Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 12:15
  #1021
Medlem
Någon som har provat att installera modifierad programvara på MAG boxen?

Hittade denna sida https://firmware.magboxes.xyz/

Något man vågar testa?
2019-01-07, 21:08
  #1022
Medlem
danny79s avatar
kom på det själv

min fråga gällde vad + och nummer var med såg att det var tiden kvar på programmet
__________________
Senast redigerad av danny79 2019-01-07 kl. 21:14. Anledning: kom på det själv
2019-01-07, 21:14
  #1023
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danny79
Ny på Iptv så ställer säkert en öppenbar fråga.
Men när kollar på programlistan så står det exempelvis följande
1111 Us:cbn serien blahaha +35 samt något som ser ut som batterinivå

Min fråga är vad står + och numret för? kan tänka mig att batterinivån handlar om hur långt programmet har gått men har säkert fel.

Antal minuter kvar av programmet. Och klossen är helt riktigt för att se hur stor del av programmet som är kvar.
2019-01-08, 13:53
  #1024
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Ja, men då får ni det ni betalar för också. Vod som aldrig uppdateras, undertexter som saknas och mer eller mindre obefintlig support. Kör era billiga alternativ, så kör vi som vet det bästa. Det finns bara en leverantör för de Nordiska länderna och de flesta vet vilken det är. Den kostar lite mer, men man får sjuk valuta för pengarna.

Den leverantören du syftar på kostar ju även 900kr per år så det är same same typ.
2019-01-08, 14:02
  #1025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Den leverantören du syftar på kostar ju även 900kr per år så det är same same typ.

Inte många som säljer den för 900kr, då får man gratulera till ett bra köp.
2019-01-08, 15:16
  #1026
Medlem
hksnismos avatar
Någon som kör Formuler boxar som har märkt då man trycker på info knappen i mytvonline på tex Tv4FHD på olika leverantörer så står upplösningen i 1280 måste vara någon bugg i mytvonline trots att boxen är inställd på 1080p 50.

Kollar jag på samma kanal i mobil eller mag eller tvip så går den i 1920 som vanligt, kanske inte hela världen men men.
2019-01-08, 16:33
  #1027
Medlem
Undercasts avatar
Kör min direkt till min Samsung smart-tv och kan inte få igång subs på något. Trycker på kontrollen och kan välja olika sub. När jag väljer den och trycker okej så händer inget. Vet inte om det är just det abonnemanget jag har. (IP k*ng)
2019-01-08, 19:02
  #1028
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercast
Kör min direkt till min Samsung smart-tv och kan inte få igång subs på något. Trycker på kontrollen och kan välja olika sub. När jag väljer den och trycker okej så händer inget. Vet inte om det är just det abonnemanget jag har. (IP k*ng)

Verkar som att just versionen av Smart IPTV till Samsung inte stödjer undertexterna. Folk i tråden som haft samma problem. Medan versionen till min Fire TV stick visar undertexter bra. (Förutom problemet med Viasat som alla verkar ha).
2019-01-08, 22:53
  #1029
Medlem
Håller på och ska försöka bestämma mig vilken box jag ska köpa. Hade tvip s-box 605 men gillade inte riktigt epg på denna och sneglar lite på Formuler z7+. Någon med erfarenhet från denna och intryck?
Har läst att du i denna box både kan köra portal och m3u.

Men vad är skillnad på portal och m3u? Varför vill man köra portal istället för m3u och tvärt om?
2019-01-08, 23:13
  #1030
Medlem
Raderat
__________________
Senast redigerad av tartkennet 2019-01-08 kl. 23:14. Anledning: Dubbelpost
2019-01-08, 23:35
  #1031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Håller på och ska försöka bestämma mig vilken box jag ska köpa. Hade tvip s-box 605 men gillade inte riktigt epg på denna och sneglar lite på Formuler z7+. Någon med erfarenhet från denna och intryck?
Har läst att du i denna box både kan köra portal och m3u.

Men vad är skillnad på portal och m3u? Varför vill man köra portal istället för m3u och tvärt om?

Sök på formuler z7+ på Youtube. Du kommer häpna hur många träffar du får. Guider, setup....demo hur den funkar etc. Klockren box!
2019-01-09, 06:58
  #1032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Sök på formuler z7+ på Youtube. Du kommer häpna hur många träffar du får. Guider, setup....demo hur den funkar etc. Klockren box!
Tack, har kikat där. Tänkte bara höra här oxå om erfarenheter.

Detta med m3u kontra portal då?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback