2019-01-05, 14:22
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruttet-apple
Hade just en konversation på tinder som tog en ända med förskräckelse. Inte exakt återgiven då jag inte hann ta screenshot:

Kod:
Hej! Du är snygg! :)

Tack jag vet! :)

Väldigt het asså

Oj ok. Har du något annat kul att komma med än att objektifiera mig? 

Har du något annat kul att komma med än sarkasmer? 

Va, jag var inte alls sarkastisk, vet du ens vad sarkastisk betyder? 

Att skriva "har du något annat kul att komma med än att objektiviera mig" för att visa att du ogillar vad jag just skrev = sarkasm 

Du jag tror vi ska avbryta det här. Du verkar inte ens kunna kommunicera. Hej då! 

Hahaha säger hon som måste gå en universitetsutbildning i kommunikation eller? 
Ditt beteende är patetiskt på så många plan. Du vet att det finns en knapp för att ta bort matchningar? Testa att använda den. 
Och jag objektifierar dig? Det är du som är på tinder och har en bild där du ligger i baddräkt och visar upp din kropp. Du kanske kan lägga upp en bild på fittan också? 

Fan du är ju helt jävla sjuk i huvudet! Lycka till med att hitta någon ditt psykfall. 

Hahaha ja du säger det. 
Är det inte bara du som är lite överkänslig? 
Det konstiga är att du aldrig kan säga något konkret som faktyskt betyder någont, bara komma med meningslösa floskler som att jag objektifierar, är ett psykfall osv. 

Så vad tycker ni om det? Jag blev lite sur när hon anklagade mig för att objektifiera henne. Hur kan man anklaga någon för det om man har lättklädda sexiga bilder på tinder liksom? Vad är nästa steg i så fall? Kommer porrstjärnor bli arga för att de blir objektifierade?

Edit: En annan grej jag stött på ibland på baddoo är tjejer som ber om pengar. När det har hänt har jag gett dem det goda rådet att prostituera sig då jag tror att de skulle ge mycket bättre utdelning av att sitta på badoo och tigga. Då har de blivit arga och tagit bort mig. Mycket märkligt.

Såhär ser det ut från mitt håll..

När du skriver att hon är snygg så svarar hon som hon gör för att provocera dig. När du sen skriver att hon är het känner hon nog att du försöker få till en sexchatt och då blir hon irriterad. Att ha lättklädda bilder kan just vara ett test för att se om killen kan se förbi det och ändå skriva utan sexanspelningar. Väldigt bra filter faktiskt då man ser direkt om han är en flåsbuffel som faller i fjantkoma för att han ser vad han bedömer vara en bild där man tigger om sex.

Vill du misslyckas kapitalt med tjejer så anspela på sex…då lovar jag att du kommer att vara singel resten av livet eventuellt med lite ons här och där tills du totalspyr på ditt eget beteende och lägger ner dem också. Killen som är totalkult är killen som kan snacka lite najs light även om man sitter mittemot honom i underkläder. Om du som kille blir helt till dig och inte kan kontrollera dig för att du ser lite hud framstår du bara som desperat.

Jag tror du kan bättre än såhär om du inte är på Tinder för att bråka förstås vilket många verkar vara. Känn alla känslor du vill efter att ha sett en tjejs presentation men låt dem inte få dig att framstå som en hehehe-sleazebag.

Citera
2019-01-05, 14:38
Medlem
Rippless avatar
Har ni också stött på följande profiler:

· "Är inte ute efter sex, bara vänskap"-tjejer. Perfekt att använda sig av Tinder för det ändamålet.

· Tjejer som inte har en enda bild på sig själva utan måste ha med kompisar på alla sina bilder. Man måste således gissa sig fram vem det är och kolla om man känner igen något av ansiktena. Väldigt störande och vanligt förekommande.

· Tjejer med thot-filter i form av kaninöron från Snapchat. Snacka om att utstråla omogenhet.

· "Jag älskar att resa"-tjejer. Finns det på riktigt någon som inte gillar att resa?

Har vi några fler typiska Tinderprofiler som kommer då och då som inte ens borde existera?
Citera
2019-01-05, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice

När du skriver att hon är snygg så svarar hon som hon gör för att provocera dig. När du sen skriver att hon är het känner hon nog att du försöker få till en sexchatt och då blir hon irriterad. Att ha lättklädda bilder kan just vara ett test för att se om killen kan se förbi det och ändå skriva utan sexanspelningar. Väldigt bra filter faktiskt då man ser direkt om han är en flåsbuffel som faller i fjantkoma för att han ser vad han bedömer vara en bild där man tigger om sex.

Vill du misslyckas kapitalt med tjejer så anspela på sex…då lovar jag att du kommer att vara singel resten av livet eventuellt med lite ons här och där tills du totalspyr på ditt eget beteende och lägger ner dem också. Killen som är totalkult är killen som kan snacka lite najs light även om man sitter mittemot honom i underkläder. Om du som kille blir helt till dig och inte kan kontrollera dig för att du ser lite hud framstår du bara som desperat.

Jag tror du kan bättre än såhär om du inte är på Tinder för att bråka förstås vilket många verkar vara. Känn alla känslor du vill efter att ha sett en tjejs presentation men låt dem inte få dig att framstå som en hehehe-sleazebag.

Tack för inlägget, jag håller just nu på att försöka lära mig tjejernas sociala spel. När de visar upp en lättklädd bild som anspelar på sex, så vill de egentligen absolut inte få några komplimanger eller kommenterar om deras utseende alltså? Bra att du sa det, kan ju lätt leda till missförstånd och dålig stämning!

Något mer man ska tänka på? Skriv gärna några fler exempel på det sociala spelet som kan vara svårt för mig som kille att veta.
Citera
2019-01-05, 14:52
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples

· "Är inte ute efter sex, bara vänskap"-tjejer. Perfekt att använda sig av Tinder för det ändamålet.

· Tjejer som inte har en enda bild på sig själva utan måste ha med kompisar på alla sina bilder. Man måste således gissa sig fram vem det är och kolla om man känner igen något av ansiktena. Väldigt störande och vanligt förekommande.

· Tjejer med thot-filter i form av kaninöron från Snapchat. Snacka om att utstråla omogenhet.

· "Jag älskar att resa"-tjejer. Finns det på riktigt någon som inte gillar att resa?

Har vi några fler typiska Tinderprofiler som kommer då och då som inte ens borde existera?

"attraheras av intelligens" = lika utseendefixerad som alla andra, men vågar inte erkänna det.

Bild där hon vapear (e-cigg) = tokvänster och skabbig (med eller utan vaping)...har oftast texten "420" och en växtemoji i profilen.

Skriver ut sin snap i profilen = oseriös, vill bara ha uppmärksamhet.
Citera
2019-01-05, 15:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Tjejer som ligger i badkar eller posear på huk = alltid råvänster och trasiga i själen.

Tjejer som älskar äventyr = skulle ändå banga att träffas spontant.

Tjejer som skriver "tre öl är en fika" = däckar ändå kl 21 på nyårsafton.

Tjejer som skriver "swipa som du röstar" = gråter ut om man ens närmar sig SD.

etc etc
Citera
2019-01-05, 15:28
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Tack för inlägget, jag håller just nu på att försöka lära mig tjejernas sociala spel. När de visar upp en lättklädd bild som anspelar på sex, så vill de egentligen absolut inte få några komplimanger eller kommenterar om deras utseende alltså? Bra att du sa det, kan ju lätt leda till missförstånd och dålig stämning!

Något mer man ska tänka på? Skriv gärna några fler exempel på det sociala spelet som kan vara svårt för mig som kille att veta.

Skulle snarare säga att tjejer som är påtagligt lättklädda på Tinder är tjejer man bör undvika. Om man nu är sugen på att träffa dem är deras utseende det sista man skall uppmärksamma. Det ger dem bara luft. Sådana tjejer får hundratals matchningar om de vill endast för de lättklädda bilderna och behöver aldrig fundera på hur de agerar eller är. Undvik dem är mitt förslag, satsa på de som verkar lite mer jordnära.

Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
"attraheras av intelligens" = lika utseendefixerad som alla andra, men vågar inte erkänna det.

Bild där hon vapear (e-cigg) = tokvänster och skabbig (med eller utan vaping)...har oftast texten "420" och en växtemoji i profilen.

Skriver ut sin snap i profilen = oseriös, vill bara ha uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Tjejer som ligger i badkar eller posear på huk = alltid råvänster och trasiga i själen.

Tjejer som älskar äventyr = skulle ändå banga att träffas spontant.

Tjejer som skriver "tre öl är en fika" = däckar ändå kl 21 på nyårsafton.

Tjejer som skriver "swipa som du röstar" = gråter ut om man ens närmar sig SD.

etc etc

Haha, träffsäkert!
Citera
2019-01-05, 17:20
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag låter kanske lite för hård. Det går ju ändå rätt bra för dig

Det går ändå att vara hyfsat nördig. Men precis som jag skrivit förut; är man introvert/halvnördig/tänkande/icke mainstream så torde man inte förstärka dessa sidor. Jag själv har lyckats hitta ett mellanting. Iofs är jag en social kameleont som kan passa in lite överallt trots en kärlek till att spendera tid ensam.

Tror konsten i en bra presentation är att få fram den självsäkra, alfa-sidan med en mycket intressant personlighet, samt den "mjukare" sidan, med nördighet, gilla baka eller vad det nu än kan vara.

Balansen i en presentation tror jag är mycket viktig, å kanske inte alltid det lättaste att skriva.
Citera
2019-01-05, 17:28
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Skulle snarare säga att tjejer som är påtagligt lättklädda på Tinder är tjejer man bör undvika. Om man nu är sugen på att träffa dem är deras utseende det sista man skall uppmärksamma. Det ger dem bara luft. Sådana tjejer får hundratals matchningar om de vill endast för de lättklädda bilderna och behöver aldrig fundera på hur de agerar eller är. Undvik dem är mitt förslag, satsa på de som verkar lite mer jordnära.

Haha, träffsäkert!

Eller träna på dem? Kan du föra en charmig squeaky clean konversation med en nästan naken tjej är du kingen typ haha. Sånt är impressive. Tänk lite…kravallpolis med nakna kvinnliga demonstranter och det är ditt jobb att hantera dem. Då funderar du både två och tre ggr var du greppar om du behöver lyfta undan henne…lite samma sak med nakenskrivandet.

Jamenar tänk om jag sitter här med min fit body och skriver detta till dig alldeles NAKEN….helt nyinsmord med bodylotion som sakta sjunker in i min lena hud…

#nudeonTinder
Citera
2019-01-05, 17:30
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:

Du kan börja med att läsa genom mina inlägg här i Tindertråden. Lätt att hitta med sökfunktionen och du får kanske många av dina frågor besvarade av sånt jag redan skrivit.

Sedan uppmärksamma gärna de killar här som skriver bra och får bra respons på Tinder. Då får du både min vinkel och deras. Att hitta din livspartner är ditt livs quest och att du är intresserad samt ödmjuk är attraktivt bara det.

Citera
2019-01-05, 17:48
Avslutad
Citat:

Fördelen med en lättklädd bild är att man ser vad man får, och undviker som man säger "köpa grisen i säcken". Med en tjock lusekofta är det inte lika lätt att se vad det finns för gött under trasorna.
Citera
2019-01-05, 18:10
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Eller träna på dem? Kan du föra en charmig squeaky clean konversation med en nästan naken tjej är du kingen typ haha. Sånt är impressive. Tänk lite…kravallpolis med nakna kvinnliga demonstranter och det är ditt jobb att hantera dem. Då funderar du både två och tre ggr var du greppar om du behöver lyfta undan henne…lite samma sak med nakenskrivandet.

Jamenar tänk om jag sitter här med min fit body och skriver detta till dig alldeles NAKEN….helt nyinsmord med bodylotion som sakta sjunker in i min lena hud…

#nudeonTinder

Det går ju såklart att träna på dem också! Är väl mest faktumet att jag sällan finner de halvnakna tjejerna särskilt intressanta. De får gärna vara väldigt snygga nakna med det ska jag själv upptäcka med tiden.

Citat:
Fördelen med en lättklädd bild är att man ser vad man får, och undviker som man säger "köpa grisen i säcken". Med en tjock lusekofta är det inte lika lätt att se vad det finns för gött under trasorna.

Sanning. Jag hade tur på min senaste dejt då tjejen i fråga inte hade några helkroppsbilder men visade sig ha en bra kropp. Det är skönt att se en helkroppsbild men det finns en gräns. Jeans och blus funkar perfekt medan halvnaken är för mycket enligt mig.
Citera
2019-01-05, 22:18
Medlem
Citat:

men Honey då. Vilket fint ärligt inlägg av dig. Ja killar skippa sexsnack online det tar man offline. Där det faktiskt kan uppstå någonting. Helt rätt av honeybunny. Kan fylla i att om tjejen börjar prata sex försök då styra över direkt till ett annat ämne, cucks hugger på hennes fiskbete och förlorar därmed sig i online spelet. Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in