2019-01-22, 15:20
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Är det ingen som gräver runt lite på mrkoll.se?

Tyvärr är jag jåttestressad och redan sen men tänkte jag slänger in länken så kanske någon annan hittar något intressant eller användbart. Gifta var som inte vad jag hann de, samt flyttade de tillsammans ihop i nuvarande lägenhet hösten 2015.

Men som sagt, här är länk

https://mrkoll.se/person/Anna-Jessica-Niklasson-Fyrskeppsvagen-126-l-Johanneshov/MTk3MTEwMTQ0OTY2

Jaha. Så kvinnan heter Jes*ica Nikla*son, 48 år, hemmahörande i bostadsrätt i Johanneshov. Förmodligen en av dessa som passade på att haka på ombildningen runt 2008-2009. Eftersom tidningen Mitti skrev att kvinnan och barnet saknades från samma område (där bilen hittades) så måste dom ha bott i Älta/Stensö utan att för den skull vara skrivna där.

En av dom som förmodligen hyrt ut bostadsrätten i Johanneshov för dyra pengar som möjliggjordes av att moderaterna lättade på de spärrar som förhindrade ocker, så länge de satt. I Stensö bodde dom troligen i andra hand i en hyresrätt och kom undan med en andrahandshyra som ändå möjliggjorde rejäl vinst. Mr Koll ger ingen ledtråd alls till Nacka.

Hennes man som heter Mag*us Heds*röm hittar jag inte på mr Koll men han finns med i uppgifterna om henne. De verkar båda vara skrivna i Johanneshov. Barn finns inte angivna då mr Koll bara tar med barn över 15 år vad dom uppger.
Citera
2019-01-22, 16:07
Medlem
Mycket onödigt trams i denna tråden. Först var det motorvärmaren och nu Politivagn som tar upp en stor del av tråden. Det är ju bara att googla och ta till sig fakta, det behöver man inte skriva om och om igen. Fokusera på det som har hänt i stället och varför? En sammanboende kvinna och ett barn hittas döda i en hyrd/snodd skåpbil. Fördröjningen med obduktionsresultaten kan bero på flera olika saker.
När mördades dom?
Var mördades dom (var det i bilen)?
Mördades bägge samtidigt?
Mördades dom på samma sätt?
Har man hittat sambon, eller har han tagit sitt liv av daga och hänger i en tall i närheten?
Det finns mycket att fundera om och då ingår inte motorvärmaren eller loggan på en bil.
Jag kan ha fel, men jag tror inte på självmord eller utökat sådant.
Citera
2019-01-22, 16:14
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshe-rabbenu
https://www.instagram.com/jessica.niklasso*/?hl=sv

*n
FEL! För helvete!
Citera
2019-01-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
PM'a varandra eller öppna ny tråd om danska likvagnar, språk etc.
Såja, lugn och fin!

Att det är så tyst kring fallet är troligtvis för att det är ett barn inblandat, oavsett om barnet bragts om livet av mamman, som kanske begått självmord, eller båda av pappan eller någon utanför närmaste lilla familjen.
Det är lite kusliga paralleller till fallet i Bjärred januari 2018.
Citera
2019-01-22, 16:31
Medlem
Skulle vi kunna ägna lite idékraft till möjliga scenarior om personen som skrev att vi "har feeeeeeeeel, det är en familjetragedi" faktiskt har rätt?

Vi har ju mig veterligen många gånger tagit upp följande scenarior;

1) det är självmord+barnamord/utökat självmord eller vad vi nu kallar det.
2) det är sambon/pappan till barnet (har vi kollat upp om han är pappan till barnet?) som har mördat
3) det är utomstående som mördat
4)olyckshändelse/smitolycka

Vad finns det för fler scenarior som dessutom kan tänkas gå under beskrivningen "familjetragedi"?
Citera
2019-01-22, 16:42
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Skulle vi kunna ägna lite idékraft till möjliga scenarior om personen som skrev att vi "har feeeeeeeeel, det är en familjetragedi" faktiskt har rätt?

2) det är sambon/pappan till barnet (har vi kollat upp om han är pappan till barnet?) som har mördat

Vad finns det för fler scenarior som dessutom kan tänkas gå under beskrivningen "familjetragedi"?
"Familjetragedi" brukar mig veterligen endast användas vid alternativ 1 och möjligtvis 2.
Citera
2019-01-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det här med att polisen skulle ha som något slags standardförfarande att inleda en förundersökning om mord för att få mer resurser när personer påträffas döda låter väldigt mycket som en flashbackkonstruktion. Polisen inleder inte en förundersökning om mord om de inte misstänker att det är så det ligger till. I det här fallet skedde det tämligen omgående efter det att kropparna hittats.

Visst kan det ligga nära till hands att misstänka någon form av utvidgat självmord, men det finns ett och annat som stör den bilden. Skulle kvinnan sjukanmäla sig på måndagen, hyra en skåpbil modell flyttbuss onsdag/torsdag som hon senare begår självmord i tidigt på fredagmorgon? Det känns inte logiskt. Jag tror inte att bilen stått parkerad särskilt länge, eftersom det inte finns den minst isbildning på bilen trots att det vid tillfället var mycket kallt och fuktigt ute som skapade ett gnistrande vinterlandskap. Bilen har kommit dit under mycket sen natt, tidig morgon eller under förmiddagen.

Jag tror bilen hyrts för ett specifikt ändamål - nämligen att frakta kropparna i. Därefter har något skitit sig för gärningsmannen. Han har inte orkat eller kunnat fullfölja vad som nu var planen. Någon skriver att gm måste tänkt på att han skulle fastna på film, bli registrerad på Circle K m.m. Det stämmer ju, men det hade å andra sidan inte varit något problem om bara bilen snyggt och fint återlämnats efter det att kropparna dumpats. Svaret på vem som ligger bakom står antagligen att läsa på hyreskontraktet på skåpbilen.
De va nog den bästa teorin hittils angående hyrandet av bilen
Citera
2019-01-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Mycket onödigt trams i denna tråden. Först var det motorvärmaren och nu Politivagn som tar upp en stor del av tråden. Det är ju bara att googla och ta till sig fakta, det behöver man inte skriva om och om igen. Fokusera på det som har hänt i stället och varför? En sammanboende kvinna och ett barn hittas döda i en hyrd/snodd skåpbil. Fördröjningen med obduktionsresultaten kan bero på flera olika saker.
När mördades dom?
Var mördades dom (var det i bilen)?
Mördades bägge samtidigt?
Mördades dom på samma sätt?
Har man hittat sambon, eller har han tagit sitt liv av daga och hänger i en tall i närheten?
Det finns mycket att fundera om och då ingår inte motorvärmaren eller loggan på en bil.
Jag kan ha fel, men jag tror inte på självmord eller utökat sådant.

Mannen lever
Citera
2019-01-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss

Smitolycka är ju rätt intressant i sammanhanget. Kanske någon råkade köra på dem med skåpbilen och fick panik?
Citera
2019-01-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du som har facebook kanske kan ha vänligheten att tillföra ett delvis mörkat namn till tråden som brukligt är vi grova våldsbrott här på Flashback?

Du som hänger i tråden här kanske ska ha koll på tråd och sökfunktion innan du postar, så som brukligt är här på Flashback.

Namn, facebooklänkar finns i tråden.
Citera
2019-01-22, 17:08
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Mannen lever

Kan du berätta mer?
Citera
2019-01-22, 17:37
Medlem