2019-01-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Funderade också på det... vart kom namnet på BO ifrån? Har ju inte stått i nån media vad jag vet🤔

Har läst och följt hela tråden och det är verkligen ett mystiskt fall.

Namnet på BO kommer från utskicket skolan hon jobbade på gjorde.

Kollade hennes FB lite och den senaste aktiviteten jag kan se från henne var lördagen den 12:e då hon hade gillat (hjärtat) ett foto på en katt. Hon är också med i en grupp som heter ”genusmedvetet föräldraskap” men har bara kommenterat två gånger och det var 2015. Så där fanns inget att hämta heller.
Citera
2019-01-23, 18:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Håller med dig. Dessutom verkar det vara en helsvensk helyllefamilj så inga misstankar om hedersmord o dyl. Men jag blir förbannad över att media ändå inte ligger på om mord. Barnet har knappst tagit livet av sig själv.
Väldigt tunnsått på nätet om info kring sambon. Var han kurator, eller är det fel man?

Kurator på BUP och ska vara runt 42-43 år, om jag inte minns fel. Men det är bara en tråduppgift.
Ja, barnet har mördats helt klart.
Citera
2019-01-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradajz
Har läst och följt hela tråden och det är verkligen ett mystiskt fall.

Namnet på BO kommer från utskicket skolan hon jobbade på gjorde.

Kollade hennes FB lite och den senaste aktiviteten jag kan se från henne var lördagen den 12:e då hon hade gillat (hjärtat) ett foto på en katt. Hon är också med i en grupp som heter ”genusmedvetet föräldraskap” men har bara kommenterat två gånger och det var 2015. Så där fanns inget att hämta heller.

Då kan du ser mkt mer än mig! Har stalkat henne och hennes vänners fb hela veckan för att se om någon skriver om detta. Ingen. Förutom en G*dd som skrev något om sorg på sin fb.
Citera
2019-01-23, 18:58
Medlem
En sak som stört mig något otroligt är att poliserna har ju en mordutredning och det pågår mycket bakom kulisserna som vi inte vet. Förhör, undersökningar och liknande. Så jag hoppas de plockade in sambon på förhör snabbt som fan och även deras telefoner/datorer för genomsökning. Annars är det många dagar att kunna förstöra bevis på och även skapa en story som håller!
Citera
2019-01-23, 19:02
Medlem
Hur ser det ut inne i en skåpbil? Skulle det kunna pågå en brand där inne utan att man ser det på utsidan? Tills syret tar slut? Är det tätt? Skulle de kunna vara uppeldade och därav svåra att identifiera/ställa dödsorsaken på?
Citera
2019-01-23, 19:03
Medlem
Jag kan inte sluta undra var sambon är? Hemma (nån som bor i närheten som kan kolla om det lyser?)? På sjukhus? Eller häktad?
Citera
2019-01-23, 19:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
En sak som stört mig något otroligt är att poliserna har ju en mordutredning och det pågår mycket bakom kulisserna som vi inte vet. Förhör, undersökningar och liknande. Så jag hoppas de plockade in sambon på förhör snabbt som fan och även deras telefoner/datorer för genomsökning. Annars är det många dagar att kunna förstöra bevis på och även skapa en story som håller!

En eventuell GM har ju redan haft två dagar på sig att förstöra bevis och skapa en story. Det tog polisen två dagar att hitta bilen om anmälan om försvunna personer gjordes på onsdagen. Kropparna hittades väl inte förrän på fredagen? De första 48 timmarna är de viktigaste och guld värda.
Citera
2019-01-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En eventuell GM har ju redan haft två dagar på sig att förstöra bevis och skapa en story. Det tog polisen två dagar att hitta bilen om anmälan om försvunna personer gjordes på onsdagen. Kropparna hittades väl inte förrän på fredagen? De första 48 timmarna är de viktigaste och guld värda.

Va de inte på torsdagen hon anmäldes saknad?
Citera
2019-01-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Då kan du ser mkt mer än mig! Har stalkat henne och hennes vänners fb hela veckan för att se om någon skriver om detta. Ingen. Förutom en G*dd som skrev något om sorg på sin fb.

Ja, såg det inlägget jag med, men fattade inte om det har med det hela att göra eller inte.

Däremot hittade jag en gemensam vän till dem som tagit flyget till Stockholm i måndags. Han skrev ”I had to go to Stockholm. I'll send you a PM” när en sa ”come back”. Det tolkar jag som att han åkt för att vara ett stöd till familjen? Måste vara en nära vän ändå, som tar flyget.
Citera
2019-01-23, 19:09
Medlem
Detta ska nog vara rätt.

https://se.linkedin.com/in/magnushedstrom
Citera
2019-01-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradajz
Ja, såg det inlägget jag med, men fattade inte om det har med det hela att göra eller inte.

Däremot hittade jag en gemensam vän till dem som tagit flyget till Stockholm i måndags. Han skrev ”I had to go to Stockholm. I'll send you a PM” när en sa ”come back”. Det tolkar jag som att han åkt för att vara ett stöd till familjen? Måste vara en nära vän ändå, som tar flyget.

Just det! Det såg jag. Fan va knepigt detta är
Citera
2019-01-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Din slutsats om vad något tyder på är tyvärr inte trolig!
Att identifieringen tog ovanligt lång tid är enbart en trådsynpunkt, dock ifrån väldigt många användare. Vad en rättsmedicinare t.ex. skulle anse på en fredag e.m. är nog något helt annat.
Brottets art gör det sannolikt att NFC, som ligger långt efter önskad tidsplan, troligen måste genomföra tekniska analyser utav det som omhändertagits vid BP.
Inga tekniker på plats lär hoppa högt och skrika: Kolla, jag har hittat en telefon så då är identifieringen klar eftersom Kalle hittade en nyckelknippa och ett leg också!

Det KAN tyda att de inte har telefon, leg eller dylikt som gör det svårare att identifiera personen. Vad är det som är så långsökt med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in