2019-01-12, 13:38
Bannlyst
T är en snäll bra omtänksam person som vill alla väl
Hon gör allt som är de bästa för hennes barn ]
2019-01-12, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zoimou
Väldigt centralt och tydligt som du beskriver den oförmåga som T besitter att reflektera kring sina egna och andras behov.
Därtill en grav oförmåga att se konsekvenserna av sitt handlande.
Det är många människor som blir utsatta och skadade av henne och hennes ”falska” vänners agerande.
I övrigt, tycker att förhörsfrågorna är lite lama och att förhörsledaren inte driver frågorna så långt som det behövs.

Varför skulle Terese va avensjuk för
Är ju folk som jävlas med t och andra och de är för jävligt

jag känner Jimmy väl han är kapabel att döda folk han va ju nära döda en i Lillpite för 3 år sen Ca
2019-01-12, 14:06
Avslutad
Therese borde sättas under fullständigt internet och mobilförbud omgående.

Tyvärr är det nog bara fängelse eller sluten psvård som kan begränsa henne, men då kommer hon vara så kränkt och arg på alla så när hon kommer ut igen så börjar allt om.

Edit: stavfel.
2019-01-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Det är rent ut sagt tragiskt. Måste vara hemskt att vara utsatt för sån här ryktesspridning för en ung tjej. Men det bevisar ju en sak. Tessan och "sanvänerna" har inga som helst gränser. Vem som helst kan anklagas för vadsomhelst bara dumstruten försvinner från tessans egen skalle en tid.
Tycker verkligen polisen borde se till att få bort en sån sjuk och farlig människa från gatorna och från att kunna skriva lögner och hot på nätet med fejkade konton tagna i andras namn. . Vore en välgärning för alla utsatta och för samhället . . Hon får många att må dåligt med alla sina hot så det bästa är om hon blev inlåst på obestämd tid det skulle skona många och skulle bli billigare för samhället på lång sikt 😡😤
2019-01-12, 14:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inexsa
Therese borde sättas under fullständigt internet och mobilförbud omgående.

Tyvärr är det nog bara fängelse eller sluten psvård som kan begränsa henne, men då kommer hon vara så kränkt och arg på alla så när hon kommer ut igen så börjar allt om.

Edit: stavfel.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurre69
Tycker verkligen polisen borde se till att få bort en sån sjuk och farlig människa från gatorna och från att kunna skriva lögner och hot på nätet med fejkade konton tagna i andras namn. . Vore en välgärning för alla utsatta och för samhället . . Hon får många att må dåligt med alla sina hot så det bästa är om hon blev inlåst på obestämd tid det skulle skona många och skulle bli billigare för samhället på lång sikt 😡😤

Ja, otroligt tråkigt att hon får hålla på så här. Ingen i hennes närhet, inklusive myndigheterna, kan inte (försöker inte?) få henne att sluta.
2019-01-12, 14:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Snälla, förklara för mig vart det här är relevant? Tråden handlar om T och om det är någon som borde låsas in här så är det Tessan. T är dömd, glöm inte det!
Hade hon varit en så fantastisk människa som du och alla andra () sanna vänner säger så hade T haft vårdanden om sina barn. Sanningen är att T antagligen aldrig kommer få tillbaks vårdnaden igen eftersom hon bara fortsätter med sina hot och lögner.

Jag hoppas hon får ett kännbart straff den här gången!!!

Självklart kommet T inte att få tillbaka sina barn igen.

Hon kommer att bli dömd igen för hot och annan skit. Denna gång hotade hon även en polis. Stort misstag.

2 domar är 2 för många. I värsta fall kanske hon inte längre får se sina barn eftersom hon hela tiden fortsätter hota det ena familjehemmet. Kan ju inte vara bra för barnen att få umgås med en så hotfull och aggressiv person som vill döda andra. Jag hoppas socialnämnden förstår detta.
2019-01-12, 14:51
Bannlyst
[quote=Tusen|66405217]Snälla, förklara för mig vart det här är relevant? Tråden handlar om T och om det är någon som borde låsas in här så är det Tessan. T är dömd, glöm inte det!
Hade hon varit en så fantastisk människa som du och alla andra () sanna vänner säger så hade T haft vårdanden om sina barn. Sanningen är att T antagligen aldrig kommer få tillbaks vårdnaden igen eftersom hon bara fortsätter med sina hot och lögner.

Jag hoppas hon får ett kännbart straff den här gången!!![/QUO

Terese ha vårdnaden om barn men barnen är tillfälligt lvuade men Terese vann så hon fick mer umgänge eller om de var att barnen fick komma hem till tj kan de också varit hon vann

Tråkigt om t bli döm för saker Hon inte gör

Man kan hoppas rätta människor som gör detta åker dit för förjävligt oskyldig bli dömda
2019-01-12, 14:53
Medlem
[quote=nikitanikita|66405589]
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Snälla, förklara för mig vart det här är relevant? Tråden handlar om T och om det är någon som borde låsas in här så är det Tessan. T är dömd, glöm inte det!

Jag hoppas hon får ett kännbart straff den här gången!!![/QUO

Terese ha vårdnaden om barn men barnen är tillfälligt lvuade men Terese vann så hon fick mer umgänge eller om de var att barnen fick komma hem till tj kan de också varit hon vann

Tråkigt om t bli döm för saker Hon inte gör

Man kan hoppas rätta människor som gör detta åker dit för förjävligt oskyldig bli dömda

Är man en så fantastisk människa och mamma som du och alla andra säger att T är så blir man inte dömd och får barnen placerade i familjehem.
Smart drag förresten av din vän att hota en polis den här gången
2019-01-12, 14:56
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Självklart kommet T inte att få tillbaka sina barn igen.

Hon kommer att bli dömd igen för hot och annan skit. Denna gång hotade hon även en polis. Stort misstag.

2 domar är 2 för många. I värsta fall kanske hon inte längre får se sina barn eftersom hon hela tiden fortsätter hota det ena familjehemmet. Kan ju inte vara bra för barnen att få umgås med en så hotfull och aggressiv person som vill döda andra. Jag hoppas socialnämnden förstår detta.

Jag är övertygad om att Socialnämnden förstår
Nä, det agerandet är verkligen inte bra för barnen! Men förhoppningsvis hålls de ovetandes om allt det där för att få en så bra uppväxt det bara går. Trots denna sörja med T.
2019-01-12, 14:57
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitanikita
/.../
En massa dravel
/.../

Joel är nog otrogen mot terese
Fan så mycket dravel du kommer med! Om hälften vore sanning hade det varit bra. Kör med exakt samma taktik som med de tidigare sanvännerna, samma ältande.
Hur mycket du än försöker snacka skit om andra människor blir du aldrig trodd, samma sak gäller Tessan.

Kan man hoppas på ett fängelsestraff någonstans mellan 6-8 månader för Tessan? Klarar Tessan av att sitta i fängelse bland mördare och andra kriminella tjejer? Hamnar hon på anstalten i Ystad kan hon ju ge sig i lag med Johanna Möller, en annan mindre trevlig tjej.
2019-01-12, 15:09
Bannlyst
Jimmy misshandla folk]
2019-01-12, 15:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jag är övertygad om att Socialnämnden förstår
Nä, det agerandet är verkligen inte bra för barnen! Men förhoppningsvis hålls de ovetandes om allt det där för att få en så bra uppväxt det bara går. Trots denna sörja med T.

Bra! En mamma som bryr sig hotar inte familjehemmet. Det säger sig självt. Man vill ju ge sina barn en trygg uppväxt.

Hoppas verkligen att hon inte tänder eld på fler hus. Nästa gång kan någon dö och då åker hon dit på många år i fängelse. Får förmodligen träffa barnen ytterst sällan. Kanske aldrig. Finns ju inga kvinnofängelser i hennes hemtrakter. Blir väl samma sak om hon blir dömd till fängelse vid kommande rättegång. Att hon hamnar i en annan del av landet och kanske inte får träffa barnen alls under den tiden. Men hon får skylla sig själv. Det är hon själv och ingen annan som satt henne i den knipan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in