2019-01-22, 23:07
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Det låter som att du tror att Lollo har mer info(?). kanske dags för lollo eller övriga poliser inne i forumet att släppa lite mer info...
Användare med begränsad postcount har ofta inte hunnit skapa sig något vidare forumförtroende.
Om någon skulle ha för avsikt att leka "troll" så använder man antagligen inte ett sedan sju år oanvänt konto för behov av sådana ändamål?
Om man skulle ha inside info men inte vill outa sig som en etablerad användare så är det ju helt okej att göra det om man följer regelverket.

Samtidigt som vi vill ha mer faktainfo så vet vi inte om denne användare har ett dugg att tillföra eftersom ingen kommunikation är etablerad.
Citera
2019-01-22, 23:12
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jaha. Så kvinnan heter Jes*ica Nikla*son, 48 år, hemmahörande i bostadsrätt i Johanneshov. Förmodligen en av dessa som passade på att haka på ombildningen runt 2008-2009. Eftersom tidningen Mitti skrev att kvinnan och barnet saknades från samma område (där bilen hittades) så måste dom ha bott i Älta/Stensö utan att för den skull vara skrivna där.

En av dom som förmodligen hyrt ut bostadsrätten i Johanneshov för dyra pengar som möjliggjordes av att moderaterna lättade på de spärrar som förhindrade ocker, så länge de satt. I Stensö bodde dom troligen i andra hand i en hyresrätt och kom undan med en andrahandshyra som ändå möjliggjorde rejäl vinst. Mr Koll ger ingen ledtråd alls till Nacka.

Hennes man som heter Mag*us Heds*röm hittar jag inte på mr Koll men han finns med i uppgifterna om henne. De verkar båda vara skrivna i Johanneshov. Barn finns inte angivna då mr Koll bara tar med barn över 15 år vad dom uppger.

Oj... Förlåt 😪 jag menade väl, då utbildning står, man kan söka på föregående adresser, väldigt mycket om man lägger tid. Ber om ursäkt om detta var onödigt enligt dig. Har dock själv hittat mycket på den sidan.

Magnus finns ju länkad via henne? Inne på hans sida just nu
Citera
2019-01-22, 23:45
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag tror inte "fortfarande" på att 5-barnsmamman från Landskrona är BO. Men jag tvivlar en del på att artikeln är rätt BO, som då i fotot i artikeln skulle vara en 42 år.....hårstil och kläder påminner mig mer om en 25-åring......samt att bostadsrätten området inköptes år 2015, var det väl. Men visst kan de ha bott i området innan också.
Jag tycker att kvinnan som bär barnet i artikeln har en hår- och klädstil som påminner om bilder av någons morförälder totalt ointresserad av mode, och tagen ifrån mitten av förra decenniet i st f år 2014.

Förutsättningarna för att vi ska få veta lite mera fakta i målet via ett FUP tycks vara ganska begränsade då det krävs ett åtal emot någon funnen, motbevisad samt levande MGM/MGK i ärendet.
Citera
2019-01-22, 23:55
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Och den personen som ville ha kontakt på PM, skriv igen. Du kunde inte ta emot/skicka pm men vill veta vad du ville säga
Om jag minns rätt så hade den personen ett konto från 2018 med 19 postade inlägg.
För att kunna skicka PM till andra än mods och admin så öppnas den möjligheten först efter 6 mån reg samt även ett minimum av 50 inlägg (gäller för både avs och mott).
Citera
2019-01-23, 00:08
Medlem
Cameleonts avatar
Om man känt till att BO skulle befinna sig i området (därav sökpådrag) så låter det som att mamman informerat ”någon” om att hon skulle dit. Därför tror jag inte på suicid.
Åkte de i sin Saab eller kommunalt?
Kan någon ta reda på vart mammans bil finns nu?
- Blir inte klok på detta fall, hemskt!
Citera
2019-01-23, 00:16
Medlem
Varför vill inte polisen att vi ska få se regnr på hyrbilen? Är inte det lite konstigt...? Det är ju en hyrbil, vad kan man få fram för info om en sån eg?
(syftar på papperspåsen som dom tryckt dit med en pinne..för vi antar väl att det är polisen som gjort det? )
Citera
2019-01-23, 01:01
Medlem
Cameleonts avatar
Det råder ”tystnadskultur” i sverige nu mera...
Tror att polisen blivit tipsade och att de vetat om att BO var avlidna redan. Borde ha varit ambulanser och fler polisbilar på plats om man sökte efter gärningsmän alt levande offer i området.
Allt verkar för lugnt och städat på platsen, men vad vet jag?
Citera
2019-01-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Det råder ”tystnadskultur” i sverige nu mera...
Tror att polisen blivit tipsade och att de vetat om att BO var avlidna redan. Borde ha varit ambulanser och fler polisbilar på plats om man sökte efter gärningsmän alt levande offer i området.
Allt verkar för lugnt och städat på platsen, men vad vet jag?

Det kan ligga något i det! Vet dock inte hur deras förfarande ser ut men om likstelhet hade uppstått eller liknande tecken som visar på att de absolut avlidit, och polisen enbart är där för att kontrollera skåpbilen men hittar dem döda utan anledning att utföra hlr m.m. skulle de ändå tillkalla ambulans?
Citera
2019-01-23, 03:20
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Varför vill inte polisen att vi ska få se regnr på hyrbilen? Är inte det lite konstigt...? Det är ju en hyrbil, vad kan man få fram för info om en sån eg?
(syftar på papperspåsen som dom tryckt dit med en pinne..för vi antar väl att det är polisen som gjort det? )

Någon har spekulerat fram en hyrbil ifrån "Circle K."
Klicka på länken, som anges till "bilruppgifter!"
Jag kan varken bekräfta eller dementera sanningshalten: (FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.
Citera
2019-01-23, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Någon har spekulerat fram en hyrbil ifrån "Circle K."
Klicka på länken, som anges till "bilruppgifter!"
Jag kan varken bekräfta eller dementera sanningshalten: (FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.

Spekulera och spekulera..Såklart jag inte kan vara 100& på att den heter TFD333 Men regnr ser ju ut att börja på T om man kollar på vissa bilder, Och då finns det så inte så många regade på CK i närområdet..
Förvärvsdatum
2018-05-14

Antal brukare
1

Producentansvarig
5564871548

Namn
CIRCLE K DETALJIST AB

Adress
NYNÄSVÄG./BOGÅRDSVÄG.

Postnr
12862

Citera
2019-01-23, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Samma här. Finns bilder där polisen har ställt upp bakdörrarna, samt står och plåtar in i skåpet med Polisbil parkerad snett bakom för att det inte ska bli någon insyn i skåpet. Samtidigt har de öppnat vänster framdörr på bilen och där ser det synbart tom ut. Tror nog därför vi kan utgå från att de påträffats inuti skåpet.

Jag kan tycka att polisen borde ut med mera information, men i väntan på det tror jag inte vi kommer så mycket längre. Det flest undrar tror jag är om det var någon form av utvidgat självmord, eller om det är någon utomstående som dödat dem.

Kan det vara en älskarinna till sambon som dödat dem eller lejt någon att göra det åt henne? En vild gissning bara.
Citera
2019-01-23, 05:31
Medlem
Cameleonts avatar
Bra jobbat.
Hyrbilen kan vara stulen eller hyrd på falskt körkort samt falskt mastercard.
Går ju att kopiera det mesta idag likaså bilnycklar väl.
I området kring Skarpnäcksgården ligger ett HVB hem och kring Flaten är det väl en del campare.
Har varit många knivrån i södra stockholm den senaste tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in