2019-01-10, 08:29
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Det har jag totalt missat, vad har gubbafan gjort menar du?
https://www.youtube.com/watch?v=oEHGaJ9YHIc
Citera
2019-01-10, 08:31
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Bosse kanske var SUVERÄN som sportkommentator på sin tid och måhända "störst" .......MEN nu har han tafsat på tonåringar och det vid en ålder av 85 år! Liksom man undrar ju en smula om det är en engångsföreteelse?.........

Det finns inga belägg för att han har gjort liknande saker förut om det här har skett p.g.a. ålder. Skulle Bo Hansson ha smugit i parker för femton år sedan och ha kladdat på pojkar, berättat för sina offer var han bor?
Citera
2019-01-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Då kan man nog anta att det kommer kryper fram några fd idrottare i Sverige som blivit utsatta för farbror Bosse och nu vill ha skadestånd

Beror på om han i sin roll som kommentator hade tillgång till smågrabbar!
Citera
2019-01-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det finns inga belägg för att han har gjort liknande saker förut om det här har skett p.g.a. ålder. Skulle Bo Hansson ha smugit i parker för femton år sedan och ha kladdat på pojkar, berättat för sina offer var han bor?

Nä varför skulle han berättat var han bor? Det vore väl dumt. De flesta småpojkar känner ju inte alls igen honom heller.
Citera
2019-01-10, 08:35
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Inte en svarting till", sa han i radio, när AIK (på en hörna) bytte in just en sån till...

Välfigt oproffsigt av en kommentator att uttrycka sig sådär i dagens Sverige, han får väl tycka vad han vill men det där måste ju blivit hans sista match han kommenterade misstänker jag.

Det där visste jag om att det hänt men inte vem och när, tack för svaren!
Citera
2019-01-10, 08:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Välfigt oproffsigt av en kommentator att uttrycka sig sådär i dagens Sverige, han får väl tycka vad han vill men det där måste ju blivit hans sista match han kommenterade misstänker jag.

Det där visste jag om att det hänt men inte vem och när, tack för svaren!
Han kommenterade inte utan satt bredvid en gammal kollega som lät honom sitta där och inte insåg att Bosses kommentarer gick ut.
Citera
2019-01-10, 08:45
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Okej, du tycks veta allt om detta. Har du statistik på detta?
KÄNNER INTE till någon statistik, men behöver du verkligen det för den här diskussionen? Vi är flera stycken som har vittnat om att det förekommer att dementa äldre män kan bli närgångna och säga olämpliga saker. Ifrågasätter du att det är sant? I så fall tror jag inte att du haft så där jättemycket med gamlingar att göra. Hur relevant detta är för det aktuella fallet är svårt att säga, men det känns faktiskt lite märkligt med alla som tar för givet att BH är en fullfjädrad pedofil - demens, missförstånd, och ärligt talat en smått neurotisk stämning i engelsktalande länder skulle möjligen kunna vara en förklaring. Minns också att det även förekommit överdrifter i Sverige i samband med Meetoo m.m. Alla pedofil-anklagade är faktiskt inte skyldiga, men vi får väl se hur det utvecklar sig; det som talar mot BH är att han skall ha greppat grabben i grenen; om det var avsiktligt, så är han rimligen rökt.
Citera
2019-01-10, 08:49
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han kommenterade inte utan satt bredvid en gammal kollega som lät honom sitta där och inte insåg att Bosses kommentarer gick ut.

Mats Strandberg. Honom hade man gärna velat få en kommentar eller två om Bosse Hansson. Har fått intrycket att de är nära bekanta.

Bosse Hansson var gäst ganska nyligen i podden Snett inåt bakåt. Rekommenderas!

Vill minnas att Bosse även gästade Tommy Engstrand 45 minuter som var ett intervjuprogram på TV8, ett utmärkt sådant. Det här var säkert tio år sen dock.
Citera
2019-01-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
haha tänkte precis posta de klippet. De fick mig att undra vilken nationalitet pojkarna hade som han hade antastat i parken. Kan ju inte varit afroamericans.

Tänk va skenet kan bedra en. Kollade klipp på bosse och han verkar inte alls vara enstörningen som hans fd kollegor beskrivit honom som. Umgås han med Ingvar?
Citera
2019-01-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liten-kuk
Han var väl med i skrönan om när Lennart Swahn fick uppsöka akuten för att ta ut en toaborste ur Anus som Bo Hansson så snälla hjälpt till att placera där?

Minns inte att det var Bosse som satt ljusen där men minns skrönan väldigt väl. Florerade vilt på 70-talet *typ*
Citera
2019-01-10, 09:00
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo han var bra. En legend. Men undrar lite detsamma. När man hör hans gamla kollegor berätta så säger många rakt ut att han var underlig och någon tror jag sa rent av läskig. Så engångsföreteelse svårt att sia om det men förmodligen inte.

Drar mig till minnes en episod från högstadiet. Det är sent sjuttiotal, vi har idrottsdag på skolan, vi är ett gäng som ska spela fotboll på en plan i västra Sthlm, men det visar sig att ingen tog med en boll. I sällskapet som lämnar planen när vi kommer ingår BH, och när han hör om vår belägenhet inte bara lånar han ut deras boll - han stannar kvar och lirar med oss tonårsgrabbar också. Skitstort ju. Fan, det var ju Bosse från TV! Minns sen hur en kille får ett hårt skott i ansiktet och börjar gråta, varpå BH kommer fram och tröstar och klappar om honom. Säkert en akt av genuin medkänsla, men så här 40 år senare undrar man om det fanns andra dolda motiv?
Citera
2019-01-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är just därför man borde kolla hans dator o telefon. Om han varit på små barn kommer det aldrig att komma fram annars.

Självklart är inte den nu aktuella pojken ”förstörd” för all framtid, men pedofili brukar inte handla om en enstaka händelse. Och just med tanke på att han är 85 kan antalet offer vara betydande.

Hittar de inget där bör han inte brännmärkas alltför hårt.

Han har varken dator eller mobil. Läser du inte vad som skrivs i tråden?

(FB) Bosse Hansson (sportjournalist) bög? 2019: Gripen i Florida för pojktafsande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in