2019-01-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Det finns i n g e t och i n g e n som verifierat att en sådan relations ens existerat. Inte än.
Nej förutom S*amuel då men det vet vi ju inte om det är sant heller! Men varför skulle han hitta på det ?
Citera
2019-01-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Så barnen var från två olika förhållanden. Ett från det tidigare, där modern hängde sig medan han var på trav och det andra barnet från hans senare misslyckade förhållande.

Ja så tolkar jag hennes i lägg på instagram
Citera
Medlem
Boddies avatar
Det kommer aldrig att kunna gå att förstå gärningen och det kommer aldrig att kunna försvara den.
I gärningsmannens tankar så finns det däremot hur mycket som helst med anledningar till det inträffade, han gjorde detta för att han själv inte orkade leva längre samtidigt som han inte ville att barnen skulle behöva leva vidare med att deras far är död och detta genom självmord. Likväl som att han inte heller kunde stå ut med att han efter sin död skulle lämna över barnen till deras mor så att de tillsammans skulle kunna fortsätta sina liv tillsammans utan honom. Han uttalar ju själv även att han inte vill att barnen ska växa upp tillsammans med sin mor för de inte trivs där osv.
Att han sen även fick chansen att förstöra livet för sitt ex som han anser har svikit honom osv motiverade nog honom ännu mera till att verkligen verkställa detta illdåd.
Detta är vad jag kan gissa mig till har snurrat i huvudet på honom och även vad som till viss del verkar ha kommit fram i det som återberättats i den film som livesändes på Facebook.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monroe84
Karin_korint på Instagram. Är rätt säker på att det är mamman till pojkarna. Kan vara så att nån har skrivit detta innan men jag orkar inte läsa igenom allt.

Du verkar ha rätt😭😭
Citera
2019-01-25, 18:28
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Då läste du galet fel Marianne för jag har aldrig blandat ihop hans ex med varken hans förra tjej som tog livet av sig eller med väninnan. Å ja jag kände SR.

Citat:
Ursprungligen postat av peroxisomen
Vad hade hänt med arvet om ingen med säkerhet kunnat säga att barnen dog först? Jag förstår ju att polisens utredning hade kommit fram till det men kan det vara en av anledningar till att han livesänder?
Nu var ju barnen så små att det inte är någon tvekan om vad som hänt även utan filmen i det här fallet.

Kan det vara så att han livesänder för att det ska vara 100% säkert att barnen dog först. Vad hade hänt med arvet om det inte varit uppenbart vem som dog först? Kan han ha varit orolig att det fanns en risk att arvet efter honom via barnen skulle tillfalla K*rin?

Om det kan bevisas att ena (eller båda) pojken ännu levde när pappan sköt sig så hade pojkens mamma fått ärva pojken/pojkarna. Om pappan dog först ärver alltså barnet/barnen men inte om de redan var döda då pappan dog. Har barnet/barnen som ärver inga egna barn är det deras mamma som ärver dem. Så: om den ena pojken fortfarande levde när pappan sköt sig så är det mamman som ärver sitt barn.

Nu dog båda pojkarna förhoppningsvis direkt och då är det pappans syskon som ärver honom.
OM han och mamman var gifta och OM deras skilsmässa inte hunnit gå igenom är det dock hon som ärver klabbet när alla skulder är betalda.
Citera
2019-01-25, 18:28
Medlem
Snubban007s avatar
Någon skrev för flera sidor sedan att Samuels hus låg avsides och att framkörning för polisen tar lång tid..

Om livesändningen varade i 3-4 minuter och enligt Expressen var det vänner på Facebook som såg livesändningen som kontaktade polis.. Hur fan hänger det ihop med tiden om han sköt sig när polisen rullade in på gården och han precis innan sagt i streamen att nu kom snuten... 🤔

Polisen måste ju ha blivit kontaktade innan eller?
Någon skrev här också att Samuel hade skickat sms till K@rin.. nån nämnde video... om det stämmer är det ju rimligtvis hon som kontaktat polis...
Citera
2019-01-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och om SR verkligen var narcissist och psykopat så borde det vara vida känt runt honom. Då tänker jag att flera som känt till hans otrevliga sidor (om han hade några) borde skrivit här och haft mycket att berätta om honom. Han borde ju vara illa omtyckt och/eller fruktad?? Eller?? 🤔

Det är ju just det- ingen behöver märka det mer än de som lever med dem. En tog livet av sig o en lämnade honom o ströp kontakten på soc medier bla. Han hade ju en otrevlig sida : att han dödar sina små barn för att hämnas på sitt ex. Det är ju fakta..
Citera
2019-01-25, 18:31
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femfemma55
På Instagram under bild 2 skriver en kvinna,
Äldsta barnet är med kvinnan som tog livet av sih 2012, detta barn är född 2012. Det yngre barnet är med den kvinna han separerade från i somras. Denna kvinna var otrogen med en yngre man och enligt henne betedde sig kvinnan svinaktigt mot Samuel. Han skall ha varit deprimerade sen kvinna 1 tagit sitt liv, han ansåg att kvinna två var inkompetent som mamma. Så fakta är att han hade två barn med två olika kvinnor och bägge lämnar honom! Börjar fundera på hur han var i sina förhållande! Men framför allt undrar jag VARFÖR kvinna 1 tog sitt liv, nybliven mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Så barnen var från två olika förhållanden. Ett från det tidigare, där modern hängde sig medan han var på trav och det andra barnet från hans senare misslyckade förhållande.

Hämtat från Sveriges dödsbok:
Citat:
197012**-**** Ber*dtsso*, A**a
Möklinta Näs 121, Möklinta
Död 7/4 2007.
Folkbokförd i Möklinta, Sala kn (Västmanlands län, Västmanland).
Född */12 1970 i Arboga landsförs (Västmanlands län, Västmanland).
Ogift kvinna.
Hur skulle denna kvinna kunna ha ett barn som idag skulle vara 7-8 år?
Finns det fler kvinnor som är okända för Flashback?
Senast redigerad av Grandpa 2019-01-25 kl. 18:34.
Citera
2019-01-25, 18:33
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Någon skrev för flera sidor sedan att Samuels hus låg avsides och att framkörning för polisen tar lång tid..

Om livesändningen varade i 3-4 minuter och enligt Expressen var det vänner på Facebook som såg livesändningen som kontaktade polis.. Hur fan hänger det ihop med tiden om han sköt sig när polisen rullade in på gården och han precis innan sagt i streamen att nu kom snuten... 🤔

Polisen måste ju ha blivit kontaktade innan eller?
Någon skrev här också att Samuel hade skickat sms till K@rin.. nån nämnde video... om det stämmer är det ju rimligtvis hon som kontaktat polis...

Någon har tydligen ringt både K och polisen så fort S började sända liven. K bodde nära och bör ha hunnit fram på några minuter. För polisen tog det säkert längre tid.
Citera
2019-01-25, 18:36
Medlem
Det verkar som att Karin_korint på instagram är mamma åt båda pojkarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu har ju vänner berättat i media att han skrev en massa på sociala medier angående sitt mående inlägg som han efter ett tag raderade så vad säger att han inte skrev en massa inlägg till sitt ex och hon därför blockerade honom.
Jo jag har läst det också! Men tanken kom upp bara att det kan bero på andra orsaker också! Jag tror det här att man skriver massa saker som man sen raderar, kan ju bero på att han tex inte varit helt nykter när han skrivit, vaknar upp dagen efter och får ångest över att han skrivit massa saker som han i nyktert tillstånd inte riktigt vill dela med sig av!
Citera
Avslutad
Bekräftade uppgifter på att Samu*ls föredetta hängde sig i hallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in