2019-01-18, 21:27
Medlem
Rompers avatar
[quote=MrBollocks|66477262][quote=Romper|66476612]
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks

Vad ska jag förklara? Att jag såg en dokumentär som visade att kokain inom restaurangbranschen är vanligt i USA och England? Ägaren i denna dokumentär var Gordon Ramsay, hade lika gärna kunnat vara nån annan.
Min parallell hade inget med GR att göra, den handlade om droganvändning inom restaurangbranschen, vilket en annan postare skrivit om att det är vanligt.
Good catch.
Eftersom bade JB och GS jobbar i restaurang branshen sa skulle bada dessa individer kunnat vara kokain brukare.
Nu visade det sig att Ingen av dom hade nagra sadana kemikalier i blodet enligt rattskemiska undersokningen. Sa varfor spekulera?
JB ar domd sedan tidigare, inte i detta fall. GS hade en hog alkohol promillehalt. Thats it!
Vanligt hos andra men tydligen inte hos varken GS Eller JB
Citera
2019-01-18, 21:45
Medlem
Wajis avatar
När sjutton ska man namnge Glenn i rubriken? Killen har varit klar sedan början och nu även dömd. Ändra rubriken tack
Citera
2019-01-18, 21:49
Medlem
Rompers avatar
[quote=Matzolle|66477522][quote=Romper|66477406]
Citat:

Hey hey hey! Lugna ner er, jag tror ni har missförstått. Ingen har sagt att alla på Ramseys restaurang tar kola. I dokumentären hittar dom spår av kola på alla toaletter på hans restauranger. Det betyder att det alltid finns minst en person som regelbundet tar kola på jobbet. Det är väl ändå rimligt? Jag har jobbat i branschen både i Sverige och utomlands och min uppfattning är att kolabruket är ganska utbrett överallt inom restaurangmiljön.
Citera
2019-01-18, 21:55
Medlem
Rompers avatar
[quote=Matzolle|66477522][quote=Romper|66477406]
Citat:

Hey hey hey! Lugna ner er, jag tror ni har missförstått. Ingen har sagt att alla på Ramseys restaurang tar kola. I dokumentären hittar dom spår av kola på alla toaletter på hans restauranger. Det betyder att det alltid finns minst en person som regelbundet tar kola på jobbet. Det är väl ändå rimligt? Jag har jobbat i branschen både i Sverige och utomlands och min uppfattning är att kolabruket är ganska utbrett överallt inom restaurangmiljön.
Lugna ner.Hey hey...
Las igen.
INGEN varken GS eller JB hade Kokain i blodet vid tillfallet som det aktuella fallet handlar om.
Rimligt= NEJ inte i detta fallet
Citera
2019-01-18, 22:04
Medlem
[quote=Romper|66477406][quote=MrBollocks|66477262]
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Good catch.
Eftersom bade JB och GS jobbar i restaurang branshen sa skulle bada dessa individer kunnat vara kokain brukare.
Nu visade det sig att Ingen av dom hade nagra sadana kemikalier i blodet enligt rattskemiska undersokningen. Sa varfor spekulera?
JB ar domd sedan tidigare, inte i detta fall. GS hade en hog alkohol promillehalt. Thats it!
Vanligt hos andra men tydligen inte hos varken GS Eller JB

Förvisso hade ingen av de båda narkotika i kroppen vid det aktuella tillfället, dock diskuteras deras vanor inom det gebitet i denna tråd, främst av andra, inte av mig. Bl.a påstår sig åtminstone två postare VETA att GS snortat kola i 20 år.
Det pratas alltså generellt om deras liv och leverne, inte huruvida de båda dragit linor den aktuella kvällen.
Citera
2019-01-18, 22:12
Medlem
Rompers avatar
[quote=MrBollocks|66477784][quote=Romper|66477406]
Citat:

Förvisso hade ingen av de båda narkotika i kroppen vid det aktuella tillfället, dock diskuteras deras vanor inom det gebitet i denna tråd, främst av andra, inte av mig. Bl.a påstår sig åtminstone två postare VETA att GS snortat kola i 20 år.
Det pratas alltså generellt om deras liv och leverne, inte huruvida de båda dragit linor den aktuella kvällen.
Om sa ar fallet. Starta en annan trad om du tror att GS och/eller JB missbrukat kokain.
For sista gangen det ar Inte Vad traden handlar om.
Citera
2019-01-18, 22:44
Medlem
Rompers avatar
[quote=Matzolle|66478098][quote=Romper|66477865]
Citat:

Hahahaha du är ju en liten juvel!! 😂😂😂det här är för fan en skallertråd!! Och framför allt, detta är Flashback. Här skvallrar vi hur mycket vi vill om så väl JB som GS och MA. Stick och lipa någon annanstans. Mupp.
Skaller. Ok
Juvel, tack men nej tack.
Fakta vs. spekulationer gar inte hand i hand.
Det har du tydligen inte haft sinnesnarvaro att forsta...
Mvh Lipat
Citera
2019-01-18, 23:13
Medlem
Shit, vad det här spårade ur snabbt då. Jag tror det började, ironiskt nog, men en kommentar om att ingen jävel, åtminstone i en storstad, bryr sig om huruvida nån drar kola eller inte. Det följdes upp av nån som påpekade att det inte heller var ovanligt i restaurangbranchen och det lämnades även trivia om nåt som hänt i ett tv-program med nån arg kock. Sen sket det sig och alla började missuppfatta allt.

Men ändå, bättre än sida upp och sida ner med Bagdad-Bob. Hur som helst, det här är ju en Brottstråd som ligger i ett Skvallerforum så därmed blir det litet blandat. I ABoK hade det ju varit lugnt att påpeka att nåt inte hör till fallet, men här? Nja...

En annan grej, det är SKITENKELT att ställa om från engelskt till svenskt keyboard. Kolla: Ææ Øø - nu stællde jag om till norskt och vips: Nu ställde jag om till svenskt. Prova själv ni som skriver utan prickar och ring så man slipper hoppa över alla era poster.

Jag tror de flesta är överens om att det är helt oväsentligt huruvida JB snortat så det dammat om det eller inte tidigare i livet. Den aktuella kvällen hade varken hon eller Den meriterade fotbollsmästaren gjort det och därmed funkar det fint att tjata om det när man skvallrar men inte alls när man snackar om brottet.
Citera
2019-01-19, 00:26
Medlem
Citat:
Jag blev iaf varnad för ”trams och tjafs” så tydligen måste man hålla sig strikt till brottet, inget skvaller runtikring.
Medan den meriterade fotbollsmästarens största fan har fått orera fritt i tråden i veckor!
Knepigt..

Jag har läst i stort sett hela tråden och jag tror det går fint att skvallra. Problemet blir när man börjar kalla varandra dum i huvet och liknande fram och tillbaks utan att tillföra varken skvaller eller åsikter/fakta kring brottet. (det är ju jävligt jobbigt för de som inte är involverade i fajten också att behöva scrolla förbi sånt hela tiden) Bagdad-Bob har en förmåga att hålla sig on topic, iofs mest genom att köra samma visa om och om igen.

Det där med kokainet är ju exv skvaller men eftersom det är en brottstråd i ett skvallerforum så blir det ju ett utmärkt tillfälle för de som vill tjata om att det skulle innebära att hon är en dålig karaktär och därmed ljög. Detsamma gäller Sugardejtandet (som ju även domstolen påpekar är irrelevant). Själv kan jag tycka det skulle vara av stort intresse att faktiskt få höra inspelningen eftersom avskriften inte kan erbjuda några nyanser. Mest av ren nyfikenhet, jag tror knappast jag kommer komma till en annan slutsats än en domstol.
Citera
2019-01-19, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Jag har läst i stort sett hela tråden och jag tror det går fint att skvallra. Problemet blir när man börjar kalla varandra dum i huvet och liknande fram och tillbaks utan att tillföra varken skvaller eller åsikter/fakta kring brottet. (det är ju jävligt jobbigt för de som inte är involverade i fajten också att behöva scrolla förbi sånt hela tiden) Bagdad-Bob har en förmåga att hålla sig on topic, iofs mest genom att köra samma visa om och om igen.

Det där med kokainet är ju exv skvaller men eftersom det är en brottstråd i ett skvallerforum så blir det ju ett utmärkt tillfälle för de som vill tjata om att det skulle innebära att hon är en dålig karaktär och därmed ljög. Detsamma gäller Sugardejtandet (som ju även domstolen påpekar är irrelevant). Själv kan jag tycka det skulle vara av stort intresse att faktiskt få höra inspelningen eftersom avskriften inte kan erbjuda några nyanser. Mest av ren nyfikenhet, jag tror knappast jag kommer komma till en annan slutsats än en domstol.

Ja jag förstår. Är inte så rutinerad här inne så jag gör nog en del fel.
Du verkar vara sund iaf, gillar dina inlägg.
Vet vi om det är överklagat till HR och isf tidsram när det kan tänkas tas upp?
Citera
2019-01-19, 01:26
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ställer denna fråga en tredje gång:

- Varför var det sekretess på GS mobil och dator, men inte på JB:s..?
Det fanns väl inget material där som var till nytta för vare sig åklagare eller försvarare, alltså inget skäl att lämna ut något.
Citera
2019-01-19, 01:34
Medlem
Citat:
Ja jag förstår. Är inte så rutinerad här inne så jag gör nog en del fel.
Du verkar vara sund iaf, gillar dina inlägg.
Vet vi om det är överklagat till HR och isf tidsram när det kan tänkas tas upp?

Kommer inte ihåg exakt men nån här påpekade för nån dag sen att det inte är överklagat och att det bara är nån vecka kvar tills tidsfristen går ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in