2019-01-24, 18:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Och snabbt gick det också att göra pappans facebooksida till en minnessida, det tog inte ens ett dygn.

Reagerade också på det, det gick fan snabbare än att överlåta filmen till polisen. Har filmen lagts upp så att man kan se den?
Citera
2019-01-24, 18:21
Medlem
petarsiginavelns avatar
Sluta upp med att kalla detta för en familjetragedi.
Det är ett brutalt dubbelmord.
Citera
2019-01-24, 18:22
Medlem
Många "livets hårda skola"-typer som skriver kondoleanser på hans sida. Hur fan kan man skönmåla en mördare som kallblodigt skjutit ihjäl två små pojkar? Empatilösa jävla WT-hjon, ni kanske gillade detta as, men håll det då för er själva. Förhoppningsvis blir han grillad i helvetet i detta nu.
Citera
2019-01-24, 18:22
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Fast den KA som står skriven på samma adress som SR är född 23/1.
Edit.: Var trea på det. Ursäkta.

Samma address? Nej. Inte alls. Samuel står på näs 121. Karin hammarby 110. Det är 3 kilometer emellan. Det enda som är lika är namnet på tätorten de bor i. Nu är jag inte säker på om detta är mamman längre eller bara en bekant. Vi har inte fått mycket bekräftat. Bara spekulationer.
Citera
2019-01-24, 18:23
Medlem
Bet-At-Homes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Reagerade också på det, det gick fan snabbare än att överlåta filmen till polisen. Har filmen lagts upp så att man kan se den?

Jag kan faktiskt förstå att det gick så snabbt. Tänker att man blir helt desperat som anhörig och vill minimera skada för alla inblandade. Att mammans FB är helt orört gör mig mer berörd.
Får tung ångest av att försöka sätta mig in i hennes situation.
Citera
2019-01-24, 18:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
1. KA är barnens mamma
2. Samuel och KA levde i Möklinta utanför Sala. Vissa skriver att vänner bord ehunnit fram mm men tänk på att alla vänner inte kollade och det var många som försökte stoppa honom
3. Mår man dåligt på det sätt som SR tydligen gjorde så tänker man inte rationellt då man hamnar i ett tillstånd som han gjorde. han såg troligen bara en utväg och varför barnen ingick i den utvägen vet vi inget om.

4. han hade häst till start igår på Solvalla som norska fd modellen MAdelen Berås red. Stod den hästen i hans stall eller står han bara som tränare på den och det egentligen är MAdelen somn tränar och har den hemma hos sig?

Så mycket skitsnack i denna tråd och alla inlägg om att han borde brinna i helvetet etc. hör inte hemam i en tråd om brottet. De för inget framåt.
Vet du om barnen bodde hos honom?
Citera
2019-01-24, 18:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petarsiginaveln
Sluta upp med att kalla detta för en familjetragedi.
Det är ett brutalt dubbelmord.

Bra rutet. Ett kallblodigt dubbelmord. Stör mig hemskt mycket på alla som förklarar detta barnamord med psykisk ohälsa enbart. Jag är psykolog och som jag sagt över tio gånger redan så begår man självmord, inte döda sina barn!

Alla borde sluta med att förklara att han dödat barnen på grund av att han mådde psykiskt dåligt, åt mediciner m.m.

Hade det räckt med psykisk ohälsa för att döda sina barn så hade det skett betydligt oftare i vårt samhälle.
Citera
2019-01-24, 18:26
Medlem
Toolmans avatar
Skrämmande att en barnamördare får medömkan, minnessidor och RIP från den ena dåren efter den andra. Må du brinna i helvetet din satans barnamördare, må du aldrig finna frid ditt abnorma monster.
Citera
2019-01-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Inte bara det utan man ska ha psykos för att få bli inlagd idag och få adekvat vård som går dygnet runt tills man stabiliseras.

Min mamma var extremt dålig en gång när vi åkte in men hon blev nekad. Veckan därpå gick vi till öppenpsyk. där hon fick träffat en gammal läkare som ringde ambulans direkt och fick henne inlagd. Hon så till mig efteråt att hon skulle hoppat från ett tak hade inte slumpen gjort att hon fick vård. Kolla bara alla LVU:de ungdomar som slussas runt.

Ja. Psykvården måste revolutioneras.
Min bror, som var schizofren, tog livet av sig 2016. Min mamma, som inte klarade av hans död och ej heller erbjöds någon som helst form av krisstöd, lade sig ned i sängen och slutade äta, fick lunginflammation som hon vägrade söka vård för, och ingen kan tvinga någon till vård om den inte är just psykotisk eller akut självmordsbenägen. Hon dog 6 månader efter min bror.

En ”parantes” i tråden för att belysa ämnet bristande psykvård som leder till död.
Citera
2019-01-24, 18:27
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgen54
Helt fantastiskt att det på Facebook finns en minnes sida på någon som döda sina barn

Ja det känns inte friskt.

Oavsett hur deprimerad han var borde han bara avlivat sig själv och inte dödat sina oskyldiga barn.

Helt oförlåtligt, och oavsett hur bra vän man var med GM när han mådde bättre är detta helt oförlåtligt.
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bra rutet. Ett kallblodigt dubbelmord. Stör mig hemskt mycket på alla som förklarar barnamord på psykisk ohälsa enbart. Jag är psykolog och som jag sagt över tio gånger redan så begår man självmord, inte döda sina barn!

Alla borde sluta med att förklara att han dödat barnen på grund av att han mådde psykiskt dåligt, åt mediciner m.m.

Hade det räckt med psykisk ohälsa för att döda sina barn så hade det skett betydligt oftare i vårt samhälle.

Du är en jävligt dålig psykolog då. När dina patienter har det riktigt jävla illa, ger du upp och skyller på djävulen då eller? Psykisk ohälsa finns på många många plan. Mer och mindre allvarligt och väldigt allvarligt. Detta är ju uppenbart psykisk ohälsa så det skriker om det. Det kan inte bli värre! Detta bör vara självklart för en psykolog?!? Eller är du mytoman också?

Vad annars tror du det är? Jag kan ärligt inte tänka mig något annat svar än någon jävla religös mening om ondska.

Slutar inte förvåna mig hur verklighetsfrånvända ni är.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-24 kl. 18:38.
Citera
Medlem
Bebblischs avatar
På MB (den norska kusken som tydligen red SR's häst på Solvalla häromdagen)'s facebooksida är det intressant argumenterade på det senaste inlägget där hon hedrar (?!) SR's minne. Det är förvånansvärt många som kommenterar och tar SR's parti och det är lite hätsk stämning.

https://www.facebook.com/m*delen.ber*s

* = a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in