Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Jag är 50+. Jag har sett mycket, hört mycket, varit med om mycket.
Jag har även jobbat inom hemtjänsten i unga dagar där man alltid blev varnad av arbetskamraterna för tafsare. De sasaker som att jag inye skulle vända ryggen till farbror X. Då hade man en hand mellan benen. Ibland var dessa farbröder religiösa med vuxna barn som skämdes över faderns beteende. Dessutom har jag vänner som jobbar med gamlingar. Båda gamla tanter och gamla farbröder gör saker som dementa som de aldrig gjort tidigare - tafsar, säger könsord och lägger sig i fel säng.
Om det är begynnande eller pågående demens som fått Bosse att tafsa vet jag inte. Kanske han alltid gjort så. Eller kanske han förut bara tittade, nen nu även tar på främmande gossar.
Jag är 65+ och sett och hört mycket. Har en kompis som varit aktiv AIK:are så det får väl bli mina meriter, eller brist på. Ingen vet ju med säkerhet vad han gjort eller inte gjort. Trots det framställs han som senil, dement, bög, tafsare, child molestor och gud vet vad. Var har folk fått det ifrån att dementa per automatik tafsar?