2019-01-29, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Eller så beter hon sig bara som en nioåring gör om de utsätts för all den stress och press hon lever under?

Hon har alltså, enligt uppgift i tråden från en av hennes vänner "lindrig utvecklingsstörning":

http://www.lul.se/sv/Kampanjwebbar/Infoteket/Funktionsnedsattningar/Utvecklingsstorning1/Vad-ar-utvecklingsstorning/

"Lindrig (9-12 år) Lever ett ganska självständigt liv, en del har lönebidragsanställning och egen familj men behöver visst stöd med ekonomi. Psykosociala svårigheter förekommer."

om man kollar upp borderline verkar fler än t stämma in på det. säkerligen kan även utvecklingsstörningen samverka. men det vesäntliga är väl att t får den vård hon behöver.
2019-01-29, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
om man kollar upp borderline verkar fler än t stämma in på det. säkerligen kan även utvecklingsstörningen samverka. men det vesäntliga är väl att t får den vård hon behöver.

Kolla upp dig själv, som du så fint säger
2019-01-29, 17:51
Medlem
hum.by.666s avatar
Översikt för de två planerade huvudförhandlingsdagarna:

https://docdro.id/Lot3qgS
2019-01-29, 17:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666

Tack!

Jag hoppas man använder sig av polisen direkt för att transportera henne till rättegången och inte låter henne ta sig dit på egen hand - för då kommer hon inte.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-01-29 kl. 18:09.
2019-01-29, 18:12
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Vilket jidder det kommer bli. Jag tycker uppriktigt synd om rättens personal. Mitt stalltips är att damen med de många sanvännerna kommer få ett utbrott och spotta och fräsa.
2019-01-29, 19:13
Medlem
L.Butters.Stotchs avatar
Hmm, jag vill minnas från FUP att Terese hade anmält joel (?) för hot, hon blev iaf förhörd som målsägande i ett fall?

Men, hon kommer inte förhöras som målsägande i rätten? Lades det fallet ner eller, nån som har en aning?
2019-01-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag hoppas man använder sig av polisen direkt för att transportera henne till rättegången och inte låter henne ta sig dit på egen hand - för då kommer hon inte.
Man har rimligen redan beslutat om att hon ska polishämtas till förhandlingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vilket jidder det kommer bli. Jag tycker uppriktigt synd om rättens personal. Mitt stalltips är att damen med de många sanvännerna kommer få ett utbrott och spotta och fräsa.
Jag gissar att hon är ganska spak när det kommer till kritan.

Är det någon som kommer att gå på förhandlingen? Det skulle vara ovärderligt att få liverapportering därifrån.
2019-01-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Butters.Stotch
Hmm, jag vill minnas från FUP att Terese hade anmält joel (?) för hot, hon blev iaf förhörd som målsägande i ett fall?

Men, hon kommer inte förhöras som målsägande i rätten? Lades det fallet ner eller, nån som har en aning?
Ja, sidan 125 i hennes del av FUP (om jag nu minns rätt sidnummer). Hon hörs som målsägande för en anmälan mot J*el som ska ha hotat henne.

Det var lite lustigt att FUP innehöll henne som både tilltalad (mestadels) och målsägande. Det tror jag inte jag har sett förut.
2019-01-29, 19:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Du glömmer att hon är som ett förvuxet barn. Jag tror hon kan tänkas reagera som ett sådant också, komplett med utbrott och stampande i golvet.
2019-01-29, 19:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Man har rimligen redan beslutat om att hon ska polishämtas till förhandlingen.

Är det någon som kommer att gå på förhandlingen? Det skulle vara ovärderligt att få liverapportering därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Du glömmer att hon är som ett förvuxet barn. Jag tror hon kan tänkas reagera som ett sådant också, komplett med utbrott och stampande i golvet.

Om jag minns rätt angående rapporteringen från förra rättegången så var hon lugn och stillsam. Jag tror hon är mer kaxig i text mot myndigheter än öga mot öga.
2019-01-29, 19:50
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfwolf
Jag ska begära att få va vittne

Och nu undrar jag varför ”sanvännen” Wolfwolf inte låtit sig kallas... Har du inte hört av dig som du lovat? Varför!?

EDIT;
De där djävla ”sanvännerna” som enbart sprider förtal, men som vägrar att stå för detta offentligt.. hmm...!!
Senast redigerad av Hummm.. 2019-01-29 kl. 19:57.
2019-01-29, 20:47
Medlem
hum.by.666s avatar
Jag har iaf tänkt gå på förhandlingen, detta får man bara inte missa. Kommer även begära ut ljudfilerna efteråt.

Jag tror att T. håller sig i skinnet under förhandlingen. Hon beskrevs som "smörande" mot en familjehemsförälder vid ett av de övervakande barnträffarna.
Tvärtom är det när hon sitter ensam med internet, då hon kan vräka ur sig det mest vidrigaste. Så säkert hon lägger till sig det mest charmerande sätt hon kan - bara för att framstå som det offer hon säger sig vara.

WolfWolf kan inte bara begära sig att få vittna. Vad har h*n att komma med för vittnesmål till T:s fördel när h*n inte känner T.? Att börja pladdra om tösen och Malin är ju inget bevis om T:s förträffliga sida.
Enligt WolWolf har Jimmy erkänt alla brotten, även de tidigare som T. dömdes för. WW ville få oss att tro att T. skulle slippa stå till svars. H*n skrev "när Jimmy sitter av sitt fängelsestraff" (2 ½ år) kommer alla få lugn och ro... Bullshit! "Sanvännerna" kan ta sig i brasan, detta kommer att fortsätta i all evighet.

OBS! HUF-planen är från den 27/12-18 så den kan ändras under tiden fram till 20/3.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in