2019-01-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Han var 192 cm lång tydligen, enligt bloggkällan som redovisas nedan iaf. En av de längre kuskarna i Sverige.

http://blogg.vk.se/wiknerstrav/2017/09/

Jaha, så?....
Citera
2019-01-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
https://www.expressen.se/nyheter/bro...ill-mordhuset/
Idrottsmannen sköt ihjäl sina två barn i Sala kommun.
Sen startade han en livesändning på Facebook där han erkände vad han gjort – då larmade personer i hans närhet polisen.
När idrottsmannen märkte att polisen kommit till mordhuset tog han sitt eget liv, enligt Expressens uppgifter.

Enligt Expressens uppgifter valde mannen att skjuta sig just när polisen kom till mordhuset. Det sista mannen sa i sändningen, innan han avslutade den, var:
– Nu tror jag att snuten kommer.
Då hade polisen kört upp till huset, erfar Expressen.
Johan Thalberg vid polisen i Västmanland säger, om uppgifterna att idrottsmannen sköt sig just när polisen anlände:
– Jag kommer inte lämna ut några fler uppgifter.

Så, det verkar fastslaget att det INTE var KA som körde upp till fastigheten först. Utan att det faktiskt var polisen.

Använder de verkligen uttrycket ”mordhuset”?...
Citera
2019-01-25, 15:50
Medlem
Avalanchekings avatar
För tragiska många av er är. Sida upp och sida ner både här och på SRs Facebook som innehåller samma skit. Som om SR är ett offer på något vis. Vi är män, och en man tänker inte som en kvinna. Vi är starka och logiska. Denna eviga offermentalitet är kvinnor som sysslar med. Känslor och känslor och eviga känslor.

Ryck upp er för fan. Barnen är offrena här. Inte SR. De har ingenting med hans mående att göra. Och om man i hemlighet är lite feminiserad och känslomässigt lagd så får man fixa hjälp.

Det är för patetiskt att läsa vissa kommentarer om hur synd det minsann är om denna pissluffare som tar livet av sina egna barn. Hur ska ni en dag kunna försvara Sverige om det stundande kriget bryter ut när ni sitter här och gråter och ursäktar en som mördat sina barn för att han mådde dåligt psykiskt som om han är ensam om det? Nix. Gör klart era handhjärtan nu, när ni är klara med det så försöker vi förändra framtiden istället.

Starka familjer med stark moral och disciplin är det bästa botemedlet mot psykisk ohälsa.
Citera
2019-01-25, 15:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Använder de verkligen uttrycket ”mordhuset”?...
Som du ser är det ett direkt citat ur tidningen. Och jag tror det är tidningen som använder det. Inte poisen.

Sen redigerade jag bort den sista raden i din citering av mitt inlägg, i efterhand. Jag läste för fort.
Citera
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/bro...ill-mordhuset/
Idrottsmannen sköt ihjäl sina två barn i Sala kommun.
Sen startade han en livesändning på Facebook där han erkände vad han gjort – då larmade personer i hans närhet polisen.
När idrottsmannen märkte att polisen kommit till mordhuset tog han sitt eget liv, enligt Expressens uppgifter.

Enligt Expressens uppgifter valde mannen att skjuta sig just när polisen kom till mordhuset. Det sista mannen sa i sändningen, innan han avslutade den, var:
– Nu tror jag att snuten kommer.
Då hade polisen kört upp till huset, erfar Expressen.
Johan Thalberg vid polisen i Västmanland säger, om uppgifterna att idrottsmannen sköt sig just när polisen anlände:
– Jag kommer inte lämna ut några fler uppgifter.

Har Expressen fått uppgifterna från Flashback där det mesta är trådsanningar, eller är det så att polisen verkligen kom först? Fan vet.

Där har du fel.
Finns ett vittne som såg KAs bil åka in på gården samtidigt som det smäller.
Det vittnet är förhört idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har ändrats under de senaste åren.
Numera får man övningsköra från 16 (eller 17 års ålder) men fortfarande inte ta körkort förrän man är 18 år.

Man får övningsköra från det man är 15 år och nio månader. Med godkänd handledare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
För tragiska många av er är. Sida upp och sida ner både här och på SRs Facebook som innehåller samma skit. Som om SR är ett offer på något vis. Vi är män, och en man tänker inte som en kvinna. Vi är starka och logiska. Denna eviga offermentalitet är kvinnor som sysslar med. Känslor och känslor och eviga känslor.

Ryck upp er för fan. Barnen är offrena här. Inte SR. De har ingenting med hans mående att göra. Och om man i hemlighet är lite feminiserad och känslomässigt lagd så får man fixa hjälp.

Det är för patetiskt att läsa vissa kommentarer om hur synd det minsann är om denna pissluffare som tar livet av sina egna barn. Hur ska ni en dag kunna försvara Sverige om det stundande kriget bryter ut när ni sitter här och gråter och ursäktar en som mördat sina barn för att han mådde dåligt psykiskt som om han är ensam om det? Nix. Gör klart era handhjärtan nu, när ni är klara med det så försöker vi förändra framtiden istället.

Starka familjer med stark moral och disciplin är det bästa botemedlet mot psykisk ohälsa.

Du är rätt patetisk som anser män starka och logiska och kvinnor är då svaga och förvirrade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
SR fick ett brev från skatteverket på onsdagen, i brevet stod det att KA ville byta adress på barnen till sin.

Skulle kunna vara en anledning till att det, som jag tror, tänkte självmordet slutade med att barnen åkte med.
Typ "om inte jag får ha ungarna så ska inte hon"
Och att allt hände på just KAs födelsedag var slumpen, för att brevet kom just denna dag.

Big if true. Är det verkligen sant?
Citera
2019-01-25, 15:54
Medlem
Citat:
Som du ser är det ett direkt citat ur tidningen. Och jag tror det är tidningen som använder det. Inte poisen.

Sen redigerade jag bort den sista raden i din citering av mitt inlägg, i efterhand. Jag läste för fort.

Okej. Känns som ett riktigt b-uttryck.
Citera
2019-01-25, 15:54
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korabilenrakt
Ingen film. Flashback är inte vad det än gång var....

Här sitter nu känsliga sojapojkar som vill skona oss från denna skadliga video. I tillägg tycker de mest synd om barnamördaren och ställer psykiatriska diagnoser på egen hand. Gud så tragiskt, pappan måste mått så dåligt osv.

Det viktiga idag är att ta så många godhetspoäng som möjligt. Vad kan ge mer poäng än att urskulda en dubbel barnamördare. I själva verket legitimerar de moralisk bestiala mördare med att de enkom mår lite dåligt. Eller så är det samhällets fel.
Citera
2019-01-25, 15:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Där har du fel.
Oookey? Var skriver jag ett påstående där jag har fel? Bara en stilla fråga.
Citera
2019-01-25, 15:57
Medlem
Citat:
Där har du fel.

kan bekräfta detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in