2019-01-14, 11:17
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag hörde på radion igår där det var någon ganska känd person som sa att personer under 180 inte hade en chans på tinder. Hur stämmer detta tycker ni? Jag är under 180 och kände att detta inte direkt var några positiva nyheter.
Citera
2019-01-14, 11:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag hörde på radion igår där det var någon ganska känd person som sa att personer under 180 inte hade en chans på tinder. Hur stämmer detta tycker ni? Jag är under 180 och kände att detta inte direkt var några positiva nyheter.
Ganska väl skulle jag säga. På Tinder är allt ytligt. Därutöver en perfekt mötesplats för psykopater och narcissister.
Citera
2019-01-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Kan personligen understryka att bara för att man är en bra bit över medellängd hovar in absurda mängder matchningar. Men det kan vara ett bättre utgångsläge jämfört med att vara under medel.

Samtidigt vimlar det av dvärgliknande kvinnor därute (155-160 och under) så ska ju mycket till om det inte går att hitta någon som saknar orimliga längdkrav på män i den skaran.
Citera
2019-01-14, 13:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Någon som har erfarenhet av att matcha med kompisar till tidigare matchningar?

Matchade nyligen med en tjej som vid en due dilligence check visade sig vara kompis med en som jag tidigare träffat (men som det inte blev mer något av, dock inte i min favör, men cleant & inget ligg). Tror inte hon har koll på att jag träffat hennes kompis.

Firade nyår med tre tindermatchningar - alla i rummet visste om det. Utan att gå in på detaljer gick det rätt bra. Det är inte exakt som din fråga, snarare mer extremt... konkurrens om dig ökar din attraktionskraft, vilket blev väldigt tydligt för mig...
Citera
2019-01-14, 14:23
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Någon som har erfarenhet av att matcha med kompisar till tidigare matchningar?

Matchade nyligen med en tjej som vid en due dilligence check visade sig vara kompis med en som jag tidigare träffat (men som det inte blev mer något av, dock inte i min favör, men cleant & inget ligg). Tror inte hon har koll på att jag träffat hennes kompis.

Jag lyckades ligga med två systrar och deras kompis 😁 Detta kom dock fram till systrarna först efter jag låg med kompisen, som var sist ut. Jag visste innan, genom lite stalking, att dom var systrar. Tror inte det gick ens en månad mellan knullen så dom hade väl inte hunnit synka.
Citera
2019-01-14, 18:09
Medlem
pulverhonungs avatar
Aldrig haft en bio men dags att ändra på något i hopp om att det kan dra in lite fler matchningar, blir enligt mig själv horribel på bild så förhoppningsvis kan en presentation väga upp för det då jag bara har en bild på nig själv och en gif på min hund atm.

”Gillar allt som involverar träning, mat, serier och sommarkvällar, kan även garantera att jag är den längsta utav oss två *smörig emoji*”

Vad tror ni? För standard/tryhard? Kom gärna med nåt tips för hur den kan bli lite mer lättsam eller rolig.
Citera
2019-01-14, 18:47
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Aldrig haft en bio men dags att ändra på något i hopp om att det kan dra in lite fler matchningar, blir enligt mig själv horribel på bild så förhoppningsvis kan en presentation väga upp för det då jag bara har en bild på nig själv och en gif på min hund atm.

”Gillar allt som involverar träning, mat, serier och sommarkvällar, kan även garantera att jag är den längsta utav oss två *smörig emoji*”

Vad tror ni? För standard/tryhard? Kom gärna med nåt tips för hur den kan bli lite mer lättsam eller rolig.

Jay Pritchetts visdomsord tror jag inte är så tokiga. Enligt honom går tjejer generellt sett på tre olika saker: pengar/makt, utseende eller personlighet. Har du varken pengar eller utseendet vid din sida, bör du satsa på att vara rolig. Är du inte rolig, ja, då blir du nog den snälla, och vi alla vet vad som händer med den snälla killen. Din biografi uttrycker just det sistnämnda: snäll. Försök ha en roligare och kaxigare biografi. Om du inte ser bra ut och har en väldigt mellanmjölkig biografi så kommer det inte generera särskilt många matchningar. Skulle hellre satsa på att skriva "Kommer vara längre än dig" eller liknande, utan någon emoji.

Du kan givetvis testa och se. Det skadar aldrig att försöka sig fram. Är du en snäll kille som inte har en rolig sida så är det ingen idé att satsa på något du inte är.
Citera
2019-01-14, 20:33
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Jay Pritchetts visdomsord tror jag inte är så tokiga. Enligt honom går tjejer generellt sett på tre olika saker: pengar/makt, utseende eller personlighet. Har du varken pengar eller utseendet vid din sida, bör du satsa på att vara rolig. Är du inte rolig, ja, då blir du nog den snälla, och vi alla vet vad som händer med den snälla killen. Din biografi uttrycker just det sistnämnda: snäll. Försök ha en roligare och kaxigare biografi. Om du inte ser bra ut och har en väldigt mellanmjölkig biografi så kommer det inte generera särskilt många matchningar. Skulle hellre satsa på att skriva "Kommer vara längre än dig" eller liknande, utan någon emoji.

Du kan givetvis testa och se. Det skadar aldrig att försöka sig fram. Är du en snäll kille som inte har en rolig sida så är det ingen idé att satsa på något du inte är.
Uttryckte mig kanske klumpigt.

Jag har inga problem med att få matchningar eller träffar, har haft tinder i cirka två månader och har träffat sex stycken med möjlighet att träffa flera, humorn och förmågan att konversera sitter redan på sin plats.
Tanken med att lägga till en bio är att tjejer också ska kunna ges chansen att ta intiativ till konversation med mig då det är enklare om jag har en text där, det och att jag tror att en halvdan presentation ger mer högerswipes än ingen alls i kombination med att jag själv tycker att det är tråkigt när någon jag matchar med inte har skrivit något.

Vet inte riktigt vad du menar med att presentationen ser snäll ut, är i stort sett bara en summering utav mina intressen och av vad jag gillar men du kanske har en poäng, du har i alla fall rätt att "kommer vara längre än dig" lät bättre och mer självsäkert än det jag föreslog.
Citera
2019-01-14, 21:56
Medlem
Brottinators avatar
Citat:

Den är inte direkt dålig men den sticker verkligen inte ut heller. Emojin kan du skippa. Vilken är ens den smöriga? 😁

Kan inte komma med nåt tips då jag inte känner dig och det där är såpass intetsägande/basic. Vem gillar inte det där liksom? Förutom tjockisar som inte tränar då..

Eller okej, ett litet generellt tips då. Försök ha med något specifikt som kan leda till igenkänning eller följdfrågor. Jag t.ex. hade med en personlig egenskap samt ett mer specifikt intresse. Det ledde till att tjejer skrev typ ”sån är jag med! Fast värre, jag lovar!” eller ”det gillar jag med, vilken är din favorit?”

Edit: Ändrade lite då jag insåg att nån lätt hade kunnat känna igen haha! Men du fattar? Pm annars.
Senast redigerad av Brottinator 2019-01-14 kl. 22:40.
Citera
2019-01-14, 21:58
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Uttryckte mig kanske klumpigt.

Jag har inga problem med att få matchningar eller träffar, har haft tinder i cirka två månader och har träffat sex stycken med möjlighet att träffa flera, humorn och förmågan att konversera sitter redan på sin plats.
Tanken med att lägga till en bio är att tjejer också ska kunna ges chansen att ta intiativ till konversation med mig då det är enklare om jag har en text där, det och att jag tror att en halvdan presentation ger mer högerswipes än ingen alls i kombination med att jag själv tycker att det är tråkigt när någon jag matchar med inte har skrivit något.

Vet inte riktigt vad du menar med att presentationen ser snäll ut, är i stort sett bara en summering utav mina intressen och av vad jag gillar men du kanske har en poäng, du har i alla fall rätt att "kommer vara längre än dig" lät bättre och mer självsäkert än det jag föreslog.

I fall du redan har bra game på Tinder utan biografi så blir du nog inte horribel på bild. Du skulle kanske kunna försöka ta bättre bilder om du känner dig missnöjd i nuläget?

Håller med dig om att biografier förenklar initiativ men samtidigt tror jag det är bra med mystik också. Om du skriver ut dina intressen direkt så har ni några saker mindre att faktiskt prata om i början.

Ditt förslag kändes lite... klyschigt? Jag vet inte. Tänker mest: vem gillar inte sommarkvällar? Alla har träning, mat och film/serier som intressen. Om du inte har något markant avvikande intresse som kan gå hem som t.ex. surfing, musik eller liknande typiska kvinnomagnethobbyer, skulle jag nog strunta i att skriva ut någon hobby alls för det är inte direkt något som kommer få tjejer att höja på ögonbrynen. Det är nog här jag drar parallellen till snällhet. Din biografi målar upp dig som en helyllekille, vilket är helt okej, så länge du trivs med det.

Vill du att din biografi drar till sig tjejers uppmärksamhet bör du ha något mer självsäkert och kaxigt. Om du vill utstråla att du är en schysst snubbe utan några konstigheter, kör på något liknande du skrev primärt.
Citera
2019-01-15, 00:55
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Den är inte direkt dålig men den sticker verkligen inte ut heller. Emojin kan du skippa. Vilken är ens den smöriga? 😁

Kan inte komma med nåt tips då jag inte känner dig och det där är såpass intetsägande/basic. Vem gillar inte det där liksom? Förutom tjockisar som inte tränar då..

Eller okej, ett litet generellt tips då. Försök ha med något specifikt som kan leda till igenkänning eller följdfrågor. Jag t.ex. hade med en personlig egenskap samt ett mer specifikt intresse. Det ledde till att tjejer skrev typ ”sån är jag med! Fast värre, jag lovar!” eller ”det gillar jag med, vilken är din favorit?”

Edit: Ändrade lite då jag insåg att nån lätt hade kunnat känna igen haha! Men du fattar? Pm annars.
Bra tips ang podden där, lyssnar faktiskt en hel del på poddar så det kan ju vara något att ha med men samtidigt blir det ju bara ännu en i rad av hobbys i mitt fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
I fall du redan har bra game på Tinder utan biografi så blir du nog inte horribel på bild. Du skulle kanske kunna försöka ta bättre bilder om du känner dig missnöjd i nuläget?

Håller med dig om att biografier förenklar initiativ men samtidigt tror jag det är bra med mystik också. Om du skriver ut dina intressen direkt så har ni några saker mindre att faktiskt prata om i början.

Ditt förslag kändes lite... klyschigt? Jag vet inte. Tänker mest: vem gillar inte sommarkvällar? Alla har träning, mat och film/serier som intressen. Om du inte har något markant avvikande intresse som kan gå hem som t.ex. surfing, musik eller liknande typiska kvinnomagnethobbyer, skulle jag nog strunta i att skriva ut någon hobby alls för det är inte direkt något som kommer få tjejer att höja på ögonbrynen. Det är nog här jag drar parallellen till snällhet. Din biografi målar upp dig som en helyllekille, vilket är helt okej, så länge du trivs med det.

Vill du att din biografi drar till sig tjejers uppmärksamhet bör du ha något mer självsäkert och kaxigt. Om du vill utstråla att du är en schysst snubbe utan några konstigheter, kör på något liknande du skrev primärt.
Anser mig bli väldigt dålig på bilder som andra tar och majoriteten av bilder som jag själv tar, turligt nog var jag fräsch så in i en dag med nyklippt frissa, nya kläder och ett perfekt ljus i ett provrum och lyckades fånga en bra bild, kanske adderar fler bilder i framtiden men just nu är jag nöjd då den jag har ändå genererar tillräckligt många och fina matchningar, har dessutom ett allmänt bildhat så det räcker med att jag har en bild där och behöver/vill snapchatta med majoriteten av de jag ska träffa.

Kanske bör skippa presentationen helt och hållet? Instämmer om att det låter klyschigt och det är lite därför jag avhållt mig till att skriva något förens nu, känns som att gränsen mellan klyschigt, snäll/kaxigt och avslappnat är hårfin.

Trivs jag med att vara en helylle kille? Kanske, sålänge det innebär framgång inom dejtandet, i vissa fall gör det nog det och i andra inte men det är ju omöjligt att falla alla i smaken oavsett.
Citera
2019-01-15, 10:07
Medlem
Wheatleys avatar
Mitt förra och första försök med tinder gick dåligt och mitt ego fick nog en liten törn, så jag lade appen på hyllan tills nyligen då jag tyckte jag var "redo" att testa igen. Gjorde ett ärligt försök att göra en så bra profil som möjligt, jämfört med min kassa senast. Noll matchningar i skrivande stund.

Jag har medelmåttigt utseende och jag fattar att appen är ytlig och allt det. Men jag märker ibland att jag känner mig liiite bitter stundtals. Jag vet inte om det är något i mig som får mig att känna det som jag behöver fixa eller om jag bara ska skylla på appen? Bitterhet har väl ingen plats i sammanhanget så något måste jag göra eller tänka jag fel kring, tänker jag.

Framförallt tråkigt att potentialen inte utnyttjas. 90% av tjejerna har ingen beskrivning, 9% har "hej", "kort men rolig" eller liknande. Resterande 1% är de som säger något om sig själva. Tänk om man kunnat "sålla" vilka man vill like:a redan i svepstadiet?

Eller är det jag som "bark up the wrong tree" och tinder bara är en app för att ligga trots alla (anekdotiska?) erfarenheter om att det går att hitta mer?

edit: eller så är min profil fortfarande kass? Jag har tre bilder på mig, inte bäst men ändå hyfsade. Inga selfies, inga vanliga no-nos jag hört talas om, sen en bild på ett intresse (nej, inte fiske, bilar eller liknande). Min beskrivning är väl iofs en balans av oseriös och innehållsrik, dvs har skrivit en del grejer men på ett lite oseriöst sätt. Har väl någon tanke om att försöka tilltala likasinnade men det kanske är jag som smalnar av vilka som skulle vilja like:a mig. Vet inte riktigt...
Senast redigerad av Wheatley 2019-01-15 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in