2019-01-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han skulle ha insett lyckan i att ha två söner, eller valt att enbart ta sig egna liv. Att han dragit dem med sig och fått folk att tycka synd om honom är absurt.

Absolut! Han blev en usel skitstövel. Han kunde ha skjutit sig själv och fått folk att tycka synd om honom. Nu förverkade han all den sympati han kunde fått och förvägrade samtidigt sina två små lintottar sina liv.
Citera
2019-01-25, 00:09
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Psykopater är väldigt bra på att visa känslor även om/när de är oäkta.
Psykopater som begår självmord är mycket typiskt...
Citera
2019-01-25, 00:10
Medlem
Mammans nya kille beskrivs som en 26 årig anabola kille.. såg en länkande hans fb sida förrut
Citera
2019-01-25, 00:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Håller med, Psykopater är sig själv nog. Denna man var en misslyckad individ som inte tålde nedgången i sin travverksamhet, exets lämnande av honom, sin ensamhet, sin vardag. Därför hämnades han den som skulle drabbas värst; han ex. Då valde han att döda sina barn.

Att han mått skit mycket längre än från det att hans exet lämnade honom är väsentligt. Hans liv gick utför men han valde att utsätta henne och framförallt att avsluta sina egna små pojkars liv. En genomusel djävul var vad han blev. Inga ursäkter duger!

Psykopater kan visst ta livet av sig när de insett att allt är slut. De kan inte ta skammen och bemöta omvärldens reaktioner på sina misslyckanden.

Han som mördade Eva i Örebro hängde sig med sitt skosnöre i häktet. Han var sannolikt psykopat. Finns andra fall som jag inte kommer på nu på rak arm.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-25 kl. 00:13.
Citera
2019-01-25, 00:11
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Absolut! Han blev en usel skitstövel. Han kunde ha skjutit sig själv och fått folk att tycka synd om honom. Nu förverkade han all den sympati han kunde fått och förvägrade samtidigt sina två små lintottar sina liv.

Det värsta är att folk tycker synd om han. Har knappt sett varken namnen på hans barn eller fru i kondelenserna på hans sida. Allt handlar om honom, och som grädden på mosen har Facebook förevigat hans minne.
Citera
2019-01-25, 00:12
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Psykopater är väldigt bra på att visa känslor även om/när de är oäkta.
Ja, psykopater utmärker sig genom att vara manipulativa. Men just i detta fall så kan jag inte se det manipulativa. Psykopater vill ju se personer lida, nu kunde han inte det - han tog sitt liv istället.
Citera
Medlem
Vad som skrivits i Sveriges största travgrupp på Facebook:
Många har hört om den fruktansvärda händelsen utanför Sala. Det finns många känslor kring det, och ingen är fel.
Däremot så är inte Travgruppen någon plattform att skriva om dem. Vi vill inte ha spekulationer och hur personens eftermäle ska vårdas eller ej är verkligen bara för de anhöriga att avgöra.

För att visa omtanke får ni gärna kommentera med att tända ett ljus. Men inte ett ord, för det finns ändå inga som räcker till.

https://www.suicidezero.se/
https://mind.se
Citera
Medlem
Tro mig, jag har verkligen försökt läsa tråden, men jag hinner aldrig ikapp.

Någonstans mitt i tråden var det snack om ex-fru som hade hängt sig.
Nu senast hade nya frun gängat sig med en afghan.

Kan någon förklara/utveckla vad som har hänt?

Jag vet att SR har skjutit sina två söner och sig själv.
Citera
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
På tal om ditt sista stycke. Det har varit ovanligt många dödsfall bland hans nära och kära de senaste åren.

Vet någon om han på senare tid hamnat i någon konflikt med sin vännina Mari*nne innan hon begick självmord för 10 dagar sedan? Lånat pengar av henne som hon ville ha tillbaka kanske? Med den ekonomiska kris han befann sig i hade han knappast möjlighet att återbetala lån. Eller fick hon reda på att han mördat sin flickvän för 10 år sedan och var tvungen att röjas ur vägen?

När dog båda föräldrarna? Inte så vanligt att båda dör tätt inpå varandra väl?

Vart i hela friden har du fått för dig att väninnan M*rianne tog livet av sig? Hon dog av akut sjukdom. Jag vet inte vad för sjukdom, men jag känner vänner som känner henne, å det var INTE självmord.

Hans föräldrar dog av ålderdom då de var väldigt gamla. Väldigt vanligt att par som levt så många år tillsammans tappar livsgnistan när dens partner dör. De blev 82 och 84 år gamla.
Citera
2019-01-25, 00:13
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Det värsta är att folk tycker synd om han. Har knappt sett varken namnen på hans barn eller fru i kondelenserna på hans sida. Allt handlar om honom, och Facebook har förevigat hans minne.
Honom*
Kanske just för att det är hans profil?
Citera
2019-01-25, 00:14
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Psykopater brukar inte ta sitt liv..tvärtom har de stark livsdrift..

Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Han har gråten i halsen med grov ångest enligt personer som har sett liven, det skulle inte en psykopat ha.

Håller med om det ni skriver.

Men att mörda sina två söner pga att man känner sig kränkt måste väl ändå bara kunna rättfärdigas i en psykopats hjärna!
Citera
2019-01-25, 00:14
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Ja, och tänk om alla som fick en förkylning dog. Feg, ja. Ond, kanske. Han gjorde en ond handling genom att ta livet från två stycken, men om han är ond vet vi inte..
Du med din "ondska" låter som Ulf Ekman i fornstora dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in