2019-01-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Dom flesta av oss kan inte säga emot dig, eftersom vi inte sett videon.
Så exakt vad sades i videon ?

Det finns i tråden. Använd sökfunktionen.
Citera
2019-01-25, 17:54
Medlem
Hur kan man försvara vad han gjort med att han mår dåligt? Han sa tydligen i videon att han sköt sug själv för att han skulle få fängelse!!! Idiot, han har bara tänkt på sig själv 😡
Citera
2019-01-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Så Karin va först på brottsplatsen? Det var som fan. Är du 100? Är ju nästan sjukt att hon inte tog bössan och hoppade på tåget efter att stått ensam i det huset...
Fast han sa väl i slutet av filmen, måste sluta, snuten kommer, hej vi hörs!! Antar då att han hörde syrenerna från bilarna och någon skrev att exet var på födelsedagsfest hos väninna.
Citera
2019-01-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femfemma55
På Instagram under bild 2 skriver en kvinna,
Äldsta barnet är med kvinnan som tog livet av sih 2012, detta barn är född 2012. Det yngre barnet är med den kvinna han separerade från i somras. Denna kvinna var otrogen med en yngre man och enligt henne betedde sig kvinnan svinaktigt mot Samuel. Han skall ha varit deprimerade sen kvinna 1 tagit sitt liv, han ansåg att kvinna två var inkompetent som mamma. Så fakta är att han hade två barn med två olika kvinnor och bägge lämnar honom! Börjar fundera på hur han var i sina förhållande! Men framför allt undrar jag VARFÖR kvinna 1 tog sitt liv, nybliven mamma.

Läs mitt inlägg en bit upp
Citera
2019-01-25, 17:58
Medlem
Sorry dålig källa. Citerade bara vad som skrevs på Instagram och nämns att kvinna 1 var mamma till äldsta pojken och hon tog livet av sig 2012 står det.
Citera
2019-01-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
deta blir mitt sista inlägg i denna tråd.
Jag kan förstå avskyn mot Samuels handling det han gjort är helt oförlåtligt.
men man måste också förstå att Samuel var en kärleks full far till sina barn som älskade honom och han dom. man måste försöka förstå smärtan och hur dåligt man måste må om man gör något sånt här. därför tycker jag synd om Samuel det han har fått uppleva är det inte många som skulle klara av. han kämpade på länge men tillslut gick det inte längre. han var inte psykopat eller något liknande utan en helt vanlig far som fick nog efter ett liv som har varigt ett rent helvete.

Man kan aldrig förlåta Samuel för det han gjort men man måste försöka förstå. man måste förstå för att kunna se personer i sin omgivning som mår dåligt. man måste försöka hjälpa dom som mår dåligt Samuel fick inte den hjälpen. om ni ser någon i er omgivning som har det lite tungt försök prata visa att ni bryr er försök hjälpa. så kanske vi kan förhindra att något sånt här händer igen.

Ärligt talat - är du också sjuk i huvudet? Ingen normal förälder dödar sina barn för att man själv mår dåligt. Jag tycker att du är groteskt respektlös mot de mördade barnen. "Han var en kärleksfull far till sina barn" - tills han sköt ihjäl dem och såg deras hjärnsubtans rinna ut och gjorde en snyftvideo med sig själv på Facebook.

Han hade kunnat ta livet av sig själv - Och han hade kunnat låta barnen leva.

.
Citera
2019-01-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
deta blir mitt sista inlägg i denna tråd.
Jag kan förstå avskyn mot Samuels handling det han gjort är helt oförlåtligt.
men man måste också förstå att Samuel var en kärleks full far till sina barn som älskade honom och han dom. man måste försöka förstå smärtan och hur dåligt man måste må om man gör något sånt här. därför tycker jag synd om Samuel det han har fått uppleva är det inte många som skulle klara av. han kämpade på länge men tillslut gick det inte längre. han var inte psykopat eller något liknande utan en helt vanlig far som fick nog efter ett liv som har varigt ett rent helvete.

Man kan aldrig förlåta Samuel för det han gjort men man måste försöka förstå. man måste förstå för att kunna se personer i sin omgivning som mår dåligt. man måste försöka hjälpa dom som mår dåligt Samuel fick inte den hjälpen. om ni ser någon i er omgivning som har det lite tungt försök prata visa att ni bryr er försök hjälpa. så kanske vi kan förhindra att något sånt här händer igen.

Jag kommer inte saknar dig ett dugg. Låt detta gärna bli ditt sista inlägg.

Samuel skjuter, s k j u t e r, ihjäl sina vackra pojkar. Fegisen och uslingen hade uppenbart planerat det under en tid. Alltså, planerat att död sina barn. Försöka förstå... my ass!

Du kan fortsatt försöka hitta något förmildrande i det.

Om han hade skjutit sig själv hade han fått all respekt.

Han valde att skjuta, s k j u t a sina två lintottar. För ett sådnat beteende får man ingen respekt, Bara avgrundsjupt hat, h a t, h a t, h a t
Citera
2019-01-25, 18:01
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttan65
Gaslighting är en form av psykisk misshandel där information förvrängs, förvanskas eller utelämnas eller där falsk information presenteras med avsikten att få offer att tvivla på sina egna minnen, uppfattning och sinneshälsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Kolla länken:
http://vuxnabarn.nu/narcissism/gaslighting-psykisk-misshandel-som-smyger-sig-pa/
Tack ska ni ha! Jag kunde ju googlat men jag trodde faktiskt det var någon felstavning...
Citera
2019-01-25, 18:02
Medlem
Karin_korint på Instagram. Är rätt säker på att det är mamman till pojkarna. Kan vara så att nån har skrivit detta innan men jag orkar inte läsa igenom allt.
Citera
2019-01-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Folk som kände GM kan mycket väl sörja över sin väns nedåtgående spiral i mående och hans idiotiska beslut att mörda sina egna barn.
Dessa vänner sörjer naturligtvis både sin kamrat och hans barn.

Tyvärr så lär det här och nu finnas en säkerligen lika populär person som i framtiden kommer att mörda någon anhörig. Pga svartsjuka,psykiskt mående eller av rent hat.

Jag för min del kan inte och kommer förhoppningsvis aldrig att förstå hur någon kan mörda någon annan överhuvudtaget, allra minst barn.

Mina tankar går här och nu till hon som ammat och i sin mage burit på dessa två små barn.
Att mista sina barn är nog så svårt. Att få dom mördade av sitt eget kött och blod måste kännas ännu värre.
Hur tänker Du?? Av sitt eget kött och blod?
Citera
2019-01-25, 18:04
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femfemma55
På Instagram under bild 2 skriver en kvinna,
Äldsta barnet är med kvinnan som tog livet av sih 2012, detta barn är född 2012. Det yngre barnet är med den kvinna han separerade från i somras. Denna kvinna var otrogen med en yngre man och enligt henne betedde sig kvinnan svinaktigt mot Samuel. Han skall ha varit deprimerade sen kvinna 1 tagit sitt liv, han ansåg att kvinna två var inkompetent som mamma. Så fakta är att han hade två barn med två olika kvinnor och bägge lämnar honom! Börjar fundera på hur han var i sina förhållande! Men framför allt undrar jag VARFÖR kvinna 1 tog sitt liv, nybliven mamma.

Så barnen var från två olika förhållanden. Ett från det tidigare, där modern hängde sig medan han var på trav och det andra barnet från hans senare misslyckade förhållande.
Citera
2019-01-25, 18:05
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Otrohet är det värsta man kan göra mot en Människa. Förutom att döda någon självklart.... Vilket jävla mörker.

Vilket jävla påstoende, det finns minst 1000 saker du kan göra mot en människa som är mycket värre än otrohet. Att döda någons barn tycker jag hamnar väldigt högt upp på den listan.

Vilket as – filmade han verkligen morden på sina barn? Hur mycket kan en människa hata sitt ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in