2019-01-06, 13:05
Medlem
Kan någon skicka rekommendation till mig om vad som är bäst har haft låg pris i 1år testar 24h test nu men det är ju en djungel så vore tacksamm för lite feedback mvh/matte
2019-01-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Ja, men då får ni det ni betalar för också. Vod som aldrig uppdateras, undertexter som saknas och mer eller mindre obefintlig support. Kör era billiga alternativ, så kör vi som vet det bästa. Det finns bara en leverantör för de Nordiska länderna och de flesta vet vilken det är. Den kostar lite mer, men man får sjuk valuta för pengarna.
Nog finns det bra support hos vissa andra oxå, det känns bara onödigt att betala det dubbla.
Även den "bästa" har sina bekymmer har jag märkt.
2019-01-06, 20:12
Medlem
Zoorgs avatar
Då kvalitén på servicen tydligen har en del med leverantör av Internet att göra (ISP)
Så skulle jag vilja veta vilka som fungerar bäst/sämst ?

Har Banhof och det laggar kvällstid.
Funkar bra dagtid.
Kan det hjälpa att byta DNS till Googles ?
Eller är det bara att byta leverantör helt ?

Läste också inlägg att man ska använda VPN.
Att använda VPN tillåter ju inte de som streamar I P T V vad jag vet.
Och det kan jag förstå, då det måste bli ett enormt tryck på VPN-tjänsten om alla skulle börja använda VPN.
2019-01-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoorg
Då kvalitén på servicen tydligen har en del med leverantör av Internet att göra (ISP)
Så skulle jag vilja veta vilka som fungerar bäst/sämst ?

Har Banhof och det laggar kvällstid.
Funkar bra dagtid.
Kan det hjälpa att byta DNS till Googles ?
Eller är det bara att byta leverantör helt ?

Läste också inlägg att man ska använda VPN.
Att använda VPN tillåter ju inte de som streamar I P T V vad jag vet.
Och det kan jag förstå, då det måste bli ett enormt tryck på VPN-tjänsten om alla skulle börja använda VPN.

Ändra Dns1 till 1.1.1.1 och Dns2 till 1.0.0.1 så ska du se. Och kör statisk Ip.
2019-01-06, 20:21
Medlem
Zoorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Någon som vet hur man kör med m3u i stället för mac adress på en tvip box? Går det köra så den ser ut som en mag box i menyerna med en m3u länk?

Nej, det är inte samma utseende.
Men varför ens köra m3U när det fungerar bra och är snyggt upplägg med webbportal ?
2019-01-06, 20:21
Medlem
Zoorgs avatar
Citat:
Ändra Dns1 till 1.1.1.1 och Dns2 till 1.0.0.1 så ska du se. Och kör statisk Ip.

Så det fixar problemet ?
Ska testa !
2019-01-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoorg
Så det fixar problemet ?
Ska testa !

Hoppas det Hjälpt några som haft ditt problem förr med det. Kan ju va något annat. Lycka till !
2019-01-06, 20:37
Medlem
Citat:
Hoppas det Hjälpt några som haft ditt problem förr med det. Kan ju va något annat. Lycka till !
Har samma problem med Bahnhof. Har en Asus-router. Vad ska jag skriva i IP-adress, subnet mask osv då? Det står bara 0.0.0.0 i alla dem när jag ändrar till Static IP.
2019-01-06, 21:00
Medlem
Zoorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Skulle någon som kör s-box tvip ha lust med att lägga upp en bild eller länka till en bild på hur epg ser ut på dessa boxar? Har letat en del själv men hittar inte når bra.

Visas under TVbilden
https://i.ytimg.com/vi/o51ocp3TEDI/hqdefault.jpg
2019-01-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tummen89
Har samma problem med Bahnhof. Har en Asus-router. Vad ska jag skriva i IP-adress, subnet mask osv då? Det står bara 0.0.0.0 i alla dem när jag ändrar till Static IP.

Vet inte hur man ändrar i era routrar. Har ni en box ska det räcka att göra inställningarna i bara boxen.
2019-01-06, 21:06
Medlem
Zoorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Då är det nog så att det inte funkar på min tv helt enkelt.
Ja jag har ju kikat lite på den och även tvip 410/412. Inte bara för att 605 stödjer 4k, men borde det inte ha lite bättre prestanda och därmed bara lite rappare i kanalbyten osv?
410/412 kör ju Android 4.4 och det var ju ett tag sedan i Android-världen.

Du ska köra Linux i TVIP, så slipper du allt med appar och skit...
Bara funkar rakt av direkt.
2019-01-06, 22:51
Medlem
Zoorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
En nackdel med boxen är att om du vill ta bort en favorit så så går det inte. Den kommer ligga kvar som favorit livet ut.

Det är en nackdel, men alla verkar inte ha den. Vet inte varför. Problemet borde ligga på någon server eller i cloudflares cache.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in