Citat:
Ursprungligen postat av
SecretQ
Är du Flashbacks lärare som berättar vad vi ska ta reda på och anta?
Först snackar du om "med säkerhet vad det gäller kvinnor", sen byter du till "det förekommer". Hur gammal är du och vad har du varit med om i ditt liv?
Jag tycker att du ska ta in att två oskyldiga barn har blivit avrättade av sin far som sedan tog livet av sig. Ett planerat dåd som han säger i filmen. Oavsett vad mamman har gjort honom så hade han inte rätt att beröva sina söner livet. Om du bläddrar i tidigare inlägg så kan du läsa om vad han steg för steg av hat gjorde innan morden.
Ja, det var en knäckt och ledsen man som gjorde det, men smart nog att tänka ut saker i detalj för att det skulle förorsaka så mycket skada som möjligt för modern. Att döda pojkarna på hennes födelsedag till exempel. Varför tog han inte bara livet av sig själv?
Att barnen aldrig skulle få växa upp och bli stora fanns inte på kartan. Hatet mot exet var större.
Jag är 55+ och har ett koppel ungar. I min värld, vad mina ex än skulle ha hittat på mot mig, skulle jag aldrig ta fram någon bössa. Nu tycker jag att du funderar på det där med att "vi kan med stor sannolikhet anta att kvinnan i detta fall inte är någon ängel-grejen" och konstaterar att vuxna människor trots att de är ledsna, bittra arga, har ångest, är rädda inte skjuter sina barn. Och du, om om inte kvinnan var en ängel, vad kallar du då pappan?
SUCK! Vi vet med säkerhet att något förekommer. Är det svårt att förstå? Tänk om folk kunde läsa igenom vad som står innan dom öppnar näbben.
Nu vet inte jag varifrån du har fått att han hade legal rätt att döda sina barn? Känns något som du bara fått för dig emotionellt och irrationell. Jag vill tro att han hade blivit fälld för brottet av våra patriarkala domstolar trots vad du som feminist tycker.
Fascinerade med det kvinnliga synsättet. I detta fall så uppförde han sig som en man som tog ansvar. Han begick brottet och avslutade senare sitt liv. Berätta vad vårt förtryckande patriarkala samhälle mer skall göra? Den som utförde brottet är död! Herregud vad ni är tragiska i er brist på logiskt resonemang samt att leva i verkligheten.
Jag har sett ett stort antal dödsfall orsakade av era hjältar som bygde upp ert älskade kalifat. Vad märkligt att då var det helt plötsligt hjältar och martyrer. Tänk om han konverterade just innan han neutraliserade de två barnen? Hels plötsligt gick han från ond til god. Kvinnor är märkliga.
Vi kan dock konstera ett antal saker. Hon valde honom eftersom kvinnor väljer män och inte tvärtom. Hon måste då ha vetat vad som skulle vänta alltså skall hennes ansvar inte förringas på något sätt. Han är ju bara en ond man med sina primitiva drifter och hon den goda, allsmäktiga kvinnan väljer honom. Säger en hel del om henne. Eller var det så att hon valde honom som betahane för att försörja henne och de två barnen som antagligen inte var hans. Tji, fick hon! Även en betahane kan visa lite ryggrad och säga ifrån!
Säg att han hade varit en cool liten kriminell rackare från våra förorter som under ett inbrott hade eliminerat dom små liven. Då hade det berott på utanförskap och han hade varir oskyldig.
PS! Jag kan bara återigen konstatera att vi har tre vita av manligt kön som inte är kvar på detta jordklot. Som kvinna borde man tycka att det är bra dels för miljön och dels ur en antirasistisk synvinkel. HUR FAN SKALL KVINNOR HA DET EGENTLIGEN!