2019-01-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det finns inte på kartan att han kommer få i närheten av 15 år i fängelse. Folk i gemen tror att straffen i USA alltid är mycket högre än i Sverige.
Med plea bargains och chans att bli villkorligt frigiven innan 75% (som i Sverige) landar den slutgiltiga strafftiden ofta på svensk nivå eller ibland till och med lägre.
Ja vissa åker dit på galet långa tider, jag vet.
Så läs gärna "alltid" "ofta" och "ibland" innan någon kastar sig över tangentbordet och länkar någon artikel där någon åkt på ett 300 årigt straff för misshandel.
De är hårdare överlag i USA men inte så hårda som folk tror.

Sant. Min straffet är visst 51 månader. Men det kan ju också bli en deal. OM det nu inte dyker upp fler anmälningar emot honom.
Citera
2019-01-10, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Sant. Min straffet är visst 51 månader. Men det kan ju också bli en deal. OM det nu inte dyker upp fler anmälningar emot honom.

85 bast och skaka galler lutar nog inte mot. Utan det blir ett erkännande mot att han får betala samt får gå på kurs. Thats it!
Citera
2019-01-10, 14:51
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det är väl snarare du som fantiserar om att den amerikanska rättvisan skulle vara perfekt.
Någon sådan finns inte i något land, mig veterligen.

Den amerikanska rättvisan är långtifrån perfekt men att den är synnerligen effektiv och att det räcker gott så.

Det är här som man söker det perfekta och att slutar som oftast i ingenting vettigt alls.
Citera
2019-01-10, 14:55
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor
Varifrån har du fått att han har onanerat i parken? Jag kan inte hitta någon sån uppgift, och tydligen inte Broward Sheriff Office heller eftersom det inte finns med i någon åtalspunkt.

Varifrån fick du att jag syftar på Bosse?

Jag drog en parallell till hur många av oss svenskar ser på sexbrott/brott till skillnad mot USA där man ser saker precis så som dem är.
Citera
2019-01-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Närmare bestämt PEDOFIL!!! (När det rör sig om ofredanden mot minderåriga)
Till och med PEDERAST!!! (När det rör sig om ofredanden mot minderåriga pojkar). Fan vad jag gillar besserwissrar. Dom finns överallt.
Citera
2019-01-10, 14:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Vad vet fu om hur polisen arbetar?? FB skall vara en plats för yttrandefrihet. Helt plötsligt kommer det fram att politiker haft konton på FB. Hur är det möjligt att vissa kommit åt dessa konton??

Det finns ett samband mellan 1:a polisanmälan ich 2:a polisananmälan. Polisen måste haft koll på honom. Hur länge??

Ja att Bosse har antastat grabbar i en park.
Mer än så behövs inte i USA.
Citera
2019-01-10, 15:06
Medlem
Om du hör att en gammal lungsjuk man tillbringar delar av vintern i ett varmare land, hur tänker du då? Du ser pensionärshotellet, vännerna och gemenskapen, stranden och baren och ett behagligt liv i solstol med likasinnade. Så bodde INTE farbor Bosse..

Han valde ett sunkigt motorvägshotell långt från gemytet, såna där längor med massor av dörrar där man kör ändra fram till dörren som är vanliga i staterna. Möjligen en reception i ena änden av byggnaden, absolut ingen kontakt med grannen och ingen bar och än mindre någon strand. Detta boende bokade han upp i en månad, ett litet rum med säng, toa och pentry, inget mer. Är inte det en väldigt konstig variant av semester för en 85-åring?

Ok om man är ung och backpacker och behöver billigt boende under tiden i US, då köper jag det, det är ju förmodligen billigt. Men en av de stora stjärnorna från Sverige...??? Nä... på såna här platser bor bara den som inte vill bli sedd eller hörd.
Senast redigerad av Lotusgul 2019-01-10 kl. 15:11.
Citera
2019-01-10, 15:07
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det har du stor erfarenhet av förmodar jag?
Det är isf advokatens sak att försöka sticka hål på ev överdrifter och påhitt.
Det är inte olagligt att minnas fel.

I USA så är det som jag skrev lite annat än här.
Handen på bibeln och då gäller det att man har allt rätt för sig, att anklaga någon på falska grunder det straffar sig det med.

Det vilar på värnandet av integritet och naturligtvis även kostnader.
I ett stort land som USA så kan man inte ha knäppgökar rännandes med sina fantasier, rättssystemet skulle haverera.
Citera
2019-01-10, 15:08
Medlem
Pedofili nämns i denna tråd. Skulle tippa på att det mer rör sig om hebefili. Hur som helst så har dom ännu ej fallit är bäst att tillägga.
Citera
2019-01-10, 15:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det finns inte på kartan att han kommer få i närheten av 15 år i fängelse. Folk i gemen tror att straffen i USA alltid är mycket högre än i Sverige.
Med plea bargains och chans att bli villkorligt frigiven innan 75% (som i Sverige) landar den slutgiltiga strafftiden ofta på svensk nivå eller ibland till och med lägre.
Ja vissa åker dit på galet långa tider, jag vet.
Så läs gärna "alltid" "ofta" och "ibland" innan någon kastar sig över tangentbordet och länkar någon artikel där någon åkt på ett 300 årigt straff för misshandel.
De är hårdare överlag i USA men inte så hårda som folk tror.

Nej, jag tror inte att Bosse kommer att få 15 år.

Dock, önskar jag påpeka att det är en skillnad med att få en "public deffender", och att anlita en privat som kostar pengar.

Och om man nu riskerar 15 år.., så tror jag att en privat advokat kan fixa en bättre "deal", än vad en överarbetad "public deffender" kan få till.
Citera
2019-01-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej, jag tror inte att Bosse kommer att få 15 år.

Dock, önskar jag påpeka att det är en skillnad med att få en "public deffender", och att anlita en privat som kostar pengar.

Och om man nu riskerar 15 år.., så tror jag att en privat advokat kan fixa en bättre "deal", än vad en överarbetad "public deffender" kan få till.

Det kan ju vara så enkelt som att Bosse helt enkelt inte har råd att anlita en advokat privat. På den tiden han var sportjournalist var nog inte lönerna överdrivet höga och hans pension är nog synnerligen skral.
Citera
2019-01-10, 15:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det kan ju vara så enkelt som att Bosse helt enkelt inte har råd att anlita en advokat privat. På den tiden han var sportjournalist var nog inte lönerna överdrivet höga och hans pension är nog synnerligen skral.

Kan vara som du säger.., inte bodde han precis "5 stjärnors"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in