2019-01-09, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Tack, har kikat där. Tänkte bara höra här oxå om erfarenheter.

Detta med m3u kontra portal då?

Varför ens fundera på m3u när portal finns ? M3u är ganska nytt i formuler och funkar inget vidare i mitt tycke. Portal har ju allt. Fungerande epg, Har för mig att m3u playlisten ligger i en enda lång lista utan mappindelning också. Lite som i vlc på pc.
2019-01-09, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Varför ens fundera på m3u när portal finns ? M3u är ganska nytt i formuler och funkar inget vidare i mitt tycke. Portal har ju allt. Fungerande epg, Har för mig att m3u playlisten ligger i en enda lång lista utan mappindelning också. Lite som i vlc på pc.
Ok, visste inte vad skillnaden var mellan dem, därför jag frågade.

Tänkte inte bara i formuler utan skillnad mer generellt.
2019-01-09, 07:46
Medlem
Undercasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Verkar som att just versionen av Smart IPTV till Samsung inte stödjer undertexterna. Folk i tråden som haft samma problem. Medan versionen till min Fire TV stick visar undertexter bra. (Förutom problemet med Viasat som alla verkar ha).

Afan! Hur löser man det lättast? Köper ny tv?
2019-01-09, 08:24
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercast

Köper en firestick eller Android TV box
2019-01-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Ok, visste inte vad skillnaden var mellan dem, därför jag frågade.

Tänkte inte bara i formuler utan skillnad mer generellt.

Bra att du frågar kompis =) Om du inte gillade tvip 605 så finns nog bara två andra alternativ. Formuler z7+ och sen Nvidia Shild. Vet du vill ha maffig epg, och då tycker ju jag formulern är otroligt bra.
Hoppas du hittar det du söker.
2019-01-09, 09:04
Medlem
Citat:

Köp en box, den ultimata iptvupplevelsen. Tvip 605, Formuler z7+ eller Nvidia Shield.
Billigare än en ny tv =)
2019-01-09, 10:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Jag köpte en Fire TV stick för en femhundring och pluggade in i HDMI uttaget. Den ser ut som en dongel. Har fungerat över förväntan. Klockrent rent ut sagt.

Men finns andra boxar också. Jag valde denna då den är så lätt att ta med till sommarstället.
2019-01-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Bra att du frågar kompis =) Om du inte gillade tvip 605 så finns nog bara två andra alternativ. Formuler z7+ och sen Nvidia Shild. Vet du vill ha maffig epg, och då tycker ju jag formulern är otroligt bra.
Hoppas du hittar det du söker.

Får nog bli ett test av en Formuler z7+ misstänker jag. Tack för tipsen=)
2019-01-09, 16:24
Medlem
Undercasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag köpte en Fire TV stick för en femhundring och pluggade in i HDMI uttaget. Den ser ut som en dongel. Har fungerat över förväntan. Klockrent rent ut sagt.

Men finns andra boxar också. Jag valde denna då den är så lätt att ta med till sommarstället.

Tusen tack för hjälpen! Kommer genast fixa en sådan.
2019-01-09, 22:14
Medlem
undercover-racists avatar
Hörrni stämmer det att vissa leverantörer har egna servrar eller är dom flesta bara återförsäljare till samma internationella aktörer? Har iaf märkt på vissa provkonton att det är mer stabilt, men svårt att säga.
2019-01-10, 08:18
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Hörrni stämmer det att vissa leverantörer har egna servrar eller är dom flesta bara återförsäljare till samma internationella aktörer? Har iaf märkt på vissa provkonton att det är mer stabilt, men svårt att säga.
Ja, vissa har egna och majoriteten hyr.
2019-01-11, 22:27
Medlem
Funkar inte undertexter på VU+ boxar? Har en Solo 2 och en Duo 2 med senaste Openpli men får ingen textning. Ska tydligen gå bra på Dreamboxar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in