2019-01-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Alla kan nog må dåligt oavsett social status men svårare att förstå för utomstående ja, sen är de ju även en mamma och då säger folk nä de kan de inte vara medans om de varit pappa/dotter som hittats då hade de varit solklart självmord/mord och pappan våldtagit dottern och spöat mamman dagligen sedan dottern föddes.

Se bara hur de skrivs i Sala tråden, även Bjärred så är det pappan som absolut måste vara den som stått för morden och tryckt ner och hjärntvättat mamman eller iaf förfalskat eller lurat mamman att skriva under testamentet.

Fast där är inte jag som alla andra för jag är helt av uppfattningen av att det inte alls är konstigt att mammor/kvinnor både grova brott mot barn (mord,misshandel osv) kvinnan som mördade sitt barn med fentanylplåster tex. Men tänker ändå att det bör finnas ett uppsåt och när det gäller kvinnor som mördar sina barn är det oftare av bamhärtighetsuppsåt än hämnd som i Sala tex.
Det krävs ju antingen någon form av kraftig depression\psykisk ohälsa och sedan tillägga kanske rädsla/ångest. Finns även ett fall jag hörde om nyligen där mamman skar halsen av sina barn och sedan högg sig i magen för att pappan ville skiljas.
Men det är bara att på den information son kommit ut är det inte för mig glasklart att hon mördat sin dotter och tagit sitt liv.
Citera
2019-01-29, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Fast där är inte jag som alla andra för jag är helt av uppfattningen av att det inte alls är konstigt att mammor/kvinnor både grova brott mot barn (mord,misshandel osv) kvinnan som mördade sitt barn med fentanylplåster tex. Men tänker ändå att det bör finnas ett uppsåt och när det gäller kvinnor som mördar sina barn är det oftare av bamhärtighetsuppsåt än hämnd som i Sala tex.
Det krävs ju antingen någon form av kraftig depression\psykisk ohälsa och sedan tillägga kanske rädsla/ångest. Finns även ett fall jag hörde om nyligen där mamman skar halsen av sina barn och sedan högg sig i magen för att pappan ville skiljas.
Men det är bara att på den information son kommit ut är det inte för mig glasklart att hon mördat sin dotter och tagit sitt liv.

Va väl i helgen på tv4 som en krimexpert så att faktiskt va fler kvinnor än män som mördar sina barn?
Citera
2019-01-29, 12:54
Medlem
Citat:
Va väl i helgen på tv4 som en krimexpert så att faktiskt va fler kvinnor än män som mördar sina barn?
Detta har jag hört tidigare också.

Tror dock att detta till stor del beror på morden som begås under förlossningsdepressioner.
Citera
2019-01-29, 12:57
Medlem
Citat:

Ja så kan det säkert vara på grund av alla barnadråp. Men dottern här var lika gammal som min dotter. Är ju ovanligare att mörda såpass gamla barn Försöker föreställa mig vad som hade kunnat driva mig att göra något sådant.
Det är ingen omöjlighet alls att hon skulle gjort det men för mig är det något som inte stämmer med scenariot så därför jag tror att båda blev mördade.
Fast det där om den giftiga gasen med klorin och vinäger någon skrev om lät intressant.
Citera
2019-01-29, 13:00
Medlem
GoldenKiwks avatar
Tänk om allt är så tyst för det är en olycka som de inte kan förstå. Låt oss säga att dottern dör, hon kanske hittar ngt piller, halkar på en sten, kanske rent av får en hjärnblödning /propp eller ngt sjukt. Mamman får ångest och tar livet av sig.

Fick tanken igår. Diskade och har en metall sil. Uppenbarligen stack en tråd upp, stack mig på den i vecket vid tummen. Syntes knappt. Blödde, hela pekfingret svullna upp. En sån enkel sak som leder till blodförgiftning, stelkramp etc. Kan man dö av. Skulle de hitta mig här, dom hade väl aldrig löst det. Att de var pga silen.
Alltså en sil man sköljer grönsaker etc i 😂

Nä allt för mig knäpp. Jag tolkar det som att de har ingen misstänkt för de har redan etablerat att de var mamman.
Hade det varit utomstående hade det väl stått. Mördade, av, misstänkt. Är det som sagt ngn utomstående. Sambon är vid god hälsa. Måste de ju gå ut med det för skydda allmänheten.

Ena stunden tänker jag på när de stängde av, jakten och allt pådrag i dannmark. Världens grej... Alla undrade. Stor tråd här
Sen "nä de var inget" falskt alarm. Man blev liiite besviken. Man undrat, funderat så. Nope...

Slutar väl med att de var inget, två katter mamma och dottern var på semester. *ironi m*
Citera
2019-01-29, 13:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tror inte man klarar att ta livet av sig på det sättet. För plågsamt. Bättre med läkemedel/narkotika.
Möjligt. Men det är ju inte heller helt "enkelt", många kräks ju upp vid såna försök. En 47-årig småbarnsmamma har kanske inte heller tillgång till narkotika som man enkelt kan överdosera och dö av. Heroin etc.
Citera
2019-01-29, 13:41
Medlem
Har inte sett en enda av hennes 55 ”vänner på Facebook” som gillat hennes profilbild göra någon slags vila i frid uppdatering. Vad det nu kan betyda. Varför väljer de att uppdatera om Katter men inte om en död vän?
Missförstå mig rätt, jag uppdaterar inte ens om 1% i mitt liv, om ens det men jag hade skrivit en liten hälsning om min vän dött.
Citera
2019-01-29, 13:46
Medlem
De sa att det mord tidigt innan kropparna skickades på obduktion och nu igen bekräftas att det fortfarande är benämnt mord på dem båda. Släpper misstanken på självmord nu. Eftersom de sa mord från början tänker jag att det måste synts att mamman inte kan ha gjort det själv.. Tycker både skåpbil och plats brevid vatten känns planerat på nåt sätt.. Och parkerat längst in.. Ush ger dåligt vibbar allt
Citera
2019-01-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Tänk om allt är så tyst för det är en olycka som de inte kan förstå. Låt oss säga att dottern dör, hon kanske hittar ngt piller, halkar på en sten, kanske rent av får en hjärnblödning /propp eller ngt sjukt. Mamman får ångest och tar livet av sig.

Fick tanken igår. Diskade och har en metall sil. Uppenbarligen stack en tråd upp, stack mig på den i vecket vid tummen. Syntes knappt. Blödde, hela pekfingret svullna upp. En sån enkel sak som leder till blodförgiftning, stelkramp etc. Kan man dö av. Skulle de hitta mig här, dom hade väl aldrig löst det. Att de var pga silen.
Alltså en sil man sköljer grönsaker etc i 😂

Nä allt för mig knäpp. Jag tolkar det som att de har ingen misstänkt för de har redan etablerat att de var mamman.
Hade det varit utomstående hade det väl stått. Mördade, av, misstänkt. Är det som sagt ngn utomstående. Sambon är vid god hälsa. Måste de ju gå ut med det för skydda allmänheten.

Ena stunden tänker jag på när de stängde av, jakten och allt pådrag i dannmark. Världens grej... Alla undrade. Stor tråd här
Sen "nä de var inget" falskt alarm. Man blev liiite besviken. Man undrat, funderat så. Nope...

Slutar väl med att de var inget, två katter mamma och dottern var på semester. *ironi m*

Själlandsavspärrningen har vi inte fått veta ens hälften av hälften om.
Om du på nåt magiskt sätt fortfarande stod vid diskbänken och diskade tills stelkrampen satte in skulle dom med mycket stor sannolikhet kommit fram till rätt slutsats efter obduktionen var klar (troligen innan), nej det här är nog bara ännu ett fall av psyksjuk förälder som mördar sitt/sina barn.
Den tyngsta och mest tragiska etniska svenska brottsligheten som finns kvar, jämt fördelat mellan könen i god svensk anda.
Citera
2019-01-29, 13:55
Medlem
Satt precis och läste på om hur lätt det är att dö i en bil, eller av kolmonoxidförgiftning (om jag hittas död idag så kommer dem tro att jag tagit mitt liv eftersom jag sökt på självmord i bil osv) men men.
För mig har det hela tiden handlat om dubbelmord men så tänkte jag att jag skulle vara lite kreativ och tänka utanför det och kan det varit något fel på bilen så att avgaserna råkat komma in där bak ändå? Om de satt sig för att mysa där eller liknande.
(Men vem fan myser i en hyrbil modell skåpbil?)
Och då skulle de inte heller utreda mord fortsatt nu väl?
Citera
2019-01-29, 13:57
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappe8
De sa att det mord tidigt innan kropparna skickades på obduktion och nu igen bekräftas att det fortfarande är benämnt mord på dem båda. Släpper misstanken på självmord nu. Eftersom de sa mord från början tänker jag att det måste synts att mamman inte kan ha gjort det själv.. Tycker både skåpbil och plats brevid vatten känns planerat på nåt sätt.. Och parkerat längst in.. Ush ger dåligt vibbar allt
Nej. Det fetade är dina egna ord, inte åklagare eller polisens, och är av stor betydelse.
Citera
2019-01-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Satt precis och läste på om hur lätt det är att dö i en bil, eller av kolmonoxidförgiftning (om jag hittas död idag så kommer dem tro att jag tagit mitt liv eftersom jag sökt på självmord i bil osv) men men.
För mig har det hela tiden handlat om dubbelmord men så tänkte jag att jag skulle vara lite kreativ och tänka utanför det och kan det varit något fel på bilen så att avgaserna råkat komma in där bak ändå? Om de satt sig för att mysa där eller liknande.
(Men vem fan myser i en hyrbil modell skåpbil?)
Och då skulle de inte heller utreda mord fortsatt nu väl?

Mm de är ju inte så värst mysigt i ett plåtskåp utan fönster och buntning, är en pina att köra speciellt om man inte har ett par hundra kilo last då dom går ruskigt stötigt efter vägen tom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in