2019-01-26, 01:07
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Inte ett dugg lättkränkt faktiskt. Dock jävligt lätt irriterad när folk inte läser ordentligt vad jag skriver. Jag har aldrig någonsin försvarat honom. "I varje inlägg är du aggressiv och det är nästan så man tror att det finns besvikelse och ilska från nån relation som gått i kras." haha snyggt försök att "kränka lite till" Nä, jag tycker bara folk är otroligt korkade som inte läser ordentligt vad jag skriver. Om det nu är så att jag uttrycker mig otydligt eller felaktigt, fråga då... istället för att försöka sig på fåniga tekniker för att trycka ner folk. Finns väl inte en jävel här som är så dum att man på riktigt tar åt sig av vad som skrivs här, gör det? I så fall borde man kanske inte hänga här då.

Det är en tråd i ABK, Två mord och mördaren sanerade sig själv. Men en fjärde person finns kvar, som av allt att döma har en ganska stor del i ett drama, då mördaren upprepade gånger framhäver henne som "ond". Klarar man inte av att folk vill veta mer om henne eller misstror henne kanske man skall ifråga sätt om det är en själv som är den "lättkränka" eller helt enkelt inte hänga på den här forumsdelen?

Du verkar vara som gärningsmannen inkarnerad. Han "framhäver henne som ond" enligt dig. Han sa väl inte det. Hon har varit känslokall mot honom sa han mer specifikt. Kan väl ha funnits anledningar till det kanske? Kanske var han en skitstövel i äktenskapet och efter skilsmässan, vad vet vi. Sedan kan man ifrågasätta hur trovärdig han är om han befinner sig i en psykos eller i en grov förvirring efter morden.
Citera
2019-01-26, 01:10
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Någon som vet hur han ”påade” sin livesändning? Hade han gett signaler tidigare, om att någonting extremt höll på att hända? Visste de som tittade att nåt var riktigt illa? Varför börjar man direkt att filma när en Facebook-kompis sänder live, om man inte vet, eller åtminstone anar, att det är någonting väldigt speciellt man ska få se?

Livesändningarna sparas alltid och går att se om i efterhand så det förklarar det.
Citera
2019-01-26, 01:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
K ägde aldrig Rocky Reach, hon tränade endast honom.
När hästen avled ägdes den av PJ Blood Bank Breeding AB.

Det vore önskvärt med research av dig innan du skriver lögner och fantasier.

Lögner och fantasier? Jag spekulerar, kommer med teorier och hypoteser som alla andra. Det verkar vara du som tycker om att sprida lögner och vara respektlös mot dina medskribenter av ditt inlägg med falska anklagelser mot mig att döma.

Ska du inte anklaga och tillrättavisa andra skribenter också för deras spekulerande om SR och hans liv och leverne? Fegt att ge sig på en enda skribent för något som vi nästan alla gör här.
Citera
2019-01-26, 01:11
Medlem
En psykos, psykotiska inslag eller förvrängd verklighetsuppfattning om vad som är sant/inte sant och om personen i fråga hade förvrängds verklighetsuppfattning behöver INTE visa sig på ett två minuters klipp. INGEN läkare i världen kan göra den bedömningen UTAN att sitta med Samuel och ställa frågor till honom... Lyssna på hans svar. Baserat på svaren och hur Samuel resonerar DET kan man göra en bedömning huruvida personen är i en psykos eller inte. Blir less!

Ibland kräva det långa och djupa samtal med en person för att upptäcka att denna har psykotiska tankar, förvrängd veklighersuppfattning m.m Personer i gränslandet kan OFTA hålla ihop sig själva, ni ska bara veta. Tills man börjar fråga... Prata... M. M höra resonemang m. M

Så till er alla som kastar ur er diagnoser hit och dit. Omgivningen har sagt att han har betett sig annorlunda och haft mörka tankar. De är inte helt osannolikt att han hade en psykos eller en depression som är så djup så att han har fått psykotiska inslag. Låter troligt.

En skör själ som det helt enkelt blev för mycket för.

Tolkning av mammans kommentar:

Har föder hat. Pappan ska inte hatas, mamman verkar ödemjuk och vet att detta inte var "Samuel" som begick dessa handlingar.
Citera
Medlem
Svårt att avgöra om det finns fler motiv för GM gärning i detta läge.

Vore intressant att få in tips från personer som har insyn eller på någotvis kan fylla i luckorna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Titta på klippet igen. Lägg märke till detaljerna. Min tolkning är att han inte var ett mobboffer. Han bölar som ett barn för att han precis mördat sina egna, eller för att han är i klimaxen av en psykos. Drivkraften i fallet känns som en blandning av självömkan och ilska, gentemot frun.
Jo, jag såg den flera gånger.
Men som motargument, Fruns Facebookande dagarna efter hennes barn mördats av deras pappa, det beteende kan man förbi se för att hon befinner sig i en mardrömslik situation där man omöjligt kan förutse eller döma hennes beteende? Tror inte vi kan bedöma äktheten i hans påstående på sättet han grinar efter att ha döda sina barn heller.

Det enda vi vet med säkerhet, det är ju det han säger. Och hennes aktivitet dagarna efter morden.

Men ja, jag kan ju erkänna att jag kanske börjar tvivla en smula. Men jag tror ändå att hon måste ha ett finger med i spelet... Eller så är det väl för att det för mig är så ofattbart att man gör sånt där, bara utav svartsjuka. Men jag kan ju inte bara släppa den känslan jag fick.
Citera
2019-01-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Livesändningarna sparas alltid och går att se om i efterhand så det förklarar det.

Naturligtvis. Korkat av mig.
Citera
2019-01-26, 01:15
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Jo, jag såg den flera gånger.
Men som motargument, Fruns Facebookande dagarna efter hennes barn mördats av deras pappa, det beteende kan man förbi se för att hon befinner sig i en mardrömslik situation där man omöjligt kan förutse eller döma hennes beteende? Tror inte vi kan bedöma äktheten i hans påstående på sättet han grinar efter att ha döda sina barn heller.

Det enda vi vet med säkerhet, det är ju det han säger. Och hennes aktivitet dagarna efter morden.

Men ja, jag kan ju erkänna att jag kanske börjar tvivla en smula. Men jag tror ändå att hon måste ha ett finger med i spelet... Eller så är det väl för att det för mig är så ofattbart att man gör sånt där, bara utav svartsjuka. Men jag kan ju inte bara släppa den känslan jag fick.

Herregud. Alla beter sig olika vid svåra förluster och allvarlig psykiskt ohälsa. Vissa tar stöd av vänner och försöker fortsätta med livet oavsett om det handlar om att sitta på FB. Ett ytterst fåtal mördar sina barn. Alla är olika.

Dock känns det föregående bättre än det sistnämnda, inte sant?
Citera
2019-01-26, 01:15
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Fy fan. Man har sett mycket mondo/gore/bizarre-videos i sina dagar, men denna tar nog priset ändå... Sitter här helt stum.
Samma här.

Jag brukar ibland kunna leva mig in i hur gärningsmän i olika mordfall har tänkt, men i det här fallet så känner jag bara mig tom inombords när jag försöker. Jag brukar normalt sett vara väldigt försiktig med att stämpla folk som onda och rubbade, men i det här fallet så finns det helt enkelt ingen annan förklaring.
Citera
2019-01-26, 01:16
Medlem
Kan det vara så att 90 % av engagerade i tråden är män?? Verkar vara svår kränkta och kloka!? (lite ironi bara från en 55 årig man)
Citera
Medlem
Av alla hemskheter så tror jag nästan att de här utökade självmorden hör till de kriminalfall som berör mig mest illa.

Sala, visst ligger det lite norr om Västerås? Västmanland i så fall, har alltid haft idén om västmanlänningar som vettiga och sunda. Trevligt folk helt enkelt, inga storstadsdivor, inte insnöade.

Västerås och Mälardalen med omnejd förknippar jag med friska och "normala" människor. Man kanske får revidera den bilden lite nu..
Senast redigerad av ThinkTank111 2019-01-26 kl. 01:19.
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Inte ett dugg lättkränkt faktiskt. Dock jävligt lätt irriterad när folk inte läser ordentligt vad jag skriver. Jag har aldrig någonsin försvarat honom. "I varje inlägg är du aggressiv och det är nästan så man tror att det finns besvikelse och ilska från nån relation som gått i kras." haha snyggt försök att "kränka lite till" Nä, jag tycker bara folk är otroligt korkade som inte läser ordentligt vad jag skriver. Om det nu är så att jag uttrycker mig otydligt eller felaktigt, fråga då... istället för att försöka sig på fåniga tekniker för att trycka ner folk. Finns väl inte en jävel här som är så dum att man på riktigt tar åt sig av vad som skrivs här, gör det? I så fall borde man kanske inte hänga här då.

Det är en tråd i ABK, Två mord och mördaren sanerade sig själv. Men en fjärde person finns kvar, som av allt att döma har en ganska stor del i ett drama, då mördaren upprepade gånger framhäver henne som "ond". Klarar man inte av att folk vill veta mer om henne eller misstror henne kanske man skall ifråga sätt om det är en själv som är den "lättkränka" eller helt enkelt inte hänga på den här forumsdelen?
Nja, det är lågt att skriva att någon är utvecklingsstörd bara.
Vad det gäller gärningsmannen som hatar, är ledsen, bkivit knäckt - ja, allt man kan tänka sig. Varför dödade han då inte henne? Var det inte för hårt straff för vad hon "drivit honom till" utan det mest kännbara skulle vara att skjuta hennes (och hans) barn kanske?

Det hela var ju dessutom planerat. Galen eller inte så planerar han mord på grabbarna och sig själv, samtidigt som han fixar allt praktiskt.

Samma kväll som pojkarna skjuts är det deras mammas födelsedag. Exet som enligt dig drivit honom till vansinne får sina barn mördade när hon fyller år. Gärningsmannen hade som han själv så planerar det. Inte skjuta exet och hennes nya snubbe, utan småkillarna.
Driven till vansinne eller inte, han var en egoistisk och feg jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in