Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Vilken otroligt tragisk historia. Såg en snutt på filmen, men sen orkade jag bara inte längre.
Först tänkte jag att han var en självisk jävla idiot, men när man ser videon kan man ändå spåra
en viss empati hos honom, nästan ånger att han har skjutit grabbarna. Undrar om han ens var nykter?
Han känner sig oerhört sviken för att hans fru lämnat honom för en kille som är 11 år yngre än henne själv, att grabbarna inte tycker om det. Det är antagligen dessutom helt sant. Försvarar inte gärningen på något vis, men det hela blir på något vis något enklare att förstå. Så jävla tragiskt allting och de riktiga offren var de här två levnadsglada småkillarna. Samuel borde bitit ihop och gett all kärlek han bara kunnat till sina barn och skitit i den där Karin. Kan på något vis känna sympati för Samuel, tom tycka synd om honom, men hans gärningar att skjuta sina barn var otroligt fel. Psykisk sjukdom är
ett helvete och det är en tår som rinner nedför min kind när jag skriver det här. Jag tror jag på något vis kan leva mig in hur han har känt.
Att barnen inte trivdes hos mamman, det är hans ord.
Många barn med en bitter förälder säger det som de tror/vet att föräldern vill höra. Om inte annat så kan ledande frågor ge svar som passar den bittre perfekt, alltså har avrättningarna räddat sönerna från en hemsk tillvaro hos mamman.
Hans skäl till att ta livet av sig är att han inte tänker hamna i finkan, nån ånger över morden nämner han inte ens. Han har redan förklarat att han skjutit dom, två skott vardera och de märkte inget. Så var det överstökat.
Han hoppas att mamman har tittar på livesändningen, varför, om han har skickat en video till henne?
Han har planerat det länge, frågan är om barnen ingick i planen från början?