Citat:
Ursprungligen postat av
Mrsharpangel
deta blir mitt sista inlägg i denna tråd.
Jag kan förstå avskyn mot Samuels handling det han gjort är helt oförlåtligt.
men man måste också förstå att Samuel var en kärleks full far till sina barn som älskade honom och han dom. man måste försöka förstå smärtan och hur dåligt man måste må om man gör något sånt här. därför tycker jag synd om Samuel det han har fått uppleva är det inte många som skulle klara av. han kämpade på länge men tillslut gick det inte längre. han var inte psykopat eller något liknande utan en helt vanlig far som fick nog efter ett liv som har varigt ett rent helvete.
Man kan aldrig förlåta Samuel för det han gjort men man måste försöka förstå. man måste förstå för att kunna se personer i sin omgivning som mår dåligt. man måste försöka hjälpa dom som mår dåligt Samuel fick inte den hjälpen. om ni ser någon i er omgivning som har det lite tungt försök prata visa att ni bryr er försök hjälpa. så kanske vi kan förhindra att något sånt här händer igen.
Om det bara handlar om att man mår mycket dåligt så begår man självmord. Din vän Samuel drevs av hat och hämndbegär mot deras mamma och det är ren och skär ondska som han uppenbarligen dolt för er under alla år.
De riktiga djävlarna visar aldrig hur vidriga de är innerst innr och duperar alla i sin omgivning. Samuel var med stor sannolikhet en av dem vilket hans sista gärning i livet bevisade.
Ha respekt för barnen och deras mor istället. Otroligt vidrigt och respektlöst mot dem att skriva om hur god Samuel var m.m. De små oskyldiga barnen nämns inte alls. Skamligt.