2019-01-28, 21:41
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Fått information av en bekant från Dalarna vilken kände SR via travhästarna mm.
Han sa till mej att KA träffade denna Afghanska muskelknutte redan innan hon lämnade SR och huset.

Han sa även att SR var otroligt social och trevlig för det mesta, men att sedan föräldrarna dog hade SR haft svårare att dölja sitt illamående.
Detta hade han nog döljt under en längre tid innan, han menar då utåt sett, inte inom SR:s egna stängda dörrar.

Så han hämnades på sina barn mor genom att mörda barnen, vilket jävla avskrap till människa! Fy fan!

Idioter till människor skändar gravar på oskyldiga barn, undra hur denne "mans" grav kommer bli behandlad. Man får hoppas att dom gör graven anonym så att de stackars vaktmästarna på kyrkogårdarna slipper jobba röven av sig!
Citera
2019-01-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ja där ser man. Det kan vara bra att lyfta på locket innan det kokar över.
SR teg och lät det koka över.

Jag tror dock att det ligger betydligt mer bakom hans mående än föräldrarnas död och nån afghan.
Depressioner kan komma och gå, kan ju ha pågått en längre tid
Citera
2019-01-28, 21:44
Medlem
Goggandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Se upp nu så att det inte blir en trådsanning, det här med att hon ska ha lämnat honom för en afghan. Så sade han väl inte? Han sade väl att hon var ihop med en afghan, inte att hon lämnat honom för afghanen?

Dessutom är det bara han som har sagt det. Ingen annan har bekräftat att hon verkligen var ihop med afghanen.

Hej!

Kan inte någon snäll moderator fästa sammanfattning, video och transkription på första sidan, så att folk slipper undra vem som var vem och vad manen/mördaren/försmådde människan sade?

Att han agerade habituellt utifrån mångårig vana att skjuta med vapen och mörda, är bedrövligt i sig, trots att jag personligen inte skulle motsätta mig vapeninnehav som sådant. Inte alls då. Inte än.

Svartsjuka, avundsjuka, hämnd och markanknyttning, blandad med olika grad av omogenhet eller avsaknad av andlighet från alla parter, ja, urgammalt som helst och nu i videoformat, istället för en text på väggen.

Kan inte bli mänskligare än så och samtidigt sorgligare. Alla diagnoser till trots. Kan inte ni känna att diagnoserna blockerar en mer nyanserad och rikare uppfattning av livet? Vi är i Sverige, de fattigas land, men kom igen!
..........

Från Bedrixan #2264

Citat:
Här har kommer snyftvalsen från Sveriges mest ynkliga och största egoist.

https://streamable.com/md44u

Från pansarbritta #2344

Citat:
För dem som inte vill titta på videon, här är allt som sägs, samtidigt som han låter som att han är i målbrottet, är helt rödgråten och bölar.

Hallå...

Är jag live nu?

Andreas!
(Börjar storböla)

Det här kommer va den värsta videon som har varit i hela världen.

Jag har nyss skjutit mina grabbar

Jag orkar inte längre, karin har varit ett sånt jävla svin och utpressat mig och allt. Jag orkar inte längre. Nu står jag på ordet, jag kommer att skjuta mig om några minuter. Dom är döda bägge grabbarna. Jag hatar Karin, hon har hittat en ny jävla Afghan-kille som hon är dö-kär i och har skickat så mycket sms till, så jag klarar inte det här.

Det här ska jag inte visa egentligen men jag lägger ifrån min telefon snart när jag skjuter mig. Dom sov grabbarna, så dom vet inte om det. Jag sköt dem med två skott var. Dom vantrivs hos sin mamma, och hon prioriterar bara jävla skit. Hon har träffat nån afghans anabolakille som är 26. Men jag klarar inte det där. Jag klarar inte det där som alla säger om att vara stark.

Snart kommer polisen, och jag tänker inte vara med om det längre. Jag har skrivit ett jättebra brev om hästar och hur jag vill att gården är och hur jag vill att alla ska få fixa.

Det här är det värsta jag trodde aldrig skulle hända. Men det är ingen som har brytt sig. Marianne, och min syrra har brytt sig, men Karin har varit så jävla iskall, empatilös och hon har totalt skitit i mig. Jag hoppas hon kanske tittar, men det gör hon inte antagligen. Hon har blockat mig från allt och sen tycker hon bara att jag är ett jävla svin. Det här kanske blir stoppat i facebook jag vet inte men jag har tänkt på det här längre. Jag har gjort i ordning och betalat alla räkningar så syrrorna får det lätt att fixa vid bouppteckningen.

Ingen kan hjälpa mig nu. Ni måste fatta, jag tänker inte sitta inne i ett helvt jävla liv för att jag har dödat grabbarna. Jag har två bössor här nu, jag kommer lägga mig i poolen och bara dö. Jag ville bara berätta hur sista tiden har varit, och ingen fattar och nu tror jag att snuten kommer. Vi hörs, hejdå.

Från Grandpa #3020

Citat:
Jag insåg att jag blandat ihop föräldrarnas dödsdatum i mitt förra inlägg så jag kör på nytt.

Hoppas detta stämmer:

Citat:
19720901 S*MUEL R*HN har separerat från
198201 K*R*N A**ER**ON Dom hade 2 barn
M*lk*r 5-6 år, W*lt*r 7-8 år

S*MUEL sköt barnen och la upp en video på FB och sköt sen sig själv
K*R*N var skriven på S*MUEL´s adress tills denna veckan (23-24/1) och har bytt bytt fb-adress enligt Ratsit.

S*MUEL hade en kvinnlig kompis:
19530602 M*RIA**E W*GN*R. Dog 20190114 gick hastigt bort.

S*MUEL hade tidigare en sambo:
19701202 A*NA B*RNDT**ON (f.d. sångerska i Junix) som begick självmord 20070407

S*MUEL´s mamma (19341127 KR*ST*NA "ST*NA") dog 20161114.
S*MUEL´s pappa (19320215 ER*K) dog 20160804.

S*MUEL har tre systrar som tack o lov lever än.
1957 AV, 1960 ML, 1974 VR
Senast redigerad av Gogganda 2019-01-28 kl. 22:14.
Citera
2019-01-28, 21:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Jag tror dock att det ligger betydligt mer bakom hans mående än föräldrarnas död och nån afghan.
Killen som KA valde har nog betydelse. Och att S nog kände sig bortvald - han dög inte längre. Hade han en depression innan också, så blev det inte lättare. Men inget, utom hämnd, förklarar hans handlande.
Citera
2019-01-28, 21:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Krininalfall har alltid fascinerat mig, men det här går utanpå allt annat. Kanske för att så mycket av det faktiskt utspelas öppet, i sociala medier. Och det orimligt tragiska att de två pojkarna mördades av sin egen pappa. Det går inte att sluta tänka på. Mitt intryck av pappan är inte medkänsla, kan jag säga. Det enda han verkar tänka på är sig själv, att han är kränkt. Motbjudande.

Den graden av chock som mamman är i - går den ens att föreställa sig? Hon skriver inlägg i sociala medier nu, men kan knappast vara vid sina sinnens fulla bruk. Det är bara fem dygn sedan som det fullständigt ofattbara hände. Det kommer att ta mycket lång tid innan hon har tagit in det helt. Mycket lång tid. Så fungerar våra försvarsmekanismer. Jag förstår inte hur hon ska bygga upp sig själv igen. Känner oerhört starkt medlidande med henne.

Artiklarna i Sala Allehanda - är det någon som har tillgång till dem? I bildform, t ex?
Jag tröttnade på alla låsta artiklar och tog en prenumeration på Mittmedia för 99 kr/månad och får tillgång till en massa tidningar. Bra när man är intresserad av kriminalfall.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mittmedia

Jag vet ju hur jag själv har mått när någon nära har dött och jag vill inte ens jämföra min sorg med hennes efter barnen. Jag hade troligen blivit galen och avslutat mitt liv.

Hon är troligen i chock och förnekelsefasen och allt känns som en dröm eller en dålig film... overkligt och hon vill bara komma tillbaka till verkligheten, men hur tar man in den när man har mist två barn på det här groteska sättet.
Nästa fas är ilskan och då hoppas jag verkligen att hon har någon nära som kan ta emot den utan att fly. Hon måste få ur sig det här för att ha en chans att överleva.
Kommer hon någonsin att kunna leva livet igen?

Vi som läser om detta växlar ju också i känslor som sorg, chock och ilska.
Vi är många som är väldigt tagna av detta.
Du har helt rätt i din analys... Det enda han verkar tänka på är sig själv, att han är kränkt. Motbjudande.
Citera
2019-01-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Killen som KA valde har nog betydelse. Och att S nog kände sig bortvald - han dög inte längre. Hade han en depression innan också, så blev det inte lättare. Men inget, utom hämnd, förklarar hans handlande.

Afghanen var nog det lilla som fick bägaren att rinna över. Men bägaren måste fyllas med annan skit innan den fylls. Inget absolut inget rättfärdigar mordet på barnen.

Men Något sjukt finns det i hans historik ,för ingen frisk människa skjuter sina barn, oavsett om det handlar om hämnd eller ej.
Citera
2019-01-28, 21:58
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Afghanen var nog det lilla som fick bägaren att rinna över. Men bägaren måste fyllas med annan skit innan den fylls. Inget absolut inget rättfärdigar mordet på barnen.

Men Något sjukt finns det i hans historik ,för ingen frisk människa skjuter sina barn, oavsett om det handlar om hämnd eller ej.
Visst är nåt fel. Men vad?
Citera
2019-01-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Visst är nåt fel. Men vad?

Det är precis det jag vill veta.
Vad fick S att begå detta så fruktansvärda. Det måste finnas ngt mer än enbart hämnd.
För som sagt Ingen frisk människa mördar sina barn.
Citera
2019-01-28, 22:09
Avslutad
Citat:

Det var väl just det jag skrev, men att han hade svårare att dölja det efter att föräldrarna gått bort, samt hans nära travvän.
Citera
2019-01-28, 22:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Fått information av en bekant från Dalarna vilken kände SR via travhästarna mm.
Han sa till mej att KA träffade denna Afghanska muskelknutte redan innan hon lämnade SR och huset.

Han sa även att SR var otroligt social och trevlig för det mesta, men att sedan föräldrarna dog hade SR haft svårare att dölja sitt illamående.
Detta hade han nog döljt under en längre tid innan, han menar då utåt sett, inte inom SR:s egna stängda dörrar.
Om SR har mått dåligt i 2.5 år och omgivningen till slut märkte det också... då undrar jag hur det såg ut i hemmet.
Att bo med någon som är ständigt nere och växlar sinnesstämning är ett rent helvete och vill han då inte söka hjälp så går ju förhållandet i sank till slut.

Tror faktiskt inte på uppgifterna om 26 åringen. Tog förhållandet mellan SR och KA slut i juni-juli förra året och hon flyttade i augusti så borde vi ha hört mer om KA:s nya förhållande.
Folk på små orter har väldigt svårt att hålla tyst och skvallrar gärna men inget har läckt ut här.
Citera
2019-01-28, 22:20
Medlem
Citat:
Det var väl just det jag skrev, men att han hade svårare att dölja det efter att föräldrarna gått bort, samt hans nära travvän.
Hur är det man brukar säga, i många bäckar små. Bägaren fylls på och till slut rinner den över. Tillägger för säkerhets skull, rättfärdigar inte SR handlande
Citera
2019-01-28, 22:21
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Får jag fråga hur du betett dig vid separation. har du själv blivit utsatt för det mot din vilja..bara undrar.
har du ringt ett ex o bara vill ha denne tillbaka, o denne slänger luren i örat på dig o säger "sköt du dig själv"..blockar o kanske hånar dig..
Nej trodde nog att du inte upplevt det..

Mina erfarenheter är olika på det området. Jag har aldrig själv (tack o liv) haft ngn som agerar stalker. Dock har jag själv traskat runt i det området. Jag var totalt oförmögen att se att personen som valde att lämna vår relation ville bli lämnad i fred. Låg på, tjatade, sökte helt knäppa anledningar till kontakt. Såhär i efterhand önskar jag att exet hade strukit kontakten rakt av eftersom jag inte respekterade viljan att få bli lämnad i fred. Har även erfarenhet av en kortare relation där personen i fråga valde att bryta helt. Det hjälpte mig långt mycket längre att snabbare komma över personen.

Utöver det har jag bevittnat på nära håll (skulle säga i det närmsta man kan komma om man själv inte lever i relationen) hur det kan vara när en kontrollerande person i en separation stöter bort den andra parten o gör att den i sin tur får extrema ångestpåslag på grund av sitt vansinniga malande. I de fall menar jag att det för bådas skull hade varit rimligt att inte ha ngn kontakt.

Så med det förklarat... Blir nyfiken på din, som jag uppfattar det, fientliga inställning. Du försöker skriva mig på näsan. Viket inte gick helbra.

Och hur får du ihop att en person först blockar en och därefter hånar en? Det faller ju på sin egen orimlighet.

Jag tänker att om man väljer att blocka ngn så har det försiggåtts av en rad händelser där den som blockar slutligen känner sig så trängd att detta är det enda valet.

Hur menar du att det ska funka? Ska den som briserat bomben vara den som plockar spillror? Hur kan det funka menar du? Den som är pulveriserad önskar ju som enda tanke att man ska bli tillsammans igen. Är då den personen snäll, gullig, stöttande... Well, kan vi komma överens om att man inte behöver vara hjärnforskare för att förstå hur illa det rimmar? Just det sistnämnda har jag varit med om. Tog bra mkt längre tid att komma över personen i fråga.
Senast redigerad av Annvian 2019-01-28 kl. 22:32. Anledning: Justering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in