2019-01-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Bra tips ang podden där, lyssnar faktiskt en hel del på poddar så det kan ju vara något att ha med men samtidigt blir det ju bara ännu en i rad av hobbys i mitt fall.

Anser mig bli väldigt dålig på bilder som andra tar och majoriteten av bilder som jag själv tar, turligt nog var jag fräsch så in i en dag med nyklippt frissa, nya kläder och ett perfekt ljus i ett provrum och lyckades fånga en bra bild, kanske adderar fler bilder i framtiden men just nu är jag nöjd då den jag har ändå genererar tillräckligt många och fina matchningar, har dessutom ett allmänt bildhat så det räcker med att jag har en bild där och behöver/vill snapchatta med majoriteten av de jag ska träffa.

Kanske bör skippa presentationen helt och hållet? Instämmer om att det låter klyschigt och det är lite därför jag avhållt mig till att skriva något förens nu, känns som att gränsen mellan klyschigt, snäll/kaxigt och avslappnat är hårfin.

Trivs jag med att vara en helylle kille? Kanske, sålänge det innebär framgång inom dejtandet, i vissa fall gör det nog det och i andra inte men det är ju omöjligt att falla alla i smaken oavsett.
Många tjejer vittnar om att de ofta sveper bort profiler utan någon bio alls. Jag själv gör lika dant på tjejer utan bio, om inte det finns tillräcklig substans i övrigt innehåll. Gäller ju så klart inte 9or, de klarar sig.

Rent generellt känns bio-löst väldigt självupptaget och präktigt, "jag är så snygg att jag inte behöver en bio" = oattraktivt.

Om man inte kommer på något kul att skriva, eller något som är en writing prompt, så kan man iaf fylla i lite basic info, typ var man bor (hjälper de som vill filtrera bort utsocknes & turister), om man röker eller inte. Bättre än inget.

Här finns en del stats, tips eller inspiration kanske, visserligen på engelska men ändå, och intages som alla åsikter om Tinder med en nyttig dos källkritik: http://tinderellaworldwide.com/the-tinder-bio-how-to-make-me-swipe-right/
Citera
2019-01-15, 17:15
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Någon som har erfarenhet av att matcha med kompisar till tidigare matchningar?

Matchade nyligen med en tjej som vid en due dilligence check visade sig vara kompis med en som jag tidigare träffat (men som det inte blev mer något av, dock inte i min favör, men cleant & inget ligg). Tror inte hon har koll på att jag träffat hennes kompis.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Firade nyår med tre tindermatchningar - alla i rummet visste om det. Utan att gå in på detaljer gick det rätt bra. Det är inte exakt som din fråga, snarare mer extremt... konkurrens om dig ökar din attraktionskraft, vilket blev väldigt tydligt för mig...

Både och. En gång blev jag bjuden till en utflyttningsfest av en Tindermatch, två av hennes kompisar visade sig vara bland mina matchningar. Den ena blev det lite stel stämning med, den andra hade jag inte skrivit med så vi kände först inte igen varandra och det tog ett tag innan jag förstod att hon också var en match. Men det viktigaste var ju att jag var där för att träffa den snyggaste av dem iaf ;P

En annan gång hade jag (ovetandes) matchat med två bästa kompisar. Jag tänkte boka in båda samma helg så ville ju ha en till fredagen och en till lördagen. Problemet var dock att den ena precis hade flyttat och den andra skulle hjälpa henne att flytta grejer en av dagarna, de hade inte bara bestämt exakt vilken.
Så när jag försökte rodda upp mina dejter och ta en per dag, så kan den ena först på fredagen, när jag då ska boka in den andra på lördagen så kan hon inte den dagen längre utan bara på fredagen. När jag då försöker byta tillbaka så går den första med på det men då kan inte den andra...
Till slut fattade vi alla tre och jag fick bara lägga mig platt.
Vad gjorde jag då då? Jag träffade båda samtidigt istället Då kändes det ju som julafton, äntligen skulle man få chansen att köra en trehjuling. Jag var så jäkla hypead på vägen dit och prisade mina förmågor. Det var bara ett stort leende.
Men vad möts man av? En av dem är såklart en fetfälla, och den andra var väl bra men jag tappade ju ändå hela grejen med träffen. Så där satt man och pratade i någon timme, kollade på klockan och så fort tillfälle gavs så begav jag mig och åkte hem till ensamheten.
Citera
2019-01-15, 21:25
Medlem
Zabuzas avatar
Varit i förhållande rätt länge tidigare, 5 år, tog slut för ett tag sedan. Använt den här cancerframkallande appen ett par månader nu. Får fan inga matchningar, typ alls. Är runt 30, akademisk utbildning, storstad, är en 7a minst iaf. Bra blandade bilder, kan köra dressat men också tracksuit typ, testat olika bios etc. Måste jag sänka min standard eller (den är fan rimlig)? Det kommer nämligen inte att hända. Vad fan är felet egentligen?
Citera
2019-01-15, 22:12
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
men Honey då. Vilket fint ärligt inlägg av dig. Ja killar skippa sexsnack online det tar man offline. Där det faktiskt kan uppstå någonting. Helt rätt av honeybunny. Kan fylla i att om tjejen börjar prata sex försök då styra över direkt till ett annat ämne, cucks hugger på hennes fiskbete och förlorar därmed sig i online spelet. Lycka till

Fast Kakan…är det inte lätt att det snackas sönder då?

Samma med porr…too in the face tycker jag Det enda jag tänker där är ju usch vad obekvämt det ser ut och aj vad ont det måste göra. Korsar benen bara jag skriver om det.

Samma sak när vissa kvinnor ska försöka vara sexiga och bara är helt cringiga och tillgjorda haha.

Citera
2019-01-15, 22:26
Avslutad
De tjejer som sedan jag kommer att se, kommer de att se mig förr eller senare? för det vore ju galet om jag sitter och swipar på tjejer som aldrig kommer att se mig för att ja inte finns inom det åldersspann de söker.
Citera
2019-01-15, 22:28
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
De tjejer som sedan jag kommer att se, kommer de att se mig förr eller senare? för det vore ju galet om jag sitter och swipar på tjejer som aldrig kommer att se mig för att ja inte finns inom det åldersspann de söker.
Tinder är visserligen ett dårhus, men du har naturligtvis rätt i att du kommer att visas för dem du swipar på så länge dessa inte ändrar intervall. Skaparna har inte hål i huvudet.
Citera
2019-01-15, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Varit i förhållande rätt länge tidigare, 5 år, tog slut för ett tag sedan. Använt den här cancerframkallande appen ett par månader nu. Får fan inga matchningar, typ alls. Är runt 30, akademisk utbildning, storstad, är en 7a minst iaf. Bra blandade bilder, kan köra dressat men också tracksuit typ, testat olika bios etc. Måste jag sänka min standard eller (den är fan rimlig)? Det kommer nämligen inte att hända. Vad fan är felet egentligen?

Känner likadant. IRL får jag många blickar etc. men på tinder får man inte matcher inte ens med dem som man vet tycker att man är snygg.
Citera
2019-01-15, 22:37
Medlem
Zabuzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
Känner likadant. IRL får jag många blickar etc. men på tinder får man inte matcher inte ens med dem som man vet tycker att man är snygg.

Exakt samma här, går jag till gymmet tittar de, går jag på krogen tittar de, går jag på stan så tittar de.. Men på tinder där är det andra regler som gäller, verkar det som.
Citera
2019-01-15, 22:39
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza

En klen tröst från en som är 30 och dejtat jämnåriga +/- några år:

Oftast har de varit singlar ett tag och fått rutiner i sina liv som är svåra att bryta. Är det en pangbrud ligger det definitivt psykiska frågetecken bakom.

En av tjejerna jag var tillsammans med i några månader var mån om att behålla sitt nätverk i staden hon bodde i men hon frågade aldrig mig om jag kunde tänka mig flytta in. Samtidigt gick vi på diverse bröllop och inflyttningsfester i kranskommuner och de flesta skulle flytta fler mil från henne. Vi pratar om hennes barndomskompisar.

En annan tjej bröt upp helt abrupt efter att hon tyckt att hon inte är redo för ett förhållande och varit sviken många gånger innan. Tufft ja men det är bara en själv som kan ändra sig ingen annan. Hon menade också att hon inte visste vad hon ville eftersom Tinder "har förstört henne".

Jag kan absolut köpa intresset för mig hade falnat men då får man ju prata ut och lösa problemen, i detta avseende är Tinder farligt eftersom man hoppar från den ena partnern till den andra när det är så lättillgängligt. Det är tjejernas marknad.

Jag har dock inte gett upp hoppet utan letar vidare.
Citera
2019-01-15, 23:21
Avslutad
Tycker dessutom det känns som att det är en stor ansamling av människor med psykiska problem på dejtingsidor, eller så är det ett tvärsnitt av befolkningen?

Vilka känner inte igen följande personer:
  • Skilsmässobarnet med anknytningsproblem - kan aldrig commita i en relation
  • Peter Pan syndromet - blir aldrig vuxen - ska festa, resa etc. fast hon snart är 40
  • karriäristen - som vill ha den perfekta partnern - är oftast också närmare 40 och har inga barn ännu.
Citera
2019-01-15, 23:22
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
En klen tröst från en som är 30 och dejtat jämnåriga +/- några år:

Oftast har de varit singlar ett tag och fått rutiner i sina liv som är svåra att bryta. Är det en pangbrud ligger det definitivt psykiska frågetecken bakom.

En av tjejerna jag var tillsammans med i några månader var mån om att behålla sitt nätverk i staden hon bodde i men hon frågade aldrig mig om jag kunde tänka mig flytta in. Samtidigt gick vi på diverse bröllop och inflyttningsfester i kranskommuner och de flesta skulle flytta fler mil från henne. Vi pratar om hennes barndomskompisar.

En annan tjej bröt upp helt abrupt efter att hon tyckt att hon inte är redo för ett förhållande och varit sviken många gånger innan. Tufft ja men det är bara en själv som kan ändra sig ingen annan. Hon menade också att hon inte visste vad hon ville eftersom Tinder "har förstört henne".

Jag kan absolut köpa intresset för mig hade falnat men då får man ju prata ut och lösa problemen, i detta avseende är Tinder farligt eftersom man hoppar från den ena partnern till den andra när det är så lättillgängligt. Det är tjejernas marknad.

Jag har dock inte gett upp hoppet utan letar vidare.

Nej ge aldrig upp för du lär dig hela tiden…även av dem som det inte funkar med. Vi är inte så svåra egentligen du ska bara knäcka koden. Jag försöker ge er den så gott jag kan…hoppas ju fortfarande på att fler tjejer vill göra samma här i tråden.

Dessutom…allt du lär dig med skrivande osv kan du ju använda utanför Tinder också.

Citera
2019-01-15, 23:26
Medlem
Ewynnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Både och. En gång blev jag bjuden till en utflyttningsfest av en Tindermatch, två av hennes kompisar visade sig vara bland mina matchningar. Den ena blev det lite stel stämning med, den andra hade jag inte skrivit med så vi kände först inte igen varandra och det tog ett tag innan jag förstod att hon också var en match. Men det viktigaste var ju att jag var där för att träffa den snyggaste av dem iaf ;P

En annan gång hade jag (ovetandes) matchat med två bästa kompisar. Jag tänkte boka in båda samma helg så ville ju ha en till fredagen och en till lördagen. Problemet var dock att den ena precis hade flyttat och den andra skulle hjälpa henne att flytta grejer en av dagarna, de hade inte bara bestämt exakt vilken.
Så när jag försökte rodda upp mina dejter och ta en per dag, så kan den ena först på fredagen, när jag då ska boka in den andra på lördagen så kan hon inte den dagen längre utan bara på fredagen. När jag då försöker byta tillbaka så går den första med på det men då kan inte den andra...
Till slut fattade vi alla tre och jag fick bara lägga mig platt.
Vad gjorde jag då då? Jag träffade båda samtidigt istället Då kändes det ju som julafton, äntligen skulle man få chansen att köra en trehjuling. Jag var så jäkla hypead på vägen dit och prisade mina förmågor. Det var bara ett stort leende.
Men vad möts man av? En av dem är såklart en fetfälla, och den andra var väl bra men jag tappade ju ändå hela grejen med träffen. Så där satt man och pratade i någon timme, kollade på klockan och så fort tillfälle gavs så begav jag mig och åkte hem till ensamheten.

https://www.svtplay.se/video/20578940/anders-jag-och-hans-23-andra-kvinnor/anders-jag-och-hans-23-andra-kvinnor-avsnitt-1?cmpid=del:an:01-15-2019:anders-jag-och-hans-23-andra- kvinnorla:lp-app

Han kunde varit du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in