2019-01-18, 16:31
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Om den meriterade fotbollsmästaren nu är skyldig till det han dömts för, vad tänker vi om straffet?
Läste just i AB om en kulturberikare som på Emmabodafestivalen gick in i en 15-årig flickas tält och våldtog henne, med hot om att han hade kniv. Samt bet henne i hals och bröst.
Denne kulturberikare dömdes till 2 år och 8 månader i Kalmar tingsrätt.
Var den meriterade fotbollsmästarens handling värre än kulturberikarens? 🤔
Vet inte hur det ligger till i fallet du refererar till, men ofta när man ser att våldtäktsmän fått förbluffande låg straff i förhålland till gärningen beror det på att de är unga eller åtminstone uppgivet att de är unga. Ungdomsrabbaten vid straffutmätning är betydande.
Citera
2019-01-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vet inte hur det ligger till i fallet du refererar till, men ofta när man ser att våldtäktsmän fått förbluffande låg straff i förhålland till gärningen beror det på att de är unga eller åtminstone uppgivet att de är unga. Ungdomsrabbaten vid straffutmätning är betydande.

Just det, lagstiftaren förutsätter att meriterade fotbollsspelare i 60-årsåldern har större förmåga att ta ansvar för sina gärningar och inse konsekvenserna av dem än en tonåring.
Citera
2019-01-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry

22 år när brottet begicks. Svinet blir utvisad i 10 år efter avtjänat straff.
Men som någon skrev också, den meriterade fotbollsmästaren fälldes för två våldtäkter.
Fast tycker ändå en fullbordad våldtäkt mot en 15-åring, medelst våld och knivhot, torde rendera högre straff än ett finger i vagina samt anusslick.
Citera
2019-01-18, 16:58
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
Meriterad fotbollsmästare ha ha ha ha, det var det sämsta jag läst, jag känner fyllot GS då jag själv är ett nyktert fyllo och han har perversa böjelser så för mig är detta inget som förvånar mig.

Blötryggen GS som oftast red på andras prestationer lider av prestationsångest, taskig självkänsla och söker hela tiden efter uppmärksamhet.

Det är jävligt äckligt att läsa att han smygit in i sin styvdotters rum och mitt i natten börjat slicka flickfitta som är mer än 30 år yngre än han själv.

Hur fan kan du sitta här och försköna det han gjort? Har du ingen skam och heder i kroppen alls?

Eftersom tråden av någon outgrundlig anledning ligger i skvallerforat får du gärna skvallra lite mer om GS karaktär. Känner du MA också?
Citera
2019-01-18, 17:13
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Såg ett program med Gordon Ramsay där han testade för kola på flera av sina restauranger, på personaltoaletterna. Spår av kokain på samtliga toaletter som testades.
Har JB jobbat pa nagon av Gordons restauranger eller vad drar du for paraleller?

Att det finns individer som nyttjar kola i restaurang branschen ar ingen hemlighet, framst formodligen for att manga jobbar dubbelpass lunch and dinner, det kostar pa psyket att jobba 14-15 timmar/dygn. Speciellt som ny,utlanning och kvinna.

Att JB skulle jobbat under Gordon Ramsey ser jag som nast intill uteslutet men jag har ingen "proof of evidence" men du kanske vet battre?

Hacka gronsaker pa sin basta kompis salladsbar ar det hennes framsta merit?
Eller ar anstallningen vid cafet pa Theilska galleriet hennes tyngsta merit i hennes CV?

Fyra publicerade kokbocker skojar man inte bort men vad jag vet har froken vitnasa inte jobbat for nagon av dom stora etablerade stockholms krogarna (cattenaci,m.dahlgren,m.ek,lallerstedt,f.eriksson, melker och danyel)
Mannerstroms mullrande efter sveriges masterkock har nog spelat in.
Frau Ahlberg ar ingen top notch kock pa nagot vis i Stockholm, bra pa att mingla och vingla och nyttja gamla kontakter/meriter, javisst.
Citera
2019-01-18, 17:16
Medlem
[quote=Romper|66474634]Har JB jobbat pa nagon av Gordons restauranger eller vad drar du for paraleller?

Att det finns individer som nyttjar kola i restaurang branschen ar ingen hemlighet, framst formodligen for att manga jobbar dubbelpass lunch and dinner, det kostar pa psyket att jobba 14-15 timmar/dygn. Speciellt som ny,utlanning och kvinna.

Att JB skulle jobbat under Gordon Ramsey ser jag som nast intill uteslutet men jag har ingen "proof of evidence" men du kanske vet battre?

Nejdå, var inte så jag menade. Jag kommenterade någon som skrev att kola är vanligt bland kockar och drog då ett exempel från restauranger utomlands. Det var bara det 😊
Citera
2019-01-18, 17:53
Medlem
Rompers avatar
[quote=MrBollocks|66474666]
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har JB jobbat pa nagon av Gordons restauranger eller vad drar du for paraleller?

Nejdå, var inte så jag menade. Jag kommenterade någon som skrev att kola är vanligt bland kockar och drog då ett exempel från restauranger utomlands. Det var bara det 😊
Ok. Det finns yrkesfolk inom restaurang branschen som nyttjar kemiska substanser men formodligen mer amfetanin vs. kokain da det ar billigare med amfetamin.
Sa varfor dra upp Gordon Ramsey?
En media horny cock som vill fa bort ett rykte ang. att hans personal nyttjar nasgodis?
Har du nagon som helst bevis att JB och GR har haft ihop det pa nagot satt?
Han verkar ha tusen andra problem att hantera an kolanyttjande staff pa sina London krogar...
Fraga Sofia Vergera.

Att JB nyttjat kola finns det bevis for.
Att GS nyttjat det finns det inga bevis for.
Dar i ligger skillnaden, om man tittar pa rapporterna ifran rattsmedicinska efter larmsamtalet till vad som hande pa Karlavagen aktuellt datum.
Inget tidigare eller efterat.
Det ar totalt ointressant som TR. konstaterat,
Glenn har betett sig lagvidrigt.
Om MA varit involverad i planen kommer vi aldrig att fa reda pa oavsett vad ostermalms skvaller och hov reportern DN skvaller blaska publicerar
Citera
2019-01-18, 17:57
Medlem
Eftersom tråden ligger under rubriken kändisskvaller har den tenderat mer o mer åt det hållet också trots att det finns en dom om våldtäkt. Vissa skribenter har mer eller mindre fokuserat sina inlägg till att handla om den misstänktes och målsägandes CV vilket inte har någon dom helst relevans i händelsen i lägenheten på Karlavägen. En skribent upprepar GS bakgrund i alla inlägg under benämningen "den meriterade fotbollsmästaren" så till den grad att det kan få motsatt effekt här på flashback så att den eventuella gloria som funnits faller platt till marken. Det vilar verkligen ett löjets skimmer över att på detta sätt att försvara GS infall att gå in till JB på kvällen och påbörja sexuella aktiviteter.

Om vi ändå ska fortsätta att diskutera parternas CV i det aktuella målet så borde vi väl för ordningens skull också benämna MÄ under epitetet" en duktig kock och kokboksförfattararinna". Men så långt sträcker väl sig inte Bagdad-Bob?
Citera
2019-01-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Eftersom tråden ligger under rubriken kändisskvaller har den tenderat mer o mer åt det hållet också trots att det finns en dom om våldtäkt. Vissa skribenter har mer eller mindre fokuserat sina inlägg till att handla om den misstänktes och målsägandes CV vilket inte har någon dom helst relevans i händelsen i lägenheten på Karlavägen. En skribent upprepar GS bakgrund i alla inlägg under benämningen "den meriterade fotbollsmästaren" så till den grad att det kan få motsatt effekt här på flashback så att den eventuella gloria som funnits faller platt till marken. Det vilar verkligen ett löjets skimmer över att på detta sätt att försvara GS infall att gå in till JB på kvällen och påbörja sexuella aktiviteter.

Om vi ändå ska fortsätta att diskutera parternas CV i det aktuella målet så borde vi väl för ordningens skull också benämna MÄ under epitetet" en duktig kock och kokboksförfattararinna". Men så långt sträcker väl sig inte Bagdad-Bob?

Och det har du alldeles rätt i, men att hennes böcker säljer bra och får bra recensioner betyder väl inget för den som lever i fotbollsvärlden. Där fotbollsspelande för 30 år sedan meriterar för helgonstatus. Han blev ju inte ens proffs, har han inget riktigt yrke? Man kan nog kalla Zlatan för"meriterad fotbollsspelare" i resten av hans liv - men GS?
Citera
2019-01-18, 19:16
Medlem
Rompers avatar
[quote=MrBollocks|66475801][quote=Romper|66475008]
Citat:
Ok. Det finns yrkesfolk inom restaurang branschen som nyttjar kemiska substanser men formodligen mer amfetanin vs. kokain da det ar billigare med amfetamin.
Sa varfor dra upp Gordon Ramsey?
En media horny cock som vill fa bort ett rykte ang. att hans personal nyttjar nasgodis?
Har du nagon som helst bevis att JB och GR har haft ihop det pa nagot satt?
Han verkar ha tusen andra problem att hantera an kolanyttjande staff pa sina London krogar...
Fraga Sofia Vergera.

Har du problem med läsförståelse eller? Allt jag sa var att jag sett en dokumentär om kokain i restaurangbranschen, jag har väl för i HELVETE inte påstått att JB jobbat med GR!
Det var inte jag som tog upp det till att borja med, att sammankoppla JB och Gordon.
Menar du pa fullt allvar att alla restaurang anstallda i London nyttjar kokain?
Om inte varfor publicera?
Har JB torskat i UK?
Citera
2019-01-18, 19:57
Medlem
Rompers avatar
[quote=MrBollocks|66476148][quote=Romper|66476012]
Citat:

Kryp tillbaka under den sten du kom från du, jag diskuterar inte med IQbefriade kretiner.
Jag forstar din aversion.
Att komma med tillrattavisningar verkar vara ok.
Att tipsa om Gordon Ramseys beteende verkar vara helt normalt i din familj.
Du lankar till en YouTube kandis.
Tycker du sjalv att du har svarat varfor?
Har Gordon nagot med det hela att gora?

Marco pierre white, Anthony Bourdain.
Tuffa spiskrigare.
Vart i hela helvetet till det du lankar till har med aktuellt fall att gora med?
Var det Gordon som planterade kokain nagonstans?
Jag skulle kunna publicera/lanka tusentals kokain infiltretrerade youtube lankar.

Jag kryper inte for dig.
Citera
2019-01-18, 21:10
Medlem
[quote=Romper|66476612][quote=MrBollocks|66476570]
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Bra svar.
Spara ur du.
Utan nagon forklarning

Vad ska jag förklara? Att jag såg en dokumentär som visade att kokain inom restaurangbranschen är vanligt i USA och England? Ägaren i denna dokumentär var Gordon Ramsay, hade lika gärna kunnat vara nån annan.
Min parallell hade inget med GR att göra, den handlade om droganvändning inom restaurangbranschen, vilket en annan postare skrivit om att det är vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in