2019-01-02, 22:21
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Jag slutade kolla på tv när det analoga nätet släcktes ned. Har ingen tv box alls hemma. Kollar amazontv/netflix via appletv. Är iptv som en tv box som vilken som helst eller något annat?
En iptv box är som en vanlig digitalbox.
2019-01-04, 15:31
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Jag slutade kolla på tv när det analoga nätet släcktes ned. Har ingen tv box alls hemma. Kollar amazontv/netflix via appletv. Är iptv som en tv box som vilken som helst eller något annat?

Ska finnas appar till din AppleTV för iptv. Bara installera och börja titta om du vill. Tror det finns en som heter GSE eller liknande.

Edit; ja du behöver ju köpa ett abb av valfri iptv leverantör för att se något så klart.
2019-01-04, 20:51
Medlem
Citat:
finns tre bra appar för AppleTV 4 och 4K. GSE, iPlayTV & IPTV Smarters.
2019-01-05, 13:47
Medlem
kaosblattens avatar
God dag Flashback!

Fick en IPTV box i present av en släkting under en resa i Turkiet. Boxen är av fabrikat Korax ipPlus HD v.2. De hade en liknande box hemma och då fungerade tusentals internationella kanaler, inkl svenska.

Nu har jag fått en egen box som tydligen var förinstallerad på nå vis, dum som jag var återställde jag hela skiten och nu sitter jag fast. Någon som har erfarenhet av detta? Alla råd o tips uppskattas.

Mvh
2019-01-05, 14:24
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Ska du använda IPTV genom pc så rekommenderar jag istället SimpleTV.
Är det någon specifik version av SimpleTV du rekommenderar? Laddade ner 050b3.

Måste man ha en m3u-fil eller går det ladda spellista via URL?

e: Gick fint att ladda via URL, men tog sin tid.
Senast redigerad av eshkoshka 2019-01-05 kl. 14:48.
2019-01-05, 16:33
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Är det någon specifik version av SimpleTV du rekommenderar? Laddade ner 050b3.

Måste man ha en m3u-fil eller går det ladda spellista via URL?

e: Gick fint att ladda via URL, men tog sin tid.
Jag vet inte vilken version som är bäst, men hemsidan visar väl den senaste versionen.
Jag körde genom m3u-länk, funkar bra för mig. Spelaren är snabb och smidig, framförallt väldigt enkel.
2019-01-05, 21:47
Medlem
FiffelMonas avatar
Hur är det egentligen möjligt att detta är lagligt att använda sig av i Sverige? Landet som älskar att rafsa ihop lagar mot allt möjligt staten inte tjänar på. Till råga på allt så tvingar man nu sina medborgare att betala för statens egna tv-kanaler...

Har det någonsin varit snack om att detta ska bli olagligt i Sverige? Finns det nåt land där det är olagligt? Finns det något som gör att det i dagsläget är omöjligt att göra olagligt?

Att skaffa iptv har varit riktigt värt för mig. Så jävla skönt att inte behöva betala runt 1000kr i månaden för tillgång till alla sportkanaler. Nu är det 1400 per år och då får jag i princip all sport som visas på tv i Europa och stora delar av världen.
2019-01-05, 21:55
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Hur är det egentligen möjligt att detta är lagligt att använda sig av i Sverige? Landet som älskar att rafsa ihop lagar mot allt möjligt staten inte tjänar på. Till råga på allt så tvingar man nu sina medborgare att betala för statens egna tv-kanaler...

Har det någonsin varit snack om att detta ska bli olagligt i Sverige? Finns det nåt land där det är olagligt? Finns det något som gör att det i dagsläget är omöjligt att göra olagligt?

Att skaffa iptv har varit riktigt värt för mig. Så jävla skönt att inte behöva betala runt 1000kr i månaden för tillgång till alla sportkanaler. Nu är det 1400 per år och då får jag i princip all sport som visas på tv i Europa och stora delar av världen.
Det är en gråzon. Dock vill polisen få tag i dom som sänder ut än dom som tar emot.
2019-01-06, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona

1400 tycker jag låter dyrt, det finns väldigt bra alternativ för under 900 för ett år.
2019-01-06, 03:00
Medlem
SuperTimors avatar
Håller med, låter dyrt! Jag har hittat för 800kr per år till och med...
2019-01-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTimor
Håller med, låter dyrt! Jag har hittat för 800kr per år till och med...

Ja, men då får ni det ni betalar för också. Vod som aldrig uppdateras, undertexter som saknas och mer eller mindre obefintlig support. Kör era billiga alternativ, så kör vi som vet det bästa. Det finns bara en leverantör för de Nordiska länderna och de flesta vet vilken det är. Den kostar lite mer, men man får sjuk valuta för pengarna.
2019-01-06, 10:49
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Ja, men då får ni det ni betalar för också. Vod som aldrig uppdateras, undertexter som saknas och mer eller mindre obefintlig support. Kör era billiga alternativ, så kör vi som vet det bästa. Det finns bara en leverantör för de Nordiska länderna och de flesta vet vilken det är. Den kostar lite mer, men man får sjuk valuta för pengarna.
Helt korrekt. Ingenting är gratis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in