2019-01-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det tror jag inte stämmer eftersom det handlar om minuter från det att han publicerade det som hänt. Någon annan visste att något hänt innan vännerna på FB fick ta del av händelsen. Om det var grannen, dvs personen som hyrde av honom eller mamman har jag ingen aning om. Eller var det en av systrarna som förstod honom som ringde till polisen om han ringde upp henne och berättade vad som hänt?
Jag vet inte vad som stämmer och inte stämmer, det var det jag såg på löpsedeln och vad jag förstått, är också att ingen som vet exakt när han gjorde det hemska mot sönerna, betalade han räkningarna, skrev brev och sånt efter eller före, det är det ingen som vet heller mer än utredarna som har rätt att gå in och kolla sånt sen rättsläkaren/obducenten som kan fastställa tid för dödsfallen.
Citera
2019-01-26, 18:25
Medlem
Till er som anser att han var självisk, jätte ego, egoistiskt j-a svin och allt annat, jag tror ingen kan föreställa sig här inne hur han mådde just i det ögonblicket han la upp live streamen, ingen vet hur han har mått senaste tiden heller för den delen, vilka personliga problem han haft, hur hans psykiska mående har varit. Ingen som vet, så visst man kan anse att det är otroligt själviskt och egoistiskt...
Men som sagt, jag tror inte många här ens kan föreställa sig hans situation, tror dom allra flesta här är långt ifrån att begå självmord..att man är självisk när man står inför ett självmord och mår hur dåligt som helst och inte kan se någon annan utväg, vilket han nu inte är den förste att göra...så ja det är själviskt, men mår man så j-a dåligt och har nått vägs ände tror jag att alla är själviska för att få slut på sitt eget lidande...
Jag försvarar absolut inte hans handling, den är avskyvärd men det jag säger är

don’t criticize what you don’t know..
Senast redigerad av RLKing 2019-01-26 kl. 18:29.
Citera
2019-01-26, 18:29
Medlem
Hur kunde han veta hur många sms Karin skickat till anabolafghanen?
Citera
2019-01-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Jag vet inte vad som stämmer och inte stämmer, det var det jag såg på löpsedeln och vad jag förstått, är också att ingen som vet exakt när han gjorde det hemska mot sönerna, betalade han räkningarna, skrev brev och sånt efter eller före, det är det ingen som vet heller mer än utredarna som har rätt att gå in och kolla sånt sen rättsläkaren/obducenten som kan fastställa tid för dödsfallen.
Blir det någon förundersökning i målet även fast GM är död? Tänker att det måste bli det eftersom ett brott har begåtts. Kommer det i så fall att bli offentligt?
Citera
2019-01-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RLKing
Till er som anser att han var självisk, jätte ego, egoistiskt j-a svin och allt annat, jag tror ingen kan föreställa sig här inne hur han mådde just i det ögonblicket han la upp live streamen, ingen vet hur han har mått senaste tiden heller för den delen, vilka personliga problem han haft, hur hans psykiska mående har varit. Ingen som vet, så visst man kan anse att det är otroligt själviskt och egoistiskt...
Men som sagt, jag tror inte många här ens kan föreställa sig hans situation, tror dom allra flesta här är långt ifrån att begå självmord..att man är självisk när man står inför ett självmord och mår hur dåligt som helst och inte kan se någon annan utväg, vilket han nu inte är den förste att göra...så ja det är själviskt, men mår man så j-a dåligt och har nått vägs ände tror jag att alla är själviska för att få slut på sitt eget lidande...

Det finns miljoner människor som har gått igenom en skilsmässa utan att blåsa skallen av sig själv och ungarna. Hans handling var avskyvärd och oförlåtligt. Han har ingen som helst äganderätt till sina barn's liv .
Citera
2019-01-26, 18:32
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Okej, dags för lite klargöranden för folk som inte gitter söka själv.

Gärningsmannen Samuel Rehn (född 1972), travkusk
https://www.facebook.com/profile.php?id=1613003936
https://www.instagram.com/samuelrehn/

De två pojkarna
https://www.facebook.com/marianne.wegner.5/videos/2066697233343994/

Kvinnan som benämndes som Godis-Marianne, alltså Samuels kollega och vän (född 1953)
https://www.facebook.com/marianne.wegner.5

Pojkarnas mamma, Karin Andersson (född 1982), travkusk
https://www.facebook.com/karin.andersson.54943

Karin Andersson är fortfarande skriven på samma adress som Samuel Rehn trots att paret verkar ha separerat i augusti enligt Karins Facebook.
https://www.merinfo.se/search?ae6=M%C3%B6klinta%20N%C3%A4s%20121&ae4=M%C3 %B6klinta&d=p

Karin fyllde 37 år igår, Samuel valde alltså att skjuta både sig själv och parets båda barn på barnens mammas födelsedag. Han valde även att livestreama stunden mellan morden på barnen och sitt eget självmord på Facebook.

Väljer att citera eftersom folk inte gitter söka själva.
Citera
2019-01-26, 18:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Återigen, för säkert tionde gången jag skriver det nu: då tar man sitt eget liv. Allt annat är oförklarligt och oförlåtligt! Men fortsätt du att försöka med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Känns nästan som att film och verklighet glider ihop i vårt sjuka samhälle.

Han skjuter sina två barn och omedelbart efter livesänder han på Facebook där han dessutom annonserar sitt eget självmord som ska äga rum någon minut senare..

"Jag har två bössor, jag lägger mig i poolen"

Och mellan tårarna får han fram

"Jag ville bara berätta"

Räckte det inte med det brev han redan skrivit?

Det är någonting med direktkommunikation och uppmärksamhet som vi verkar så perverst beroende av.

T.o.m när när han dödat sina egna barn och står i begrepp att ta livet av sig så vill han ha en sista bekräftelse på Facebook..

"Jag hoppas att Karin tittar nu"

Känns precis som en b-rulle rent dramaturgiskt.

Jag kom att tänka på en scen i filmen jägarna, Lennart Jähkels rollfigur, när han erkände för sin bror(Rolf Lassgårds karaktär) att han hade dödat den asiatiske bruden och den mentalhandikappade mannen i byn.

Samma tårar och överdramatiska scen.

Som sagt, film och verklighet går knappt att skilja åt längre!

Ur led är tiden.

Istämmer helt. Får verkligen se upp. skönt det finns riktiga möten fortfarande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Nej, däremot ett sms.
Det är väldigt stor skillnad på ett mms och ett sms, vill bara påpeka det.
Citera
2019-01-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det finns miljoner människor som har gått igenom en skilsmässa utan att blåsa skallen av sig själv och ungarna. Hans handling var avskyvärd och oförlåtligt. Han har ingen som helst äganderätt till sina barn's liv .
Amen, det är två mord som begåtts och det var dessutom hans egna barn. Det är avskyvärt och oförlåtligt.
Citera
2019-01-26, 18:38
Medlem
Citat:

Nu förväxlar du psykiskt dåligt mående med dubbelmord. Två helt skilda saker.

Den här mannen har mördat sina barn för att hämnas på sitt ex.

Och snälla, skriv inte på engelska när du inte kan stava på engelska.

Såg att du ändrat felstavningen nu. Bra. En felstavning kan man ändra - men ett dubbelmord på barn kan man inte ändra.
Senast redigerad av Nizzka 2019-01-26 kl. 18:42.
Citera
2019-01-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Blir det någon förundersökning i målet även fast GM är död? Tänker att det måste bli det eftersom ett brott har begåtts. Kommer det i så fall att bli offentligt?
Jag tror att en utredning lär ske och de måste fastställa dödsorsaker och när m.m m.m men det finns ju ingen att dömma för brottet, vet inte vad som gäller för försäkringarna då både SR och barnen antagligen var försäkrade och hur ser det ut med det för SR vid självmord. Dessa saker lär det ju till en utredning för att det verkligen var självmord, tror du inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in