2019-01-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
fullkomligt oskyldig skulle mna väl inte kunna påstå, kvinnor kan ha en förödande påverkan på oss män, nu kan det ju bero på en drös med andra aspekter - sett till det stora hela - men hon var hans ex fru och delade vårdnaden om barnen.

Vi kan omöjligen veta hur hennes förfarande kring sin nya kärlek påverkat mannen.

Vilken jävla slags kvinna väljer att kära ner sig i en ensamkommande afghan kan ju också diskuteras...
Du tycker att kvinnan är medskyldig till mordet på sina barn för att hon förledde mannen och var otrogen. Du låter som en ISIS-krigare, är du radikaliserad islamist?
Citera
2019-01-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu kan ju dessa piller också vara räddningen för folk. De kan vara avgörandet mellan totalt mörker o hyggligt liv. Vet inte vad du fick för sorter, men du verkar helt klart felmedicinerad.

Uppenbarligen fick inte han räddande piller heller.
Citera
2019-01-26, 09:09
Medlem
Citat:
fullkomligt oskyldig skulle mna väl inte kunna påstå, kvinnor kan ha en förödande påverkan på oss män, nu kan det ju bero på en drös med andra aspekter - sett till det stora hela - men hon var hans ex fru och delade vårdnaden om barnen.

Vi kan omöjligen veta hur hennes förfarande kring sin nya kärlek påverkat mannen.

Vilken jävla slags kvinna väljer att kära ner sig i en ensamkommande afghan kan ju också diskuteras...

Lägger du skuld på henne??
Citera
2019-01-26, 09:10
Medlem
Citat:

Kvinnor bär inte ansvar över mäns gärningar. Att bli kär i någon annan legitimerar inte att en man därmed mördar ens barn.

Vilken jävla slags människa som kommer med sådana här uttalanden kan alltid diskuteras.
Citera
2019-01-26, 09:12
Medlem
Känns nästan som att film och verklighet glider ihop i vårt sjuka samhälle.

Han skjuter sina två barn och omedelbart efter livesänder han på Facebook där han dessutom annonserar sitt eget självmord som ska äga rum någon minut senare..

"Jag har två bössor, jag lägger mig i poolen"

Och mellan tårarna får han fram

"Jag ville bara berätta"

Räckte det inte med det brev han redan skrivit?

Det är någonting med direktkommunikation och uppmärksamhet som vi verkar så perverst beroende av.

T.o.m när när han dödat sina egna barn och står i begrepp att ta livet av sig så vill han ha en sista bekräftelse på Facebook..

"Jag hoppas att Karin tittar nu"

Känns precis som en b-rulle rent dramaturgiskt.

Jag kom att tänka på en scen i filmen jägarna, Lennart Jähkels rollfigur, när han erkände för sin bror(Rolf Lassgårds karaktär) att han hade dödat den asiatiske bruden och den mentalhandikappade mannen i byn.

Samma tårar och överdramatiska scen.

Som sagt, film och verklighet går knappt att skilja åt längre!

Ur led är tiden.
Senast redigerad av ThinkTank111 2019-01-26 kl. 09:16.
Citera
2019-01-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Men hur kunde polisen vara där på mindre än fyra minuter när Sala (närmaste polisstation) är 23 minuters bilväg bort. Hur fick polisen kännedom om morden om det inte var från videon?
Kan kan det ens vara möjligt att tänka att han kanske mådde dåligt och sms-ade med vänner, x-et m,fler innan han slog på FB. Ingen vet hur det här har gått till exakt. Han var blöt och ingen tröja/t-shirt på sig, kanske hunnit tvättat av sig i den så omtalade poolen eller tagit en dusch. Den som ringde polisen kan ha haft en kontakt med SR tidigare. Vad jag sett så finns det inget som bekräftar att mamman var där först. VI spånar i hur sjuk SR var och vidrig m.fler onda benämningar men VI vet inget. Jag skulle önska att alla som sitter här och spånar även har en förståelse för SR mående med det sagt menar jag inte att det han gjorde är friskt utan menar att man bör för att få fram svaren, tänk utifrån det ni vet oavsett om det nu gagnar SR för stunden eller mamman, vad har vi för rätt att dömma utifrån de få fakta som verkligen är bekräftat? Ska jag säga efter mina egna känslor så skulle jag väcka karln till liv igen om det gick och ge honom en omgång på olika vis, så han skulle önska att han aldrig blivit född. Han gjorde det man inte ens får tänka på och det är.................finner inga ord. Helt åt helvete med psykvården håller med men hur har han fått sig att framstå vid kontakt, har x sambon fått säga sitt där?
Citera
2019-01-26, 09:17
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Var hittar du den uppgiften, att han skickat en film till mamman?

Tror inte den uppgiften stämmer eftersom han själv säger i videon att hon blockat honom överallt.
Citera
2019-01-26, 09:20
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Hon har förlorat båda sina barn på ett synnerligen fruktansvärt sätt och detta är vad hon skriver?
Inte ett ord om sina pojkar, sorgen, smärtan???
Var är detta hämtat från?
Hon har haft ork nog att ändra sitt Insta-konto till ”privat” nu....

Hon kanske är lika iskall som SR föreslog i sin lilla video?
Citera
2019-01-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barninist
Kan ju bero på att kvinnor kan gå till Socialtjänsten och rättssystemet och fabricera lögner eller vanföreställningar i sin kris och sitt hat mot sin exman/pappan till barnen - för att hon inte står ut med att vara ifrån "sina" barn varannan vecka.
Då finns det en hel verktygslåda för kvinnan som hjälper henne mot mannen.
Eftersom varken Soc eller rätten har utbildning/kunskap i att genomskåda dessa lögner/vanföreställningar/krisuttryck/manipulationer - så får kvinnan oftast rätt.

Ingen vacker värld, men det råkar vara så den ser ut. Tack och lov finns sunda människor i den här tråden, som inte spyr ut hat i sådan omfattning att fler psykiskt misshandlade män begår sådana här tragiska händelser.
Citera
2019-01-26, 09:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilken otroligt tragisk historia. Såg en snutt på filmen, men sen orkade jag bara inte längre.

Först tänkte jag att han var en självisk jävla idiot, men när man ser videon kan man ändå spåra
en viss empati hos honom, nästan ånger att han har skjutit grabbarna. Undrar om han ens var nykter?
Han känner sig oerhört sviken för att hans fru lämnat honom för en kille som är 11 år yngre än henne själv, att grabbarna inte tycker om det. Det är antagligen dessutom helt sant. Försvarar inte gärningen på något vis, men det hela blir på något vis något enklare att förstå. Så jävla tragiskt allting och de riktiga offren var de här två levnadsglada småkillarna. Samuel borde bitit ihop och gett all kärlek han bara kunnat till sina barn och skitit i den där Karin. Kan på något vis känna sympati för Samuel, tom tycka synd om honom, men hans gärningar att skjuta sina barn var otroligt fel. Psykisk sjukdom är
ett helvete och det är en tår som rinner nedför min kind när jag skriver det här. Jag tror jag på något vis kan leva mig in hur han har känt.
Att barnen inte trivdes hos mamman, det är hans ord.
Många barn med en bitter förälder säger det som de tror/vet att föräldern vill höra. Om inte annat så kan ledande frågor ge svar som passar den bittre perfekt, alltså har avrättningarna räddat sönerna från en hemsk tillvaro hos mamman.
Hans skäl till att ta livet av sig är att han inte tänker hamna i finkan, nån ånger över morden nämner han inte ens. Han har redan förklarat att han skjutit dom, två skott vardera och de märkte inget. Så var det överstökat.
Han hoppas att mamman har tittar på livesändningen, varför, om han har skickat en video till henne?
Han har planerat det länge, frågan är om barnen ingick i planen från början?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2019-01-26 kl. 09:32.
Citera
2019-01-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen54
Helt fantastiskt att det på Facebook finns en minnes sida på någon som döda sina barn

Skulle anhöriga hellre lämna sidan som om han fortfarande levde tänkte du?

Ska han kanske inte begravas ute i verkligheten heller...? 🧐 Lite samma sak fast digitalt kan tyckas...

Facebook har möjligheten att man kan ”låsa” en sida genom att omvandla den från en ”aktiv” profil till en minnes sida när nån inte lever längre, om man står angiven som anhörig på personen. Klart man inte ska låtsas som personen fortfarande lever efter döden... 😳
Citera
2019-01-26, 09:28
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Kan kan det ens vara möjligt att tänka att han kanske mådde dåligt och sms-ade med vänner, x-et m,fler innan han slog på FB. Ingen vet hur det här har gått till exakt. Han var blöt och ingen tröja/t-shirt på sig, kanske hunnit tvättat av sig i den så omtalade poolen eller tagit en dusch. Den som ringde polisen kan ha haft en kontakt med SR tidigare. Vad jag sett så finns det inget som bekräftar att mamman var där först. VI spånar i hur sjuk SR var och vidrig m.fler onda benämningar men VI vet inget. Jag skulle önska att alla som sitter här och spånar även har en förståelse för SR mående med det sagt menar jag inte att det han gjorde är friskt utan menar att man bör för att få fram svaren, tänk utifrån det ni vet oavsett om det nu gagnar SR för stunden eller mamman, vad har vi för rätt att dömma utifrån de få fakta som verkligen är bekräftat? Ska jag säga efter mina egna känslor så skulle jag väcka karln till liv igen om det gick och ge honom en omgång på olika vis, så han skulle önska att han aldrig blivit född. Han gjorde det man inte ens får tänka på och det är.................finner inga ord. Helt åt helvete med psykvården håller med men hur har han fått sig att framstå vid kontakt, har x sambon fått säga sitt där?

Polisen säger att polisen var där först. Han säger det samma i videon. Så det finns två oberoende källor på det. Vad är din källa på att mamman skulle ha varit där först? Vadå bekräftat? Vem har påstått det? Fantisera inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in