle vilja veta vad barnen, hästarna och flickvännerna fått stå ut med medan han levde

Ha var snarare en sådan som var för snäll och blev utnyttjad.
Mamman njöt medans hon drev honom till det här.
Hon gjorde ingenting positivt för att hjälpa till med hans ohälsa. Hon bara tog och tog.
Hemsk människa
Citera
2019-01-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det är i princip endast psykossjukdom som kan ge vård i stället för (fängelse)straff. Jag relaterade till vissas resonemang kring depression som grund till morden. Jag tror mer på extrem svartsjuka.
Extrem svartsjuka klassificeras inte sällan som paranoid personlighetsstörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in