2019-01-26, 09:33
  #2929
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Att barnen inte trivdes hos mamman, det är hans ord.
Många barn med en bitter förälder säger det som de tror/vet att föräldern vill höra. Om inte annat så kan ledande frågor ge svar som passar den bittre perfekt, alltså har avrättningarna räddade sönerna från en hemsk tillvaro hos mamman.
Hans skäl till att ta livet av sig är att han inte tänker hamna i finkan, nån ånger över morden nämner han inte ens. Han har redan förklarat att han skjutit dom, två skott vardera och de märkte inget. Så var det överstökat.
Han hoppas att mamman har tittar på livesändningen, varför, om han har skickat en video till henne?
Han har planerat det länge, frågan är om barnenningick i planen från början?

Växte själv upp med skilda föräldrar och de separerade när jag var ungefär lika gammal som de här killarna. Kan aldrig påstå att jag gillade vare sig min mors nya förhållande, eller min fars. Hade jämnåriga kompisar som delade ungefär samma erfarenheter och syn på det hela. Styvmamma eller styvpappa har sällan någon positiv klang. De barnen blir sällan lika älskade av någon annan än den biologiska fadern eller modern. Det är väl så det är. Vi människor är programmerade att ta hand om vår biologiska avkomma, inte någon annans. Är väl bland annat därför man åtminstone förr använde denna fras vid en vigselgudstjänst, "Jag, NN, tar dig, NN, nu till min hustru/maka/man/make, att älska dig, dela glädje och sorg med dig och vara dig trogen tills döden skiljer oss åt."


Med det sagt tror jag faktiskt att det stämde det Samuel sa i videon. Pojkarna gillade inte deras mors nya bekantskap. Sedan är det förstås jävligt twistat att agera som han gjorde pga det. Han borde istället umgåtts ännu mer med barnen och givit dem ännu mera kärlek.
Citera
2019-01-26, 09:34
  #2930
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilken otroligt tragisk historia. Såg en snutt på filmen, men sen orkade jag bara inte längre.

Först tänkte jag att han var en självisk jävla idiot, men när man ser videon kan man ändå spåra
en viss empati hos honom, nästan ånger att han har skjutit grabbarna. Undrar om han ens var nykter?
Han känner sig oerhört sviken för att hans fru laminat honom för en kille som är 11 år yngre än henne själv, att grabbarna inte tycker om det. Det är antagligen dessutom helt sant. Försvarar inte gärningen på något vis, men det hela blir på något vis något enklare att förstå. Så jävla tragiskt allting och de riktiga offren var de här två levnadsglada småkillarna. Samuel borde bitit ihop och gett all kärlek han bara kunnat till sina barn och skitit i den där Karin. Kan på något vis känna sympati för Samuel, tom tycka synd om honom, men hans gärningar att skjuta sina barn var otroligt fel. Psykisk sjukdom är
ett helvete och det är en tår som rinner nedför min kind när jag skriver det här. Jag tror jag på något vis kan leva mig in hur han har känt.

Det verkliga offret här är förutom de två mördade pojkarna, modern! Hon har utsatts för det grymmaste en människa kan råka ut för. Jag är själv kvinna men jag brukar ofta ta män i försvar men i detta fall finns det absolut ingen förståelse för detta as.

Han tyckte synd om sig själv ja. Extrema narcissister tycker också jävligt synd om sig själva. Men lämnar inte en sådan person ostraffat. Bakom tårarna finns bara hämndlystnad och hat. Hans mord var hämnd för att hon ev träffat andra.

Han ville inte att hon skulle få ett skit från honom inte ens barnen. Dessa typer ser människor som ägodelar. Ofta charmiga och deras mörker går under radarn för många människor. Oftast är det mest partnern som får erfara deras kontrollbehov och skevhet.
De är experter på smutskastning och ryktesspridning.

Det finns kvinnor som är likadana som denne man... även om de flesta inte mördar...men det finns såna också....och tro mig jag skulle aldrig gråta för dem heller.
Jag gråter för pojkarna och deras mor.
Citera
2019-01-26, 09:35
  #2931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilken otroligt tragisk historia. Såg en snutt på filmen, men sen orkade jag bara inte längre.

Först tänkte jag att han var en självisk jävla idiot, men när man ser videon kan man ändå spåra
en viss empati hos honom, nästan ånger att han har skjutit grabbarna. Undrar om han ens var nykter?
Han känner sig oerhört sviken för att hans fru lämnat honom för en kille som är 11 år yngre än henne själv, att grabbarna inte tycker om det. Det är antagligen dessutom helt sant. Försvarar inte gärningen på något vis, men det hela blir på något vis något enklare att förstå. Så jävla tragiskt allting och de riktiga offren var de här två levnadsglada småkillarna. Samuel borde bitit ihop och gett all kärlek han bara kunnat till sina barn och skitit i den där Karin. Kan på något vis känna sympati för Samuel, tom tycka synd om honom, men hans gärningar att skjuta sina barn var otroligt fel. Psykisk sjukdom är
ett helvete och det är en tår som rinner nedför min kind när jag skriver det här. Jag tror jag på något vis kan leva mig in hur han har känt.

Otroligt rätt skrivet.. jag känner lika.
Citera
2019-01-26, 09:36
  #2932
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Utvidgat självmord" följer den förvirrade småpsykotiska djupt deprimerade hjärnans logik:

- "Jag kan inte ta livet av mig, med tanke på barnens lidande efteråt"
- "Har jag inga barn kan dessa inte lida och jag kan ta livet av mig."
- " Barnen är borta, nu kan jag ta livet av mig utan att dom lider, nu har jag dessutom två skäl till att dö" etc...

Jag skulle tippa att han umgåtts med tanken i flera månader och att det den aktuella kvällen skedde ganska mycket på impuls, det "var läge": han hade betalat räkningar, båda somnade tidigt, han triggades av något exet gjort/lagt upp, han hade druckit lite (+ ev benso), eller liknande. Jag undrar lite också om han kanske själv larmade polisen, med vägbeskrivning och allt, men då kanske polisen skulle gått ut med det...? Polisen uttalade sig i alla fall om insatsen med: "vi visste att han var beväpnad så vi tog oss försiktigt upp mot fastigheten"...

(expressen.se, tror jag)
Citera
2019-01-26, 09:37
  #2933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Känns nästan som att film och verklighet glider ihop i vårt sjuka samhälle.

Han skjuter sina två barn och omedelbart efter livesänder han på Facebook där han dessutom annonserar sitt eget självmord som ska äga rum någon minut senare..

"Jag har två bössor, jag lägger mig i poolen"

Och mellan tårarna får han fram

"Jag ville bara berätta"

Räckte det inte med det brev han redan skrivit?

Det är någonting med direktkommunikation och uppmärksamhet som vi verkar så perverst beroende av.

T.o.m när när han dödat sina egna barn och står i begrepp att ta livet av sig så vill han ha en sista bekräftelse på Facebook..

"Jag hoppas att Karin tittar nu"

Känns precis som en b-rulle rent dramaturgiskt.

Jag kom att tänka på en scen i filmen jägarna, Lennart Jähkels rollfigur, när han erkände för sin bror(Rolf Lassgårds karaktär) att han hade dödat den asiatiske bruden och den mentalhandikappade mannen i byn.

Samma tårar och överdramatiska scen.

Som sagt, film och verklighet går knappt att skilja åt längre!

Ur led är tiden.


Att SR säger hoppas K*rin tittar nu, kan vara av den anledningen att SR gett henne hintar om detta och hon inte tog honom på allvar, återkommande beteende? Vi vet inget, bara en massa gissningar men om det är ett ofta förekommande beteende att hota ta sitt liv så förstår jag inte varför man inte gjort en orosanmälan men det har kanske gjorts och beroende på vad han sagt och inte sagt sedan så har det varit vaga skäl till att ingripa? Vänner skrev under filmens gång, att NU måste vi hjälpa SR, varför skriver man så om man inte visste att han mådde dåligt? Varför gjorde man inget tidigare? Nej NU måste vi hjälpa SR, när det redan var försent ;( tragiskt tragiskt men jag vet inte för jag sitter också bara här och gissar eftersom sidor ökar och tankar och hat växer fram ger oss alla olika vinklar, påverkan som gör oss illamående. Tar SR absolut INTE i försvar, äcklas också av det han gjort och finns inga ursäkter för att ta dessa små änglars liv ;( ingen har rätten att ta någon annans liv!!! ;(
Citera
2019-01-26, 09:38
  #2934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Han har planerat det länge, frågan är om barnenningick i planen från början?

Stämmer uppgiften att han fick brev om att sambon skulle byta barnens adress till henne samma dag som detta hände kan det varit något som väckte idén att ta barnen med sig?
Nu ska man inte tro mycket på de han säger i sändningen men kanske ligger något i de han säger om att sambon utövat utpressning som han uppfattat det, kanske vid bråk eller att hon sagt till att han ska skärpa sig annars kommer hon se till att han inte kommer nära barnen mer. En sjuk människa kan ju reagera hur fan som helst.
Citera
2019-01-26, 09:39
  #2935
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Det verkliga offret här är förutom de två mördade pojkarna, modern! Hon har utsatts för det grymmaste en människa kan råka ut för. Jag är själv kvinna men jag brukar ofta ta män i försvar men i detta fall finns det absolut ingen förståelse för detta as.

Han tyckte synd om sig själv ja. Extrema narcissister tycker också jävligt synd om sig själva. Men lämnar inte en sådan person ostraffat. Bakom tårarna finns bara hämndlystnad och hat. Hans mord var hämnd för att hon ev träffat andra.

Han ville inte att hon skulle få ett skit från honom inte ens barnen. Dessa typer ser människor som ägodelar. Ofta charmiga och deras mörker går under radarn för många människor. Oftast är det mest partnern som får erfara deras kontrollbehov och skevhet.
De är experter på smutskastning och ryktesspridning.

Det finns kvinnor som är likadana som denne man... även om de flesta inte mördar...men det finns såna också....och tro mig jag skulle aldrig gråta för dem heller.
Jag gråter för pojkarna och deras mor.

Jag ser nog alla fyra inblandade parter som offer, men på olika sätt. Mest lost tycker jag förstås det är för barnen, som är helt oskyldiga i hela soppan. Barn som får agera slagpåsar i sina föräldrars twistade relationsproblem. Fy för sådant.
Citera
2019-01-26, 09:41
  #2936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Polisen säger att polisen var där först. Han säger det samma i videon. Så det finns två oberoende källor på det. Vad är din källa på att mamman skulle ha varit där först? Vadå bekräftat? Vem har påstått det? Fantisera inte!

Läs tidigare inlägg! där skriver flertalet att mamman var där först och jag skrev att det finns ingen källa på det, vad är det som säger att hon var där först? jag har aldrig påstått det, läs vadjag skriver, ögna inte igenom inlägg för att hoppa på andra skribenter
Citera
2019-01-26, 09:41
  #2937
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Vem som helst ser ju att han är påverkad av någon drog, antagligen alkohol eftersom han sluddrar. Och typiskt är att man skärper sig radikalt snabbt om ordet "polis" nämns.


Nä stackars barn som verkat få slitas från far och mor över tid. Barn är lojala och vill oftast inte ta någons parti. Finns nog ett och annat att granska i detta fall.
Citera
2019-01-26, 09:43
  #2938
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Stämmer uppgiften att han fick brev om att sambon skulle byta barnens adress till henne samma dag som detta hände kan det varit något som väckte idén att ta barnen med sig?
Nu ska man inte tro mycket på de han säger i sändningen men kanske ligger något i de han säger om att sambon utövat utpressning som han uppfattat det, kanske vid bråk eller att hon sagt till att han ska skärpa sig annars kommer hon se till att han inte kommer nära barnen mer. En sjuk människa kan ju reagera hur fan som helst.

Jag håller med dig, men vad säger att modern är i sina sinnens fulla bruk?
Citera
2019-01-26, 09:44
  #2939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Det var ju det jag ville ha klarhet i, var det mamman som hade fått en film och hon kontaktade polisen? Eller är detta bara en trådsanning? Det står inget nämnt i media om att mamman kontaktade polisen, det står bara att de fick in samtal under livestreamen....
Enligt polisens hemsida inkom larm kl 21.24 om att en man hotade att skjuta sina barn och ta livet av sig. Hade det varit personer som såg livesändningen så borde polisen ha fått larm om att två barn hade blivit skjutna eftersom det framkommer att de redan är döda. Rimligtvis borde han ha haft kontakt med någon innan eftersom polisen dyker upp under hans live sändning enligt honom, han säger nu kommer polisen. Kan han ha ringt polisen själv? Om han hade skickat ett sms/video till barnens mamma, borde han inte säga nu kommer K istället för att utgå ifrån att det var polisen?
Citera
2019-01-26, 09:44
  #2940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Polisen säger att polisen var där först. Han säger det samma i videon. Så det finns två oberoende källor på det. Vad är din källa på att mamman skulle ha varit där först? Vadå bekräftat? Vem har påstått det? Fantisera inte!

Jag säger om du kan läsa innantill, att jag inte sett källor på det, så vad är det du inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in