2019-01-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Oproffsigt? OK, så allt annat som skrivs här är proffsigt menar du?

Att diagnoser en död människa när man är ssk är märkligt!
Citera
2019-01-26, 17:03
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har snabb skannat videon. Gratis program just nu.
Här kan vi se ungefär de som skrev under tiden videon låg online.
Inte så mycket hjälp förstås...

Min Video är 03:32
https://imgur.com/a/DTHdf4y

Det har tydligen varit några som har kommenterat.
Kanske någon ringde till KA eller polisen.

Det var det bästa jag kunde se med denna skärm fotograferad avbild.

Inte såg man mycke,du får uppgradera din potatis till nått bättre.
Citera
2019-01-26, 17:07
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Finns det någon som sitter på ”citat” från sändningen? Kanske inte ord för ord.

Har inte kollat tråden på någon dag och verkar missat mycket, skickade S verkligen ett mms med bild på deras skjutna söner till mamman? Sjuke jävel, brinn i helvetet.

Jag översatte den igår. här har du. Ord för ord.

Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
För dem som inte vill titta på videon, här är allt som sägs, samtidigt som han låter som att han är i målbrottet, är helt rödgråten och bölar.

Hallå...

Är jag live nu?

Andreas!
(Börjar storböla)

Det här kommer va den värsta videon som har varit i hela världen.

Jag har nyss skjutit mina grabbar

Jag orkar inte längre, karin har varit ett sånt jävla svin och utpressat mig och allt. Jag orkar inte längre. Nu står jag på ordet, jag kommer att skjuta mig om några minuter. Dom är döda bägge grabbarna. Jag hatar Karin, hon har hittat en ny jävla Afghan-kille som hon är dö-kär i och har skickat så mycket sms till, så jag klarar inte det här.

Det här ska jag inte visa egentligen men jag lägger ifrån min telefon snart när jag skjuter mig. Dom sov grabbarna, så dom vet inte om det. Jag sköt dem med två skott var. Dom vantrivs hos sin mamma, och hon prioriterar bara jävla skit. Hon har träffat nån afghans anabolakille som är 26. Men jag klarar inte det där. Jag klarar inte det där som alla säger om att vara stark.

Snart kommer polisen, och jag tänker inte vara med om det längre. Jag har skrivit ett jättebra brev om hästar och hur jag vill att gården är och hur jag vill att alla ska få fixa.

Det här är det värsta jag trodde aldrig skulle hända. Men det är ingen som har brytt sig. Marianne, och min syrra har brytt sig, men Karin har varit så jävla iskall, empatilös och hon har totalt skitit i mig. Jag hoppas hon kanske tittar, men det gör hon inte antagligen. Hon har blockat mig från allt och sen tycker hon bara att jag är ett jävla svin. Det här kanske blir stoppat i facebook jag vet inte men jag har tänkt på det här längre. Jag har gjort i ordning och betalat alla räkningar så syrrorna får det lätt att fixa vid bouppteckningen.

Ingen kan hjälpa mig nu. Ni måste fatta, jag tänker inte sitta inne i ett helvt jävla liv för att jag har dödat grabbarna. Jag har två bössor här nu, jag kommer lägga mig i poolen och bara dö. Jag ville bara berätta hur sista tiden har varit, och ingen fattar och nu tror jag att snuten kommer. Vi hörs, hejdå.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-26 kl. 17:13.
Citera
2019-01-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marskroskvinna
Att ställa diagnoser är ju något vi gör i min arbetsgrupp. Men visst jag kanske var för kategorisk men jag bedömer inte att GM var psykotisk innan dådet (han hade hästar i träning och tävling). Möjligen (och där rättar jag mig själv) skulle han kunna vara så deprimerad att det skulle ha kunnat bedömas som en "allvarlig psykisk störning" i lagens mening.

Visst jag kan ha fel men detta är flashback och inte en disputation.
Citera
2019-01-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
skickade S verkligen ett mms med bild på deras skjutna söner till mamman?

Nej, däremot ett sms.
Citera
2019-01-26, 17:13
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto

Jag vet... :-(
Men "original" videon suger Major.
Den är ju skärmfotograferad!
Men vi kan i alla fall se klockslag för de som vet mer men inte skriver här inne.
Citera
2019-01-26, 17:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Det blir inte bättre än så. På filmen ser man inte alls någon mer text, förutom det du kan se i det som lades upp.
Citera
2019-01-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marskroskvinna
Klart man kan genom erfarenhet ge en trolig diagnos utifrån ett agerande detta görs av kriminologer och psykiatriker vid varenda vansinnesdåd som sker där man inte vet att en person är psykotisk och har noll verklighetsförankring
Citera
2019-01-26, 17:19
Medlem
Åt för en stund sedan och kollade precis på videon, inget bra val. Magen vänder sig för dessa pojkar.

Vad vet vi om S uppväxt? Någon som kan dela med sig av ett inlägg om den?
Citera
2019-01-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det blir inte bättre än så. På filmen ser man inte alls någon mer text, förutom det du kan se i det som lades upp.

Jag får tyvärr "svart i rutan". Ni som tittat på imgur-länken, tycker ni det tillförde något? I så fall vad.
Citera
2019-01-26, 17:21
Medlem
Det troligaste är väl att det var mamman som kom till gården innan polisen. Hon måste väl då fått något sms/mms av GM? Kanske GM trodde att hon skulle komma snabbare men då hon inte var hemma på sin födelsedag så tog det längre tid? Han kanske väntade på henne för att även skjuta henne men när hon inte dök upp som planerat så sätter sig GM och livesänder på FB för att komma åt mamman inför sina vänner? Mamman ska offentligt bära skulden för barnens död? Jag har ingen insyn i fallet men försöker att pussla ihop tidsschemat.
Citera
2019-01-26, 17:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Att ställa diagnoser är ju något vi gör i min arbetsgrupp. Men visst jag kanske var för kategorisk men jag bedömer inte att GM var psykotisk innan dådet (han hade hästar i träning och tävling). Möjligen (och där rättar jag mig själv) skulle han kunna vara så deprimerad att det skulle ha kunnat bedömas som en "allvarlig psykisk störning" i lagens meningVisst jag kan ha fel men detta är flashback och inte en disputation.

Disputation? Hade du klarat skriva en avhandling så hade du inte suttit och slängt diagnoser omkring dig om folk efter en video på 3,5 minut. Att ställa en diagnos på en snubbe i akut förtvivlan efter att ha begått det svåraste brott en människa kan begå, är synnerligen.... ogenomtänkt (jag blev lite snäll på slutet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in