2019-01-27, 15:50
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja verkligen, driver kvinnor till självmord och dödar barn. Bra kille, en hjälte för cucks och incels.

Det ena behöver inte utesluta det andra. Mamman kan ju faktiskt vara det svin som GM säger att hon är. Det vidrigaste avskummet är han ändå själv som tar ut sin hämnd mot henne på detta vis. Det går inte att försvara hur man än vänder och vrider på det.
Citera
2019-01-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
vad kommer då avsaknaden av spärrarna i från då helt plötsligt
De finns där hela tiden men behöver inte märkas förrän någon drabbas av vad personen anser är den ultimata kränkningen. Mängder med människor går genom livet utan att skada andra trots att de har personlighetsstörningar
Citera
2019-01-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Vad har du för belägg? Länka gärna.
Om du är mer intresserad så går det nog att fördjupa sig i det på trovärdiga källor på nätet.
långvarig nedstämdhet kan leda till djup depression men sök och fördjupa dig om intresset finns.
Citera
2019-01-27, 15:54
Medlem
Ockhams rakkniv;

- Hatet till x-et gjorde att det brann i skallen på S, rena härdsmältan.
- Han sköt sina barn och tog livet av sig som en ren hämnd.

Hatet och hämnden var det enda som höll honom uppe och igång fram till den planerade dagen för hämnden...hennes födelsedag.

Innan dess var han kanske, eller kanske inte, ungefär som du och jag...lite lagom glad, lite lagom ledsen, lite lagom impulsiv, lite lagom festlig, lite lagom farsa till grabbarna, lite lagom i största allmänhet.

Men till skillnad från dig och mig, så trodde han att han ägde sin familj.

Man kan inte äga någon annan, inte sin sambo, inte sina barn...ingen alls faktiskt.
Man kan bara förtjäna dem och deras kärlek och man har det till låns...det missade han grovt.

Älskade barn, kära x-sambo...jag saknar ord!
Citera
2019-01-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Folk har redan dragit paralleller runtom med Johanna Möller då dom är väldigt lika i beteende. Samt Afghanpojksälskare.
Bara hoppas Karin får ut dom pengarna hon vill

Om du skriver tydligare blir det lättare att värdera din information.

Folk i området? Gemensamma vänner? Eller har du själv varit i kontakt med SR eller KA?
Citera
2019-01-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Detta är exakt det jag reagerade på också. Att han själv ville dö för att slippa fängelse. På något sätt hade det varit mer rimligt om han inte hade velat leva mer efter den fruktansvärda handling han just begått och den smärtan han sedan hade behövt leva med. När han säger att han vill dö för att slippa fängelse så framställer han barnen som känslomässigt oviktiga för honom. Att begå självmord för att slippa fängelse efter att ha dödat sina barn låter så fattigt...
Jag tror att det är något han svarade på en kommentar i livesändningen. För någon skriver att han har ju hela livet framför sig och då verkar det som att han svarar att han inte vill sitta i fängelse hela livet.
Citera
2019-01-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Om du är mer intresserad så går det nog att fördjupa sig i det på trovärdiga källor på nätet.
långvarig nedstämdhet kan leda till djup depression men sök och fördjupa dig om intresset finns.
Du ska inte vara så säker på dina antaganden, och du ska basera dina antaganden på forskning.
Citera
2019-01-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ganska mycket felaktigheter i din beskrivning.

Äntligen någon som beskriver korrekt vad som gäller.
Alla andra kan väl läsa det här istället för att komma med en massa felaktiga påståenden!
Vi har precis gjort boupptäckning efter min mor som varit sambo i över 30 år, så nääää inga felaktigheter i det jag förklarat.
Han fick inget efter mor enl sambolagen.
Däremot fick han behålla bohaget, då det inte fanns något värde i möblerna.
Sen så hade hon testamenterat 50% till honom, efter när vi syskon fått vårt alltså våra laglotter.
Så du får nog koll mer noga.
Enligt svensk arvslag ärver inte sambo sin sambo. Om det inte står annat i ett testamente.
Så hans arv då inte barnen lever går till syskon.
Oavsett hur länge man varit sambo så ärver inte sambon något om det inte står skrivet.
O nu är ju fallet så att de inte ens va sambo.
Vet du inget om arvsordning o lag så läs på lite.
Citera
2019-01-27, 16:02
Medlem
Jag hade en bekant som sköt sig själv med kulgevär och de var en vidrig syn... och med hagel * 2 skott så blir det mkt värre... är jagare själv så jag vet hur hur mkt ett hagelgevär förstör
Citera
2019-01-27, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Läkaren kan ingenting göra om patienten inte är ärlig. Han måste ha ljugit om sitt vapeninnehav.

Ljugit eller undanhållit, spelar ingen roll. Läkare ska anmäla ändå.

"Enligt 6 kap. 6 § vapenlagen (1996:67) ska en läkare som bedömer att en patient av medicinska skäl är olämplig att inneha skjutvapen omedelbart anmäla detta till polismyndigheten.

Syftet med anmälningsskyldigheten är att förhindra missbruk, olyckshändelser och brottslig verksamhet med hjälp av legala vapen.

Det är polismyndigheten som utreder om patienten har vapen eller inte, samt beslutar om ett eventuellt omhändertagande av vapen och/eller återkallande av vapentillstånd."
Citera
2019-01-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
I Sverige äger vi vapen för jakt och målskytte. Staten har våldsmonopol, innebär att det i princip är omöjligt för en privatperson att få licens på ett vapen för personskydd.
Ja det var inte jag som nu påstod att vapen behövs mot vilda djur och inkräktare men tack för att du utförligare förtydligar emot resonemanget av att kvinnor inte först skulle hämta vapen innan de skyndar till sina barn vid farliga situationer.
Citera
2019-01-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hur hade de löst det med barnen, varannan vecka, varannan helg?

Vet inte, men Marianne (vän) hjälpte ibland till med att ta ngt barn till dagis vilket kan tyda på veckovis. Dock oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in