2019-01-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
kanske är rädd för att röja sin identitet? måste det vara anti mamman då? kan det bara inte vara hens åsikt/uppfattning som alla har här

Efter att ha läst alla inlägg gubben-i-lådan-inlägg från denna person har jag reagerat på grundheten och enögdheten, men du har rätt, din gissning är absolut lika bra som min.

Jag försvarar inte SR`s handling ang barnen, försöker bara att förstå hur och vad som kan få en förälder att göra något så fruktansvärt. För som en annan skrev här för en stund sedan, är man riktigt sjuk och det slår slint så är det ju inte ren ondska. Jag vet inte hur många diagnoser han har hunnit fått här sedan detta hände.

Jag som så många andra är här för att försöka förstå just det. Några engelska artiklar som länkats upp här tycker jag har varit ett hjälpfullt raster. Frågan är hur många som ger sig tid att läsa dem.

Jag håller med dig om att det inte är ren och skär ondska.
Citera
2019-01-28, 01:33
Medlem
EricBlairs avatar
Har inte plöjt hela tråden men har förstått att frugan stuckit med en afghan.

Är det så att afghanen "bacha bazi" utnyttjat barnen och modern vägrar inse det och eländet fortsätter?

Är en form av barmhärtighetsmord ett tänkbart motiv?

Bacha bazi som utlösande faktor?
Citera
2019-01-28, 01:52
Medlem
Goggandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Har inte plöjt hela tråden men har förstått att frugan stuckit med en afghan.

Är det så att afghanen "bacha bazi" utnyttjat barnen och modern vägrar inse det och eländet fortsätter?

Är en form av barmhärtighetsmord ett tänkbart motiv?

Bacha bazi som utlösande faktor?
Tycker du inte att han hade då sagt det i live-streamen? Det saknas ett sådant "rättfärdigande" i hans sista tal till varför, det han inte trodde skulle hända, hände. Det hade varit för jävligt ändå.
Citera
2019-01-28, 01:59
Medlem
Alltså, ju fler gånger jag ser denna film desto mer förbannad blir jag.

"Jag orkar inte längre"
"Jag hatar Karin, hon e mitt ex som, hon har träffat en ny jävla afghankille blaha blaha... så jag klarar inte"
etc etc etc.

Hur stor egoist är man om man dödar sina EGNA barn för att man HATAR KARIN?
För att hon träffat en ny kille?
För att hon inte vill ha med honom att göra?

Dumma jävla patetiska avskum till människa, avrättar sina egna barn, inte skyldiga till något.

Om nu Karin e så jävla kall och what not, så ta för fan endast ditt egna liv eller/och Karins men blanda för helvete inte in dina egna oskyldiga barn.

Nu tycker jag ju absolut inte att han ska ta Karins liv öht men ifall det var det som störde honom så mycket, så hellre hennes liv och sitt egna.

Detta handlar inte om någon tillfällig psykisk störning, detta var överlagt mord, planerat för att straffa Karin på värsta tänkbara sätt för att hon knullar afghankillar och fortsatt med sitt liv.
Han struntar fullständigt i sina egna barn och såg dom bara som pjäser i hans jävla spel.
Helt oförståndig att förstå vilken skada han gör, inte bara på Karin och hennes egna födelsedag men hela sin egna familj och vänkrets.
Förbannat jävla monster!!!

"Han var så fin kille, yada yada."
Knip igen käften ni som sympatiserar med honom.

Ursäkta till alla andra här för mina otroligt mindre väl valda ord och brist på moget språk.
Jag blir bara så förbannad!!!
Citera
2019-01-28, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Jag som så många andra är här för att försöka förstå just det. Några engelska artiklar som länkats upp här tycker jag har varit ett hjälpfullt raster. Frågan är hur många som ger sig tid att läsa dem.

Jag håller med dig om att det inte är ren och skär ondska.

Ondska nä, han brydde sig inte ett skit om sina barn, det är vad det är.
Dom var bara som schackpjäser för honom!!!
Citera
2019-01-28, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Intressant, kände inte till fenomenet "gaslighting" tidigare. Kan mycket väl vara en förklaring till varför dansbandssångerskan hängde sig! Speciellt nu, när vi vet att travkusken var psykopat!

Vi vet inte om Samuel var psykopat. Det spekuleras i det men ingen fastställd diagnos.
Det kan lika gärna vara mamman till barnen som utövat gaslighting mot Samuel.
Det går inte att dra några slutsatser ännu med så dåligt underlag.
Citera
2019-01-28, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ha var snarare en sådan som var för snäll och blev utnyttjad.
Mamman njöt medans hon drev honom till det här.
Hon gjorde ingenting positivt för att hjälpa till med hans ohälsa. Hon bara tog och tog.
Hemsk människa

Okej, du verkar faktiskt känna till ett och annat och det det var det här jag hade lite på känn och var rädd för, att det skulle kunnat förhålla sig just så och det är från min eget position sett minst lika vanligt som att det är en man som plågar en kvinna.
Skillnaden är bara att män söker inte hjälp och media lägger så gott som all fokus på kvinnor som råkat illa ut. Men på senare tid har detta börjat förändras så smått.

Om nu detta är fallet, är det fortfarande ingen ursäkt att ta sina barn med sig in i döden men det är en förklaring.

Samtidigt har jag grunnat sedan igårkväll på hur det kommer sig att de flesta som dömt i tråden har analyserat livesändningen på snarlikt vis och därtill lagt egna tolkningar. Ofta har man kunnat hålla med, i vissa andra fall inte alls. Men en sak stör mig i resonemanget.

SR anklagas återkommande för att framstå som egoistisk (även från mig själv i någon post) och att han inte nämner sina barn med mer att de är skjutna för att sedan övergå till sina egna klagomål.

MEN.. jag kan inte minnas att jag någonstans i tråden sett den tämligen enkla analysen om vad som hamnar först och högst upp i hans livesändning.

Han inleder med.."det här kommer bli värsta videon någonsin.."
Och säger sedan att.. "jag har precis skjutit mina grabbar, de är döda.."

Så hur har ni tänkt om det?
Citera
2019-01-28, 03:22
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Vi vet inte om Samuel var psykopat. Det spekuleras i det men ingen fastställd diagnos.
Det kan lika gärna vara mamman till barnen som utövat gaslighting mot Samuel.
Det går inte att dra några slutsatser ännu med så dåligt underlag.

Intressant vändning, om nu något sådant skulle vara fallet. Tror nog de flesta, mig inkluderat, tror att det är SR som är förövaren (psykopaten).

En teori isf skulle vara att SR tog på sig barnamorden för att skydda någon annan. Skulle även förklara behovet av FB-videon där han erkänner dådet.
Senast redigerad av Max3x 2019-01-28 kl. 03:33.
Citera
2019-01-28, 05:27
Medlem
Timeouts avatar
Vi vet genom hans vänner att han brukade skriva långa inlägg på fejan som han sedan raderade dagen efter och i dom var han öppenhjärtig med sitt mående och då mådde han inte bra.
Undrar varför han satt och var öppenhjärtig på kvällarna och sen raderade nästa dag? Suttit och supit och blivit fyllesentimental kanske och tog bort det dagen efter när han nyktrat till?
Ingen tog det ju tydligen på allvar och man kan ju fråga sig varför? Dom kanske tog det för vad det var, fyllesnack som dom var vana vid?

Vem var han innanför hemmets väggar? Den sidan som bara närmaste familjen fick se?
Hans ex Anna hängde sig i deras hem 2007. Varför?
Hans sambo Karin lämnade honom. Varför?
Han var kanske ingen trevlig människa... och vissa inlägg tyder ju på det.
Hade han alkoholproblem som så många andra inom travsporten?
Den beskrivna lynnigheten och opålitligheten tyder på det... alternativt att han surnade till när narcissisten i honom inte fick som han ville eller det inte gick som han ville... eller båda.
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Knepig jävel. Dubbel. Visste aldrig var man hade honom riktigt som person. Ena stunden pålitlig för att nästa skita i det mesta. Lynnig skulle jag vilja säga. Och den uppfattningen jag fick att han också var kontrollerande. Kontrollmänniska framförallt när det gällde sin familj. Att hans tjej fick nog till slut var inte så överraskande. Märkligt att det kan finnas såna individer som ska kontrollera allt vad partnern och barnen gör och inte låta de ha egna liv.
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Snäll människa? Ingen människa som dödar små barn är snäll. Jag "kände" också honom, då jag var med och ägde en häst som han tränade och träffade honom ett par gånger. Oerhört märklig snubbe. Mycket lynnig. Kunde gå från trevlig ena gången till nonchalant och iskall nästa. De borde de också märkt som var runt honom. Och sånt beteende är verkligen inget att hylla.
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Jag har stött på en liknande personligheter som barnamördaren. Någon som varit mycket omtyckt av sin omgivning men bakom stängda dörrar en helt annan person, med sina närmaste, speciellt under alkoholpåverkan. Ett litet tips till alla kvinnor, sup ner framtida partner, då släpper fasaden och de mentala spärrarna som hålles uppe vid nyktert tillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av stortoka
Där har du en poäng! Var vän med en fd alkoholist som varit nykter i 8 år. Hen tog lite dricka med en kompis innan hen besökte mig. Tog ett par öl eller kanske fler, jag vet inte, och sen var helvetet löst med svartsjuka utan grund, hot om att döda mig etcetera. Ett gott råd, bjud din partner på lite alkohol innan du inleder ett närmare förhållande. Det finns de som är direkt livsfarliga runtom oss!

Jag bröt all kontakt!
Jodå dom där har man träffat på och jag har en person som jag absolut inte går i närheten av när han är full, för blir han retad då kan det bli riktigt farligt.
Citera
2019-01-28, 05:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
Alltså, ju fler gånger jag ser denna film desto mer förbannad blir jag.

"Jag orkar inte längre"
"Jag hatar Karin, hon e mitt ex som, hon har träffat en ny jävla afghankille blaha blaha... så jag klarar inte"
etc etc etc.

Hur stor egoist är man om man dödar sina EGNA barn för att man HATAR KARIN?
För att hon träffat en ny kille?
För att hon inte vill ha med honom att göra?

Dumma jävla patetiska avskum till människa, avrättar sina egna barn, inte skyldiga till något.

Om nu Karin e så jävla kall och what not, så ta för fan endast ditt egna liv eller/och Karins men blanda för helvete inte in dina egna oskyldiga barn.

Nu tycker jag ju absolut inte att han ska ta Karins liv öht men ifall det var det som störde honom så mycket, så hellre hennes liv och sitt egna.

Detta handlar inte om någon tillfällig psykisk störning, detta var överlagt mord, planerat för att straffa Karin på värsta tänkbara sätt för att hon knullar afghankillar och fortsatt med sitt liv.
Han struntar fullständigt i sina egna barn och såg dom bara som pjäser i hans jävla spel.
Helt oförståndig att förstå vilken skada han gör, inte bara på Karin och hennes egna födelsedag men hela sin egna familj och vänkrets.
Förbannat jävla monster!!!

"Han var så fin kille, yada yada."
Knip igen käften ni som sympatiserar med honom.

Ursäkta till alla andra här för mina otroligt mindre väl valda ord och brist på moget språk.
Jag blir bara så förbannad!!!
Be inte om ursäkt för det är precis många andra känner och jag håller med dig till 100%.
Jag har sett filmen flera gånger och det finns ingen ångest, bara TYCK SYND OM MIG!!! och hatet till Karin och skitsnack om henne.
Barnen berör han knappt mer än att han har skjutit dom med två skott var och dom sov och han tänkte inte sitta i fängelset resten av sitt jävla liv för det. Till och med när han pratar om barnen hamnar han själv i fokus för han ska minsann inte sitta i fängelset. JÄVLA AS!!!
Dom här morden är bara en sak. HÄMND PÅ PARTNER!!!
Citera
2019-01-28, 05:44
Medlem
Sababas avatar
Alkohol och personliga motgångar. Gör ont i hjärtat över att två oskyldiga pojkar drabbades.
Senast redigerad av Sababa 2019-01-28 kl. 05:48. Anledning: Fann länk
Citera
2019-01-28, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nej, det går inte att lindra med om det var en vanlig tisdag eller onsdag. Men djävulskt när något händer en speciell dag för då kan inte den dagen gå förbi.
Ska i dag träffa en kvinna vars familjemedlem dog på julafton, för 30 år sen! Hon kan inte fira jul alls.
Jag själv har förlorat två personer i min familj, dem ena på en vanlig tisdag, den andra på nyårsafton.
Den enes dödsgad kan ibnland passera medans den andres sitter som etsad pga datumet.

Förstår vad du menar och det låter rimligt och tungt. Men tror du inte att det blir en särskild typ av situation när det gäller barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in