Vi vet genom hans vänner att han brukade skriva långa inlägg på fejan som han sedan raderade dagen efter och i dom var han öppenhjärtig med sitt mående och då mådde han inte bra.
Undrar varför han satt och var öppenhjärtig på kvällarna och sen raderade nästa dag? Suttit och supit och blivit fyllesentimental kanske och tog bort det dagen efter när han nyktrat till?
Ingen tog det ju tydligen på allvar och man kan ju fråga sig varför? Dom kanske tog det för vad det var, fyllesnack som dom var vana vid?
Vem var han innanför hemmets väggar? Den sidan som bara närmaste familjen fick se?
Hans ex Anna hängde sig i deras hem 2007. Varför?
Hans sambo Karin lämnade honom. Varför?
Han var kanske ingen trevlig människa... och vissa inlägg tyder ju på det.
Hade han alkoholproblem som så många andra inom travsporten?
Den beskrivna lynnigheten och opålitligheten tyder på det... alternativt att han surnade till när narcissisten i honom inte fick som han ville eller det inte gick som han ville... eller båda.
Citat:
Ursprungligen postat av
sportisen
Knepig jävel. Dubbel. Visste aldrig var man hade honom riktigt som person. Ena stunden pålitlig för att nästa skita i det mesta. Lynnig skulle jag vilja säga. Och den uppfattningen jag fick att han också var kontrollerande. Kontrollmänniska framförallt när det gällde sin familj. Att hans tjej fick nog till slut var inte så överraskande. Märkligt att det kan finnas såna individer som ska kontrollera allt vad partnern och barnen gör och inte låta de ha egna liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
sportisen
Snäll människa? Ingen människa som dödar små barn är snäll. Jag "kände" också honom, då jag var med och ägde en häst som han tränade och träffade honom ett par gånger. Oerhört märklig snubbe. Mycket lynnig. Kunde gå från trevlig ena gången till nonchalant och iskall nästa. De borde de också märkt som var runt honom. Och sånt beteende är verkligen inget att hylla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Toolman
Jag har stött på en liknande personligheter som barnamördaren. Någon som varit mycket omtyckt av sin omgivning men bakom stängda dörrar en helt annan person, med sina närmaste, speciellt under alkoholpåverkan. Ett litet tips till alla kvinnor, sup ner framtida partner, då släpper fasaden och de mentala spärrarna som hålles uppe vid nyktert tillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
stortoka
Där har du en poäng! Var vän med en fd alkoholist som varit nykter i 8 år. Hen tog lite dricka med en kompis innan hen besökte mig. Tog ett par öl eller kanske fler, jag vet inte, och sen var helvetet löst med svartsjuka utan grund, hot om att döda mig etcetera. Ett gott råd, bjud din partner på lite alkohol innan du inleder ett närmare förhållande. Det finns de som är direkt livsfarliga runtom oss!
Jag bröt all kontakt!
Jodå dom där har man träffat på och jag har en person som jag absolut inte går i närheten av när han är full, för blir han retad då kan det bli riktigt farligt.